10 lucruri care nu-mi plac

Am primit o provocare de la A.Dama ca sa spun lucrurile care nu imi plac. Unele lucruri neplacute sint comune cu ale ei, asa ca le scriu pe cele diferite:

– nu-mi place scortisoara
– nu-mi place sa dau mita
– nu-mi place culoarea maro
– nu-mi plac oamenii care vorbesc fara sa cunoasca subiectul
– nu-mi place sa fac exercitii fizice
– nu-mi place ciocolata amaruie
– nu-mi place sa maninc la restaurant
– nu-mi place sa ud florile
– nu-mi plac poeziile
– nu-mi place comunismul & CO

Care sint lucrurile care nu va plac voua?

65 de gânduri despre „10 lucruri care nu-mi plac

  1. E BINE NE POTRIVIM…
    -mie imi place scortisoara
    -imi place culoarea maro
    -imi place ciocolata amaruie
    -imi place si la…anumite restaurante
    -imi place sa ud florile
    -imi place poezia…
    -si-mi place GROZAV DE MULT de tine…(asta compenseaza…nu?)

  2. Mie nu-mi placa ereticii!

    „De omul eretic, dupa intaia si a doua mustrare, departeaza-te, Stiind ca unul ca acesta s-a abatut si a cazut in pacat, fiind singur de sine osandit.” (Tit 3.10-11)

    „Iar oamenii răi şi amăgitori vor merge spre tot mai rău, rătăcind pe alţii şi rătăciţi fiind ei înşişi.”(2 Timotei 3.13)

  3. Poi si luther a aceptat botezul copiilor ,era si el un eretic!?

    In Ioan 3:5, Hristos ne spune : “Adevar, adevar iti spun, de NU se va naste cineva din apa si din Duh, NU va putea sa intre in imparatia lui Dumnezeu.”

    El nu spune: “Pentru a intra in imparatia lui Dumnezeu adultii trebuie sa se nasca din apa si din Duh, dar copiii pot intra si fara nastere din apa si din Duh”.

    Deci fara” nastere din apa si din Duh”(botez) ,nu ai parte de imparatia Lui D-zeu!

    Ce este asa greu de inteles?

  4. Dar ce faci cu Marcu 16:16 care spune: Cine va crede si se va boteza va fi mintuit; dar cine nu crede, va fi osindit.

    Trebuie sa crezi intii, apoi sa te botezi. Un copil mic nu crede in Dumnezeu. Nu spune cine NU crede si NU se boteaza va fi osindit.

    Ioan 6:47 spune: Cine crede in Mine are viata vesnica.

    Nu spune ca cine e botezat de altii are viata vesnica. Botezul nu mintuie. Dumnezeu mintuie.

    1Ioan 5:12 – Cine are pe Fiul, are viata, cine n-are pe Fiul lui Dumnezeu, n-are viata.

    Bebelusii nu stiu de Dumnezeu, nu au cum sa stie pe Fiul, asa ca udat in apa sau nu, trebuie sa-L ai pe Fiul ca sa ai viata vesnica.

    Nu cred ca are rost sa ne aruncam versete din Scriptura unul la altul, stiu ca esti convins in ceea ce crezi si nu ma gindesc ca-ti voi schimba parerea.

    • Am o intrebare pentru tine Cristina si pentru tine Rodica. Voi inainte de a deveni ce sunteti astazi, ce credinta ati avut si ce motiv v-a facut sa va schimbati credinta?

      • Ortodocsii se numesc crestini, neo-protestantii la fel. Deci nu se poate spune ca este o credinta diferita, ci o denominatie diferita. Credinta crestina e aceeasi, nu?

        Eu am crescut intr-o familie de „ortodocsi” daca se pot numi asa. Parintii mei mergeau la biserica doar la Pasti, si atunci ne luau si pe noi. Credeam ca exista Dumnezeu, dar nu unul personal, adica credeam ca El e cu treaba Lui, eu cu a mea. Apoi, a venit examenul de treapta a 2-a. Am fost la Catedrala din Timisoara si am platit bani ca sa se roage pentru mine ca sa reusesc la examen. Nu am reusit. Si atunci au venit intrebarile: de ce, doar am platit? Oare Dumnezeu exista cu adevarat? Si asa am inceput sa caut raspuns. Ceea ce propovaduia biserica ortodoxa nu avea logica. Cel putin pentru mine nu aveau sens. Si asa, incetul cu incetul, am ajuns sa cred ceea ce cred astazi.

  5. Da ,cine spune asta?

    Mantuitorul Hristos a fost intrebat daca accepta circumcizia?

    Unde era “credinta ” lui Hristos cand a fost taiat imprejur?

    “Şi când s-au împlinit opt zile, ca să-L taie împrejur…”.( Luca 2 ,21)

    Fireste, Hristos nu a fost intrebat daca vrea sa se circumcida .

    Intrebarea : “vrei sa porti semnul legamantului , sau nu vrei acest lucru ?” nu a fost niciodata pusa, aceasta decizie apartinand parintilor.

    Spune prietene ,Hristos a fost intrebat daca “accepta” circumcizia sau aceasta decizie a fost luata de parinti?

