My Friends

By Doris Pop

My room is filled with special friends
More dear to me than gold;
Some young and slender, but some fat
And hundreds of years old!

They sleep lined up on shelves of oak
Or hide under my bed.
They are my books, my special friends,
All waiting to be read.

Like far lands, yet to be explored,
But still within my reach,
Of wonders full are all of them,
A Treasure Island each.

They even can rewind the time
To a forgotten age,
And take me back a thousand years
With one turn of a page.

The brightest minds who ever lived,
The best in thought and skill
Are here to keep me company
And talk to me at will.

With Verne and Swift, I travel far;
With Dickens – shed some tears;
I fight alongside Peter Pan
And the Three Musketeers!

Jane Austen can charm me for days,
And Tolkien can enthrall!
Twain makes me laugh, Poe makes me cry,
And Shakespeare does it all!

I love my books! Each one of them
Space, language, time transcends;
Companions for life they are
Forever-faithful friends!

But on my nightstand, by my bed
There is a friend, I call
The Living Word, The Book of Books
The Greatest of them all!

It is the friend I take with me
Wherever I depart
Because this friend, The Word of God
Is hidden in my heart!

Multumim Alex Pop pentru aceasta poezie. Domnul sa o ocroteasca pe Doris.

5 gânduri despre „My Friends

  1. Thanks Cristina, for sharing Doris’ poem.

    As vrea sa adaug un detaliu (poate nitel trist) referitor la poezia cu pricina , dar e important pentru ca arata o latura spirituala a lui Doris de care, ca si parinte, sint cel mai multumit.

    Poezia a fost scrisa initial pentru concursul anual al Organizatiei Scolilor Crestine Internationale (ACSI) in 2006 dar nu a fost premiata. (probably it missed the deadline, we don’t know for sure).
    In locul ultimei strofe din varianta publicata pe blogul dvs. erau aceste doua strofe, care de fapt constituie mesajul cheie pe care Doris a vrut sa-l transmita prin versurile ei:

    But on my nightstand, by my bed
    There is a friend, I call
    The Living Word, The Book of Books
    The Greatest of them all!

    It is the friend I take with me
    Wherever I depart
    Because this friend, The Word of God
    Is hidden in my heart!

    Cind ea s-a decis sa trimita poezia si la concursul organizat de librariile publice, eu i-am zis: “Doris, fii realista; daca vrei sa cistigi concursul, trebuie sa renunti la ultimele doua strofe care se refera la Biblie. Sint OK pentru concursul scolilor crestine, dar in aceasta competitie n-o sa ai nici o sansa”. Fiind o fata ascultatoare, a facut intocmai cum am zis eu si a cistigat locul intii.

    Ei bine, dupa festivitatea de premiere, mergind spre casa, am complimentat-o, mindru de isprava ei: “First prize, aren’t you proud, Doris?”… “No, Dad “ – zise ea – “In fact, I am sad because I took God out of my poem, to win a wordly prize”. Mi-au dat lacrimile cind am auzit-o, mai ales stiind ca eu eram vinovatul.

    Anii au trecut si multumesc lui Dumnezeu ca fetei mele nu-i e rusine de Evanghelie nici in primul an de college. Chiar acum cind va scriam aceste rinduri am primit acest text message de la ea: “Pray for me; we are debating Prop. 8 and I’m alone against the whole class and the professor!”. (Prop. 8 fiind the California Marriage Protection Act ce se judeca acum in San Francisco).
    Fiti sigura insa ca nu s-a dus “in razboi” nepregatita. Prin Harul D-lui, chiar daca n-am stiut suficienta engleza to “homeschool her”, a mers la cele mai bune scoli crestine (cu mari sacrificii, e drept) si a fost implicata in biserica, leadership programs, debate competitions, etc.
    Dar daca pe linga Biblie ar trebui sa numesc o carte care a influentat-o cel mai mult – si acesta e punctul la care am vrut sa ajung cu acest lung comentariu – e o carte (de fapt o serie de carti) cu titlul “Elsie Dinsmore – A Life of Faith”. Prima editie a fost publicata in 1868. Autoarea, Martha Finley descrie de-a lungul a 28 de volume, viata unei fetite crestine, incepind de la opt ani si pina ajunge sa fie ea insasi mama.
    E o carte extraordinara! Cine are o fetita si doreste ca de timpuriu sa fie sadit in ea caracterul lui Isus, cumparati macar primele opt volume.
    Doris avea cam 9-10 ani cind a inceput sa le citeasca si dupa primul volum deja era afectata radical si transformata dupa modelul lui Elsie.

