O voce tinara

Isaiah Qualls, un baiat care face scoala acasa, a cistigat o bursa scolara participind la concursul „Vocea Democratiei” la nivel de stat.

Isaiah a avut eseul cistigator la intrebarea „Are inca America eroi?” si a primit $1000. Acest lucru ii da posibilitatea sa participe la faza nationala in Washington DC. unde cistigatorul va pleca cu $30,000.

15 gânduri despre „O voce tinara

  1. Din nou, unde am afirmat ca sunt salbatici, needucati etc aceia care invata acasa? Vad ca iti place sa afirmi lucruri care nu sunt. Probabil iti place sa te victimizezi in o societate care nu ti-a oferit pe masura asteptarilor. Stii, societatea iti da daca depui efort pentru ea.

  2. Presupui, la fel ca multi care nu au auzit de acest sistem, ca fiind invatati de parinti si nu de profesori doctori academicieni, acestia nu stiu cit e 1+1.

    In societatea in care traiesc nu sint victima. Aceasta societate mi-a oferit ceva mult mai pretios decit ceea ce mi-a oferit societatea din Romania: aceea de a-mi educa, invata si creste copiii exact asa cum doresc.

    Sint eforturi si in Romania sa se introduca acest sistem, dar comunistii de la putere nu vor sa si-o dea asa de repede.

  3. Si de ce nu ar sti? Din nou, repet ceea ce nu vrei sa accepti: parintele are posibilitatea sa invete lectia odata cu copilul, ori poate plati pe cineva din afara sa-l invete integralele si derivatele. Dar pina la urma, tot parintele are controlul, nu statul.

  4. Doamne, apără-mă, dar singurul argument împotriva sistemului tradiţional/obligatoriu de învăţământ este faptul că e controlat de COMUNIŞTI??????? Aş fi înţeles dacă aş fi auzit argumente că profesorii sunt slab pregătiţi, că se tolerează excesiv mediocritatea, şpaga, că informaţiile sunt prea multe şi prost organizate, că nu există consecvenţă.
    Departe de mine intenţia de a nega rolul părintelui în educaţia unui copil. Şi am spus chiar aşa: educaţia. Însă dincolo de asta, părintele nu este pregătit (cu excepţia cazurilor – imposibile, de altfel – în care chiar este pregătit) să conducă un sistem de învăţământ performant. Nu-mi imaginez un părinte în lumea sta care ar putea suplini un întreg colectiv de profesori pentru clasa a 9-a, să zicem.
    Spui chiar tu: plăteşte pe cineva să-l înveţe integralele şi derivatele. Şi apoi şi matrici şi combinaţii, plan înclinat, combinaţii chimice complexe, literatură universală, geografie, limbi străine (eh, asta aş vrea să ştiu cum îi predă un părinte copilului limbi străine). La materiile filologice e destul de simplu să faci homeschooling. Iei cartea de cu seară citeşti înainte, dimineaţa faci pe profesorul, copilul ascultă, memorează şi gata.
    Aş vrea să văd la partea de real cum s-ar descurca părintele. Să nu mai vorbim de logică, informatică (şi spun informatică NU Internet).
    De asemenea sunt curioasă cum controlează un părinte pro-homeschooling pe profesorul care vine în privat să predea derivatele şi integralele. Sau părintele decide că trebuie să ştie numai anumite capitole? Sau ce?
    Apoi, mai sunt curioasă cum gestionează părintele pro-homeschooling integrarea socială şi comunicarea cu semenii a copilului? Cum îşi închipuie un părinte că poate suplini rolul colectivului dintr-o clasă de elevi? Şi de ce ar dori să facă asta?
    Mie mai degrabă decât o iniţiativă lăudabilă şi un sacrificiu inutil, mi se pare o doctrină prea ferventă. La fel cum este şi comunismul. Şi ar trebui să NU uităm că până la urmă, nu ideile unei doctrine în sine sunt periculoase. Ci patosul cu care este îmbrăţişată.
    PS: şi aş dori răspuns punctual şi concis la nedumeririle mele, fără abateri şi fără aberaţii: gen statul controlează, constituţia x interzice, comuniştii nu vor să lase puterea…..

  5. Eu am cerut argumentele tale, nu doctrină aiuristică. Răspunsuri punctuale adică. Ar trebui să le poţi da. Pentru că e esenţial atunci când îţi asumi un rol de tutore. Din nou eviţi să răspunzi la ce eşti întrebată. Pentru că nu poţi gândi dincolo de doctrină.
    Dar e ok, nici comuniştii nu puteau face asta, aşa că mă pot resemna că lupta asta nu duce la nimic 🙂

  6. Nu, de fapt mă las păgubaşă pentru că tu NU mi-ai adus niciun argument valid la ce-am spus eu. Ai preferat să mă plimbi pe la doctrină, să-mi vorbeşti despre nişte drepturi pe care eu în niciun moment nu le-am negat. NU mi-ai răspuns concret cum gestionezi anumite probleme/situaţii.
    Eu nu am nicio prejudecată. Ba chiar cred că homeschooling poate fi o variantă foarte bună. Problema este că are adepţi care, din câte văd, îi fac mai mult rău decât bine, evitând să dea răspunsuri CONCRETE, dovedind că ştiu să GÂNDEASCĂ atunci când sunt provocaţi, nu repetă mecanic nişte concepte pe care şi le-au însuşit ca pe apă.
    De aia mă las păgubaşă. Şi aş vrea să dai dovadă de capacitatea analitică de a pricepe EXACT ce am spus, fără a răstălmăci.

  7. Orice argument CONCRET as fi adus ar fi fost degeaba, pentru ca de inceput ai plecat de la ideea ca nu se poate. Ai spus asa: parintele nu este pregatit.

    De ce sa vorbesc ca profesorii sint slab pregatiti, ca se tolereaza spaga, etc. cind problema nu este acolo?

    Un parinte care renunta la cariera pentru a-si educa/invata copiii face tot posibilul sa-i educe/invete adecvat. Nu este o formula anume. Homeschoolingul, prin definitie, nu urmeaza standardele scolilor publice.

    Nu am cum sa-ti spun ce face un parinte intr-un anumit caz, pentru ca fiecare parinte face ceea ce crede necesar pentru copilul lui. Ceea ce face un parinte poate nu merge sa faca alt parinte. De aceea „doctrina” ar fi fost importanta de stiut, ca sa intelegi ca parintele este cel care are datoria sa-si educe copiii. Deci nu conteaza daca un profesor e pregatit sau nu.

    Dar, normal, astea le consideri abateri si aberatii, pentru ca nu vrei sa sti intr-adevar cum se face homeschooling-ul. Vad asta prin atitudinea cu care vii aici.

Lasă un răspuns