    Este usor de gasit legatura intre circumcizie si botezul crestin in scrierile lui Pavel privitoare la Israel si Biserica :

    “In El ati si fost taiati imprejur, cu taiere imprejur nefacuta de mana, prin dezbracarea de trupul carnii, intru TAIEREA IMPREJUR a lui Hristos ingropati fiind impreuna cu El in BOTEZ ” (Coloseni 2:11,12).

    In fata lui Dumnezeu parintii hotarasc ce trebuie sa faca copiii lor.

    De ce ma rog in Vechiul Testament parintii puteau sa hotarasca pt copii,iar in Noul Testament nu merge?

    In toate legamintele Vechiului Testament ….facute de Dumnezeu cu poporul sau erau inclusi si copii.

    “Voi pune legea Mea inauntrul lor si pe inimile lor voi scrie si le voi fi Dumnezeu, iar ei Imi vor fi popor toti de la sine Ma vor cunoaste,de la MIC pana la mare”(Ieremia 31:34).

    Oare in Noul Testament, acest principiu sa nu mai functioneze?

    • Atingi multe puncte de discutie, dar nu este loc si timp suficient sa le discutam aici. Apoi, orice versete am aduce fiecare, sintem hotariti in credinta noastra.

      Nu numai in VT sau in NT principiul ca parintii sa hotarasca este valabil, ci chiar si astazi. Dar nici in VT, NT sau astazi, nimeni nu afirma ca taierea imprejur mintuie.

      Apoi sint doua feluri de „botezuri”, ale trupului si ale sufletului. Precum si doua feluri de taieri imprejur: ale preputului si ale inimii. Fiecare inseamna doua lucruri diferite, pe care vad ca le amesteci.

      Dar conteaza? Cine crede ca botezul copiilor mici va mintui, o vor face si in continuare. Cine nu crede, nu o va face. Asa ca toata discutia noastra nu este de folos nimanui.

    • Daca botezul mintuie, de ce a mai murit Hristos?

      Efeseni 2:8-9: Caci prin har ati fost mintuiti, prin credinta. Si asta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu. Nu prin fapte, ca sa nu se laude nimeni.

      Botezul, ori oricare din faptele noaste nu ne vor mintui.

  6. Exact!

    Dar istoria este de partea mea!

    Episcopii din primele sec, botezau si copii!

    Origen(185 -254), de pilda, spune ca Biserica a primit de la sfintii apostoli traditia de a boteza copiii, iar canonul 110 al sinodului din Cartagina anatematizeaza pe cei ce resping necesitatea botezului copiilor.

    Sinodul din Cartagina (419) canonul 110….. “Asijderea s-a hotărt ca oricine tăgăduieşte ori zice că pruncii cei mici şl de curand născuţi din pantecele maicilor, botezandu-se, nu se botează ultru lăsarea păcatelor şi nici nu-şi atrag nimic din păcatul strămoşesc al Iul Adam,care trebuie să se capete prin baia renaşterii (de unde urmează că Ia aceştia nu se inţelege forma botezului cea intru lăsarea păcatelor cea adevărată, ci cea mincinoasă),să fie anatema; fiindcă nu altfel trebuie să se inţeleagă cele spuse de apostolul:„Precum printr-un singur om a intrat păcatul in lume şi prin păcat moartea; şi astfel moartea a trecut la toţi oamenii, intru acela prin care toţi au păcătuit” (Rom. 5, 12).”

    Practic participantii la acest sinod au hotarat si canonul Noului Testament.

    Iti dai seama in ce situatie penibila sunteti?

    Adica episcopii participanti la sinodul cu pricina erau inspirati de Duhul Sfant cand au hotarat ce carti sa faca parte din Biblie, dar cand au hotarat ca botezul copiilor este necesar pt mantuire ,atunci nu mai aveau dreptate.

    Poftim si linkul cu toate sinoadele locale ,dai clik pe al 4-lea …”CANOANE CARTAGINA”….poti verifica tot ce am spus.

    http://www.canoaneortodoxe.net/can_sin_locale.html

  7. Daca ceva e de mii de ani este neaparat adevarat? Indulgentele erau adevarate?

    Daca botezul copiilor se face pentru spalarea pacatului adamic, de ce nu se fac botezuri dupa fiecare pacat savirsit?

    Nici un pacat nu se poate spala prin nimic altceva decit prin singele lui Hristos. In 1Petru 3:21 ne spune ca botezul nu este o curatire de pacate , ci marturia unui cuget curat prin invierea lui Isus Hristos.

  8. Fara fapte?

    Normal ca respecti coordonatele lui luther „Sola Fide”, mântuirea numai prin credinţă. Abureala ca omul se mântuieşte numai prin credinţă, fără fapte.

    Smecherul de luther, rupe din Sf. Scriptură Epistola Sfântului Iacob (in mod special cap 2:”credinta fără fapte este moartă”) pe care, numind-o „epistolă de paie”, o aruncă în râul Elba ,o indrazneala diabolica.

    Apoi,mântuirea este prin credintă si prin fapte.

    Aberatia lui luther „sola fide” nu are acoperire.

    Pentru mantuire, aceasta credinta nu-i suficienta, ci este necesara „credinta lucratoare prin iubire” (Gal. 5, 6).