    Am cumparat sau recomandat aceste carti la prieteni si rude iar cei care-aveau fetite si mai mici, le citeau ei cu voce tare inainte de culcare. (Unii parinti le-au indragit asa de mult incit volumele noi care le cumparau, nu se puteau abtine, si le citeau ei inainte de a le da copiilor!).
    La noi in familie, in ultimul an de liceu, Doris era aceea care citea iar sotia mea tricota si asculta, si le gaseam pe amindoua in bedroom, plingand sau rizind, de parca erau martore oculare la bucuriile si incercarile prin care trecea Elsie.

    Scuze pentru acest lung comentariu, dar nu m-am putut abtine sa nu fac reclama la o carte care merita sa se afle in orice casa crestina.
    Ca si parinti, avem obligatia sa facem educatia spirituala a copiilor nostri, si asta include si filtrarea si alegerea cartilor pe care le vor citi. Eu mereu le spuneam copiilor mei o vorba auzita in tinerete: “Nu va pierdeti vremea citind carti bune cind sint multe carti FOARTE BUNE care trebuie citite intii”.

  2. Multumesc, frate Alex. Doar doua lucruri vreau sa spun. Nu acuz pe nimeni ca nu face homeschool, mai ales pe acei parinti care au venit din Romania si nu stapinesc engleza (ma aflu in aceeasi situatie). Prin blogul meu, prin comentariile mele vreau doar sa fac de cunoscut si aceasta posibilitate. Ca parinte, fiecare ia deciziile pe care le considera cele mai potrivite la momentul respectiv. Spun asta pentru ca nu vreau ca nimeni sa creada ca ma simt superioara ca fac homeschool. Numai prin harul lui Dumnezeu am aceasta posibilitate.

    In al doilea rind, va multumesc pentru fiecare comentariu pe care-l faceti si pentru tot ceea ce aveti de impartasit cu noi. O sa adaug si cele doua strofe, pentru ca poezia sa fie completa.

    Cit despre cartile recomandate… 🙂 multumim. Am primele 4 volume, le-am citit si am plins ca un copil. Multe discutii interesante s-ar putea desprinde de acolo.

    O sa o sustinem in rugaciune pe Doris, ca Dumnezeu sa-i dea putere in gura lupului, pentru ca ei abia asteapta sa sfisie. Prop 8 este un punct sensibil in California, homosexualii nu vor sa accepte voia cetatenilor. Daca nu se poate rezolva la balot, se incearca in curtile de judecata. Domnul sa fie alaturi de ea si de familia dvs. in tot ce faceti.

    PS. Va mai astept sa faceti comentarii, oridecite ori gasiti de cuviinta.

  3. Dar in Romania se gasesc cartile? De fapt nu conteaza ca sunt in engleza, ma gandesc la o solutie acum ca sa fac rost de ele …
    Mersi frumos Cristina.

    Pentru poem – 10 cu felicitari!

  4. Minunata poezia. DOMNUL sa-i dea inspiriatie in continuare pentru ca are un talent deosebit.

    Multumim sora Cristina pentru ca prin intermediul acestui blog mai aflam si noi, cei din tara, despre conationalii nostrii minunati.

    Voi rosti o rugaciune pentru Doris.

Lasă un răspuns