    Sfantului Apostol Pavel, se adreseaza filipenilor: „… lucrati cu frica si cu cutremur la mantuirea voastra” (Filip. 2, 12),

    Mantuirea nu este un simplu dar de la Dumnezeu, nici numai un act sau o lucrare a omului, ci o actiune de durata care are un inceput, se dezvolta treptat si se realizeaza prin impreuna-lucrarea lui Dumnezeu si a omului.

    In orice stadiu al cresterii sale duhovnicesti s-ar afla, credinciosul trebuie sa-si aduca aminte de cuvintele Sfantului Apostol Pavel: ” Asa ca celui ce i se pare ca sta, sa ia aminte sa nu cada „(I Cor. 10, 12).

    _______________

    „Iată, vin curând şi plata Mea este cu Mine, ca să dau fiecăruia, după cum este fapta lui. „(Apocalipsa 22,12)

    „Care va răsplăti fiecăruia după faptele lui”(Romani 2,6)

    „O dată a grăit Dumnezeu, aceste două lucruri am auzit: că puterea este a lui Dumnezeu şi a Ta, Doamne, este mila; că Tu vei răsplăti fiecăruia după faptele lui.(Psalmul61,11)

    „Căci Fiul Omului va să vină întru slava Tatălui Său, cu îngerii Săi; şi atunci va răsplăti fiecăruia după faptele sale.”(Matei 27,16 )

    „Pentru aceasta, puneţi şi din partea voastră toată sârguinţa şi adăugaţi la credinţa voastră: fapta bună, iar la fapta bună: cunoştinţa”(II Petru 1,5)

    ________________

    Asa ca retine ,”credinţa fără de fapte, moartă este.” ( Iacov cap2)

  9. Din nou sint amestecate lucrurile. Omul odata mintuit, prin credinta, face fapte bune. Pentru CA E mintuit face fapte bune, nu CA SA FIE mintuit.

    Asa se aplica Iacov.

    Pentru ca sint multi atei, musulmani, budisti care fac fapte bune. Dar fara Hristos, nu vor intra niciodata in Rai.

    Intrebare importanta: daca faptele mintuie, de ce a mai murit Hristos?

  10. Exact ..”fara Hristos, nu vor intra niciodata in Rai”>

    Hrustos a murit exact pt noi…

    „Iisus Hristos a venit în lume ca să mântuiască pe cei păcătoşi, dintre care cel dintâi sunt eu.”(I Tim 1,15)

    Dar ca sa devii parte din Hristos trebuie sa te botezi…

    „Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati imbracat” (Galateni 3, 27).

    Poftim ,ce vrei mai mult?

    Primul pas al mantuirii personale este BOTEZUL, “poarta” pe care se intra in lumea crestina.

    Botezul este o conditie fara de care nu se poate intra in imparatia lui Dumnezeu…”de nu se va naste cineva din apa si din duh ,NU va intra in imparatia lui Dumnezeu“(Ioan, 3, 5).

    Trebuie sa dam copiilor aceasta sansa de a se mantui,inca din primele zile ale vietii lor.

    Opriti accesul copiilor la mantuire?

    Opoi care este varsta „maturitati”?

    Cine hotaraste asta?

    Anabaptisti initial se admiteau pe nimeni sub 20 de ani. Aceasta varsta a fost coborata mai apoi la 16 ani, iar si mai tarziu a scazut si mai mult, ajungandu-se ca astazi sa nu fie o regula stricta pentru toate bisericile descendente ale doctrinei anabaptiste.
    Astfel, se pot intalni copii de cinci, sase ani al caror botez sa fie permis in unele biserici iar in altele nu.

    Daca nu mai ajunge copilu la maturitatea despre care vb?

    „Nimeni nu e curat de intinaciune, chiar daca viata lui ar fi o singura zi” (Iov 14,4)

    „intru faradelegi m-am zamislit si intru pacate m-a nascut maica mea” (Psalm 50,6).

  11. Eu zic sa-i botezam de doua ori…cind sint mici pentru parinti si botezul ala nu le strica…si cind sint mari prin hotarirea lor…pentru a face o decizie constienta asa cum si Domnul Isus a facut una cind a fost matur…doar ca sa ne arate ce sa facem ca El nu avea nevoie de botez.

    Cind o sa ajungem in cer argumentul va fi pus la odihna. Fratii mei…lumea moare de prostie si de pacat…si trebuie sa afle singurul adevar care ii poate mintui; acela ca Isus Christos a murit pentru ei, si prin jertfa Lui pot fi mintuiti; ca altfel taierea imprejur cind sint mici ii apara doar de infectii, si apa botezului ii spala nitel…si cind sint si cind sint mari daca nu reusesc la maturitate sa primeasca si sa traiasca singurul Adevar care ne poate scapa de iad…si daca nu sint NASCUTI DIN NOU…

    Sa cerem lumina…si s-o folosim…si cred ca pe Domnul Isus n-o sa-L deranjeze practicile astea marunte daca ne ocupam de esential…si ii calcam pe urme…II CALCAM PE URME? SINTEM NASCUTI DIN NOU? AVEM SIGURANTA MINTUIRII? Sau ne mai botezam odata, a treia oara?

    • Rodica, multumesc pentru participare 🙂

      Vreau sa-ti spun doua lucruri aici:

      Domnul Mihail a lasat comentarii pe diferite bloguri crestine. Pentru el, cine nu e ortodox, este un eretic. Cind a lasat primul comentariu mai sus, a fost lasat ca o jignire.

      Apoi, luind ca exemplu un post de-al lui despre botez, am vrut sa arat ca, desi sint multi ortodocsi care il cauta din toata inima pe Dumnezeu, biserica ortodoxa se departeaza tot mai mult de credinta crestina.

      Ei spun ca mintuirea vine prin propriile puteri, prin ceea ce fac oamenii, ceea ce a facut Domnul Isus nu este destul. Asa ca sa nu vina sa-mi spuna el mie cine e eretic.

      Restul, cum ai spus, sint lucruri marunte. 🙂

  12. interesant cum se ajunge la discutii despre Botez desi in articolul tau „10 lucruri care nu-mi plac” era vorba de cu totul altceva.
    @cristina am inteles din discutii ca Biserica Ortodoxa e al 11-lea lucru care nu-ti place (ca un „bonus” la celalalte 10 lucruri.)

    =>as vrea sa te intreb : dupa ce ai fost mantuita prin credinta mai faci pacate? daca raspunsul tau e DA,va trebui sa-i dai dreptate Bisericii Ortodoxe . daca raspunsul e NU esti o sfanta si te afli in adevar prin tot ce ai afirmat.

    „Iar orice pom care nu face roadă bună se taie şi se aruncă în foc.De aceea, după roadele lor îi veţi cunoaşte. Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri. Mulţi Îmi vor zice în ziua aceea: Doamne, Doamne, au nu în numele Tău am proorocit şi nu în numele Tău am scos demoni şi nu în numele Tău minuni multe am făcut? ” si celelalte…(Matei 7,19-22)

    1.nu-mi place ciorba de burta
    2.nu-mi place culoarea rosie
    3.nu-mi place limba germana
    4.nu-mi place mirosul de spital
    5.nu-mi place sa pescuiesc
    6.nu-mi place politica
    7.nu-mi place ca ma enervez usor
    8.nu-mi place viclenia
    9.nu-mi place viclenia
    10.nu-mi place viclenia
    11.nu-mi place ca uneori eu sunt viclean.

    • Orice credinta care spune ca omul nu face pacate este o credinta falsa, neadevarata. Deci ca raspuns la intrebare, DA, mai fac pacate. Daca asta spune biserica ortodoxa, nu e singura. Si? Ce e cu asta?

      Oricine spune ca este alta cale spre mintuire in afara de Isus Hristos, spune un neadevar.

  13. Am inteles ce-ai spus…dar prin faptul ca am zis sa-i botezam de doua ori am accentuat faptul ca oricum primul botez este mai mult o exprimare a parintilor din moment ce era nevoie de al doilea. Si apoi nici macar al doilea nu aduce mintuier daca nu sintem nascuti din nou. Al doilea botez este un semn de ascultare. Domnul Isus asa a facut si asa a zis sa facem chiar daca pt El nu era necesar si El l-a facut si aminteste-ti ce a zis lui Ioan botezatorul…sa-l lase ca asa trebuie sa faca…

    Eu nu te-am contrazis de loc pe tine…pentruca as fi contrazis Biblia. Botezul copiilor mici nu poate deranja cu nici un fel insa…pot sa-l faca in fiecare saptamina…ca nici nu zideste si nici nu darima…
    Cine citeste Biblia cu dorinta s-o im,plineasca e imposibil sa nu inteleaga…

  14. Te-am inteles, si nici nu zic ca ceea ce ai scris e gresit. Doar ca degeaba explici, poti aduce cite versete vrei, vor fi oameni care zic ca botezul copiilor mici le aduce mintuire. Faptul in sine, scaldarea unui copil, nu zideste si nici nu darima, insa ideea si credinta care vine cu acea imbaiere este periculoasa.

    Nenea asta nu a venit cu interesul de a intelege. A venit sa jigneasca si sa acuze.

  15. Cristina, scriu aici mai jos la ceea ce mi-ai raspuns tu mai devreme, caci acolo nu mai este loc de raspuns.

    Prin ceea ce ai trecut tu, am trecut si eu. La fel m-am rugat si eu, la fel am si picat. Mai tarziu am inteles ca daca nu ai in traista, nu este de unde…. Si apoi am mai inteles ca nu putem sa-L santajam pe Dumnezeu. Vezi Doamne, trece-ma examenul asta ca daca nu… eu nu mai cred in tine, sau eu plec din biserica asta sau altele

    Dar crezi ca daca ai fi fost in credinta in care esti acum, Dumnezeu ti-ar fi ascultat rugaciunea?

  16. Cred ca nu ma rugam la fel. Asa cum ai spus, mi se pare un santaj sa platesti ca cineva sa se roage pentru tine, atunci cind te poti ruga tu insuti. Mi se pare un santaj cind trece popa cu crucea, la Boboteaza sau mai stiu eu cind, cica sa-ti sfinteasca casa. Ca si cum ar fi vreo diferenta.

    Cum am spus, sint multi oameni care il cauta pe Dumnezeu din toata inima, dar biserica ii opreste la toate obiceiurile astea, lasind impresia ca trebuie facute pentru a fi mintuiti si nu ii ajuta pe oameni sa aiba o relatie personala cu Dumnezeu.

    • Cristina, cat de bine ai spus: „Cred ca nu ma rugam la fel.” Chiar nu pot continua cu nimic la ce ai spus. Cand ai sa ai ocazia, mergi in aceeasi biserica in care te-ai rugat atunci, si roaga-l pe Domnul sa-ti ajute sa intelegi in ce ai gresit atunci, de ce nu ti-a raspuns.

      „Mi se pare un santaj cind trece popa cu crucea, la Boboteaza sau mai stiu eu cind, cica sa-ti sfinteasca casa.”

      O Cristina, daca ai sti ce putere au aceste slujbe. Le-am vazut pe propria familie. Noi nu trebuie sa verificam minunile, si nici sa le enumeram, insa iti pot da exemplu de foarte multe minuni intamplate in urma acestor slujbe.

      Totusi, cred ca stiu la ce te referi. Am vazut si eu parintele acela grabit, trecand din casa in casa si mormaind cateva cuvinte, din care eu nu intelegeam nimic decat Doamne miluieste, si luand banii. Si totusi trecerea parintelui cu mormaitul ala, face minuni. Diavolul de cruce, post si rugaciune fuge. Dar cand mai vine si un urmas al lui Hristos, adica preotul?

      „sint multi oameni care il cauta pe Dumnezeu din toata inima, dar biserica ii opreste la toate obiceiurile astea, lasind impresia ca trebuie facute pentru a fi mintuiti si nu ii ajuta pe oameni sa aiba o relatie personala cu Dumnezeu.”

      Biserica suntem noi credinciosii. Cine ma poate pe mine opri sa urmez calea lui Hristos, sa-L cunosc, sa-I traiesc si urmez poruncile? Biserica are niste traditii care ne indeamna la smerenie.

      Of, smerenia asta pentru noi oamenii moderni de azi, e foaarte grea. Stii de ce s-au inventat atat de multe credinte? Tocmai ca oamenii nu vor sa traiasca smerit. Vor credinte care sa le accepte patimile lor.

      • Oh, am inteles de ce nu mi-a raspuns „da” atunci. A avut un alt plan pentru mine.

        Urmas al lui Hristos trebuie sa fie fiecare crestin, ca e ortodox sau baptist. Un preot nu are mai multa putere decit pot sa am eu. Si eu pot sa tin post si sa ma rog, si Dumnezeu mi-a ascultat multe dintre rugaciuni. Si eu am vazut minuni facindu-se fara ca sa vina preotul cu busuiocul, fara sa ma duc sa pup moastele nimanui, doar prin relatia mea proprie cu Dumnezeu.

        Eu cred ca in fata lui Dumnezeu, toti oamenii sint egali si toti au acelasi acces la El ca oricare altul. Nu cred ca oamenii vor sa traiasca in patimi, de aceea isi fac alte religii. Protestantii s-au rupt de „religiile vechi” pentru ca si-au dat seama ca nu se tin de invataturile date de Isus.

        In final, trebuie sa acceptam ca toti sintem pacatosi si numai prin Isus avem intrarea in Rai.

  17. Ana…abia acum am vazut intrebarea…
    Ana, eu m-am nascut in familie de credinciosi baptisti. Dar am trecut prin diferite faze pina in ziua de astazi. Copil fiind poti sa accepti sau sa respingi religia. Am avut colegi de scoala cu care am fost la aceeasi biserica si care cind au ajuns mari au ales sa nu mai vina la biserica. Chiar si cei care vin la biserica – indiferent de ce biserica este vorba- sint oameni care au facut o traditie din anumite lucruri, un ritual si trec prin el si se simt multumiti. Sa nu crezi ca numai ortodocsii sau catolicii au traditii. Nuuuu…si baptistii si orice fel de oameni ar fi ei, pot sa practice o forma de inchinare si sa isi tina constiinta ca si drogata…crezind ca este suficient.

    Problema este urmatoarea…sau macar asa o vad eu si tu poti sa spui daca am vreo logica sau nu. Avem Biblia…care este cartea pe care nici un crestin de orice nuanta ar fi, n-o poate tagadui. Ea este Cuvintul Lui Dumnezeu. Fiecare ar trebui sa avem una, sa fim interesati sa o citim si sa o practicam….Avem un exemplu…pe Domnul Isus…care special a venit sa traiasca printre noi ca sa ne arate ceva…ca putea veni doar in ziua cind l-au pus pe cruce, sa faca jertfa repede si sa plece…Dar nu…a venit ca sa treaiasca ca si noi si sa simta ca si noi ca sa poata sa ne inteleaga si sa ne lase ceva palpabil, un exemplu de urmat – ca sa putem intelege mai bine ce vrea Dumnezeu de la noi.

    Noi toti ar trebui sa cautam adevarul in Cuvintele Lui si in actiunile Lui. Ne-a lasat suficient de mult sa gasim raspuns la absolut toate intrebarile. Nu le gasim insa la oameni , nu la pastori si nu la popi…le gasim in Cuvintul Lui…De cite ori oamenii spun altceva decit Cuvintul Lui, nu fac altceva decit sa spuna din parerile lor…cum facem noi aici…

    Adevarul este vazut de noi doar partial…avem filtrele noastre prin care filtram ceea ce citim si aia mai schimba realitatea un pic…apoi transmitem ceea ce stim si de multe ori un cuvint face o mare diferenta …cineva aude si zice ca sintem oameni cumsecade si de incredere si ia cuvintul nostru ca pur adevar…dar el deja a fost alterat de noi…si uite asa daca nu ne ducem mereu mereu la sursa de adevar care este Dumnezeu , facem tot felul de religii sau avem tot felul de idei care sint pe linga adevar dar nu sint total adevarate.

    Sa revin…a fost o vreme in viata mea cind l-am cunoscut pe Dumnezeu din ce-mi spuneau altii. Il stiam cu adevarat? Nu chiar…Dar am dat de necazuri in viata si L-am chemat in ajutor atunci cind nimeni nu ma mai putea ajuta…si ce crezi…El raspunde oricarui striga din necaz…si atunci abia L-am cunoscut. Si de cite ori citesc din Cuvintul Lui…mai invat cite ceva despre El si il cunosc din ce in ce mai bine. Dar una este religia ce am primit-o de la parinti…si cu totul altceva este relatia care o am cu Christos cind m-am intilnit cu El personal- in situatiile grele ale vietii. Sint lucruri care oamenii vor sau nu sa le practice…uite de pilda spalarea picioarelor. Unele religii o practica. E gresit sa o practici? Nu cred. E gresit sa n-o practici. Nu cred.
    Dar sint lucruri care ni s-au lasat specific cum sa le facem. Una dintre ele este cina…scrie acolo…”sa faceti asa spre amintirea mea”. Dumnezeu are ceva intentii cu asta. Sa ne amintim de jertfa Fiului Lui…mereu, mereu.

    Faptul ca noi practicam botezul la cerinta celui care vrea sa se boteze este tot o treaba care o facem imitind ceea ce a facut Domnul Isus cind s-a dus la Ioan Botezatorul care a vrut sa refuze sa-L boteze. El i-a spus Domnului Isus…”Eu am trebuinta de Tine…si Tu vi la mine?” Si Domnul Isus i-a spus…ca asa trebuie facut. E pacat ca se boteaza copiii mici? Nu cred . Ar fi tare bine daca parintii ar putea hotarii totul pentru copiii lor asa cum s-ar crede ca pot hotari religia botezindu-i de mici. Pentruca intentiile parintilor sint absolut 100% bune…Dar copiii vor face alegerile lor cind sint maturi…si printre aceste alegeri este si relatia cu Dumnezeu.

    Este unsa sa auzi de Dumnezeu si alta sa auzi de la Dumnezeu. Asa cum este una sa auzi despre copilul tau, sau sa auzi…de la copilul tau. Si Dumnezeu vrea sa aiba o relatie personala cu noi…asta-i tot.

    Ca sa ai o relatie cu cineva trebuie sa-ti petreci timp cu aceea persoana. Ca sa ai o relatie cu Dumnezeu trebuie sa-ti petreci timp cu El…citind din Cuvintul Lui, rugindu-te, si facind lucrurile pe care El le-a spus sa le faci…

    Stii ce spune Biblia ca este religia adevarata? Sa ai grija de orfan si de vaduva. Daca nu facem fapte cit sintem in viata…nu vom avea rasplata dincolo. Pe mine nu ma deranjeaza botezul copiilor mici cind mi se pare o mare minciuna sa dai pomana pentru cineva cind moare. Cit ai trait…ai facut ce ai facut. Dupa ce mori…nimeni nu mai poate rectifica. Nicaieri in Biblie nu scrie de asa ceva…nicaieri…

    Sa stii ca nu numai bisericile ortodoxe sint pline de traditii. Uite la televizor este aici un tip Joel si nu mai stiu cum ii zice…o biserica mare…uriasa. Nu stiu daca dumnealui are o Biblie asa de rar citeste din Biblie…si apoi vorbeste numai desprte prosperitate – aproape nimic din ce spune nu este Biblic. Doar pentruca isi zice baptist nu inseamna ca practica religia adevarata…Avem adevarul scris in Biblie si stim sa citim si avem datoria sa cercetam toate lucrurile cu proprii nostrii ochi si cu intelepciunea data de Dumnezeu. El promite in Biblie ca oricine il cauta il va gasi…si oricine cere…va primii. Sper ca am raspuns intrebarii si sper ca nu te-am suparat. Nu aveam astfel de intentii. Mi-am deschis inima si ti-am aratat exact ce am acolo…

  18. Rodica @ „sint oameni care au facut o traditie din anumite lucruri, un ritual si trec prin el si se simt multumiti.”

    Asa este cum spui tu si din cauza asta se crede ca Ortodoxia are numai babutele alea care ne cearta daca nu mergem dupa un ritual anume. Bine, sunt si multe alte amanunte.

    Dar traitorul ortodox simte adanc bucuria prin Duhul Sfant. Cand incepi sa traiesti Tainele pe care le are biserica Ortodoxa, nu te mai indoiesti ca esti in credinta adevarata. Eu cred ca voi v-ati gasit o anume liniste si aveti un grup al vostru, faceti parte dintr-o familie mai mare, caci cam asa sunt in afara tarii organizate bisericile. Am facut si eu parte dintr-un astfel de grup insa cu toata bucuria de noi prieteni intr-o tara noua, nu simteam in biserica lor decat un fel de unire la nevoi si la dureri.

    „Si Dumnezeu vrea sa aiba o relatie personala cu noi…asta-i tot. ”
    Asa este. Ma gandesc insa cum se poate ajunge la o astfel de relatie fara sfintele taine pe care numai biserica ortodoxa le are?

    Spui ca si alte biserici sunt pline de traditii. Daca insa le urmaresti indeaproape ai sa vezi ca sunt rupturi, imprumuturi din biserica ortodoxa.

    Asa cum spunea si parintele Calciu( cred ca stiti despre el), am un respect mare pentru voi, caci sunteti harnici, cititi biblia mult.

    Nu cunosc credinta voastra, insa stiu ca Bisericii Ortodoxe nu-i lipseste nimic. De aceea ma gandesc ca daca fiecare om cauta, Dumnezeu ii deschide calea, ii arata adevarul.

    Sa stiti insa ca, Calea ortodoxului nu-i usoara. Pe cat de mare este bucuria in suflet, pe atat de mari sunt si ispitele.

  19. Ce bine este ca nu vom alege noi cine sa mosteneasca Imparatia Cerurilor. Vezi tu Ana…catolicii cred ca primul papa a fost Apostolul Petru…le pica bine sa zica asa pentruca au creat o institutie pe „piatra” aia.
    Acuma stii ca inainte de ortodozxi au fost ei catolicii si ortodoxii sint rupti de acolo si uite asa ne-am tot rupt pina am ajuns cu totii sa tinem de religii si sa uitam de Christos.
    Ti-aduci aminte cind fariseii l-au ispitit pe Domnul Isus cum e cu divortul si El le-a raspuns dar a zis…”dar la inceput n-a fost asa…”

    Cred ca cel mai bun lucru este sa mergem cu totii …LA INCEPUT…ca acolo sint toate tainele…

    Daca ne-am intoarce cu totii acolo nu ne-am mai certa pe drum…(ca si ucenicii pe drumul Emaosului). Uite un alt aspect cu care am o problema uriasa. Sfintii si Maria , mama Domnului. Nu cred ca i s-a dat unei femei mai multa onoare decit Mariei. Dumnezeu insusi a aleas-o sa-L poarte pe Mintuitorul. Dar si ea a fost doar o fiinta umana. Nicaieri in Cuvintul Lui nu gasesti nimic…dar nimic care sa justifice cultul Mariei. Dimpotriva. Daca citesti un pic in epistole ai sa vezi cum mama Lui ii trimitea pe oameni la Isus. Ti-aduci aminte de nunta din Cana Galileii? Si cum nu mai era vin si mama Domnului le-a spus celor de acolo…”faceti tot ce va va spune”…Iar noi acum in loc sa ne ducem la Isus si sa-i spunem Lui si sa facem tot ce ne va spune…ne ducem si ne inchinam Mariei. Daca Maria ar fi murit pentru pacatele noastre, daca Dumnezeu ar fi spus ca sintem mintuiti prin ea, daca Cuvintul Lui Dumnezeu ar spune ca Maria mijloceste pentru noi…as fi de acord. DAR NICAIERI IN BIBLIE nu i se dau Mariei aceste puteri. Dumnezeu este un Dumnezeu gelos…in afara de Tatal, Fiul si Duhul Sfint…aceasta Trinitate cu care agream cu totii, si bine facem ca este biblica…nu vad un singur indemn in Biblie unde cineva a fost trimis sa se roage la vreun sfint sa mijloceasca pentru el. Cu exceptia…daca iti amintesti de Lazar care era la poarta bogatului…si cind bogatul a murit si s-a dus in iad, s-a apucat sa se roage de Parintele Avram sa trimita pe cineva la fratii lui sa le spuna …dar si acea cerere tare bine a fost receptionata, nu? Ca Parintele Avram imediat s-a deplasat sa-i rezolve problemele? Nicidecum…Avram la trimis la Profeti…la Cuvint…

    Uite sa-ti mai dau un exemplu. Cunosti si ai intrare libera la Presedintele unei companii. Ai nevoie de un job. Ce faci? te duci si te rogi de gradinar, de janitor, de secretara? Sau te duci direct la Presedinte, ca doar stii ca daca-i bati la usa te primeste, te asculta, te ajuta, ca ti-a facut cindva o promisiune ca daca dai de greu…sa-L cauti!!! Nu-i asa ca te duci la Presedinte si nu umblii cu caciula in mina pe la toti cei lalti salariati? Darmite in cazul asta…Cunoastem pe Stapinul Universului…dar umblam cu sarut mina pe la usile sfintilor. Bun…au fost oameni mari…imi place sa citesc de ei si sint bune exemple…dar …aici ma opresc. N-am sa le dau lor onoarea pe care trebuie sa o dau Celui ce a murit pentru mine…

    Ni s-a spus sa nu ne facem idoli…cu toate astea de-alungul vremurilor generatie dupa generatie am gasit forme in care sa ne achizitionam idolasii nostrii. Nici nu mai trebuie sa fie un chip cioplit…orice…orice pune stapinire pe noi si orice adulam in afara de Dumnezeu este un idol. De aia zic …am vazut oameni citind rugaciuni scrise pentru sfintul cutare …la ce bun?
    Vreau sa repet din nou…nu spun aceste lucruri in forma de lipsa de respect. Baptistii si-au facut si ei idolii lor…multi dintre noi inca nu ne-am scapat de idolul mindriei, al modei, casa, masina, avere…unii ne-am idolatrizat copiii…
    Apreciez faptul ca putem vorbii. Am simtit ca intr-adevar pentru tine relatia cu Dumnezeu este importanta. Stii ce cred? Pina la urma nu conteaza cum ne numim…conteaza sa citim Cuvintul si sa-L practicam…si saL cautam pe Christos ca , cu siguranta il vom gasi…El nu vrea alte temple mai mari si mai frumoase decit trupurile noastre…niste temple vii…si noi sa ii servim si sa-L glorificam…toti oamenii…ca pentru noi toti S-a jertfit!

  20. „Un calugar se ruga neincetat catre Nascatoarea de Dumnezeu spunand: ,,Maica Domnului,ajuta-ma…arata-Mi ca esti Maica Mea!”. Iar raspunsul Maicii Domnului a fost: ,,Arata-mi si tu ca esti fiul meu, poarta-te ca fiul meu si nu ca fiu al lumii,al pacatului”. Vorbele acestea mi-au ramas in minte, si de fiecare data cand ma rog Maicutei Domnului am aceste cuvinte in gand. Este exact ceea ce trebuie noi sa facem. Sa ne comportam ca fii ai Maicii Domnului, caci fiind fii ai pacatului nu ne putem mantuii!

    Unii oameni nu cred in Sfanta Fecioara Maria, nu cred ca din Ea s-a nascut Hristos, Domnul si Mantuitorul nostru. Dar cum sa nu crezi suflete, in cea care este mai presus decat toate puterile Ceresti si decat toti Sfintii? Cum sa nu crezi in scara prin care s-a legat cerul cu pamantul si pe aceasta scara s-a coborat Iisus Hristos, fiul lui Dumnezeu, intrupandu-se in pantecele sau? Cum sa nu crezi in cea plina de Har care poarta toate virtutiile ceresti?”

    http://www.ortodoxiatinerilor.ro/index.php/component/content/article/11955

    • Noi credem ca Isus s-a nascut prin fecioara Maria. Dar nu credem ca ea are vreo putere. Este moarta asa cum si ceilalti oameni au murit si asteapta a doua venire a lui Isus. Maria nu a avut toate virtutiile ceresti, doar Dumnezeu le are. Ea, ca si noi, a pacatuit cit timp a fost pe pamint.

      Noi nu sintem „fiii”ei, sintem numai fiii lui Dumnezeu, pentru ca El ne-a rascumparat. Noi nu ne putem mintui, orice am face, doar El ne poate mintui, prin harul si mila Sa.

      Ce crezi tu ca noi, protestantii, credem gresit, total impotriva Scripturii?

  21. Cat a fost pe pamant, Hristos a tinut doua liturghiii. Una impreuna cu ucenicii, (impartasirea cu paine si vin, Trupul si Sangele Domnului) si a doua de pe cruce, cand a lasat-o pe mama sa Maica noua tuturor.

    Credeti nu credeti, in clipele de greutate rugati-va Maicii Domnului si o sa vedeti ajutorul. E grabnic ajutatoare.

    Asa cum noi pamantenii avem prieteni, asa are si Hristos prieteni prin sfintii sai. Nu putem sa-L luam pe Hristos si sa-L separam de Sfanta sa mama de prieteni sai sfintii.

    Rodica, imi place ce ai spus cu drumul Emaosului. Da, acolo trebuie sa ne intoarcem cu totii:)

  22. Rodica @ „Cunosti si ai intrare libera la Presedintele unei companii. Ai nevoie de un job. Ce faci? te duci si te rogi de gradinar, de janitor, de secretara? Sau te duci direct la Presedinte, ca doar stii ca daca-i bati la usa te primeste, te asculta, te ajuta, ca ti-a facut cindva o promisiune ca daca dai de greu…sa-L cauti!!! Nu-i asa ca te duci la Presedinte si nu umblii cu caciula in mina pe la toti cei lalti salariati?”

    Daca eu sunt prietena cu tine si presedintele este fiul tau, apelez la tine. 🙂 Gradinarul este un simplu angajat, tu insa l-ai purtat in pantece, l-ai crescut, alaptat, educat, i-ai purtat de grija si pentru ca i-ai dat o educatie buna, e un bun crestin, fiul tau te iubeste te asculta si poti apela la el.

    Asa facem noi cu Maica Domnului. Apelam la ea sa se roage pentru noi fiului ei si tot timpul ne raspunde la rugaciuni.

    Nu scriu nimic de dragul scrisului, ci din credinta mea adanca in Hristos. Asa cum voi cand v-ati destainuit, ati spus umil si frumos ca asta sunteti, asa va spun si eu si las o rugaminte la sfarsitul mesajului meu.

    Ca romani si crestini ce suntem, va rog sa nu-mi raspundeti la mesaj daca el are ceva impotriva sfintilor sau a Maicii Domnului. Ma doare si ma obliga sa-mi apar credinta si incerc sa fiu cat de fina pot ca sa nu ranesc si eu la randul meu.

    Dumnezeu sa ne ajute

  23. @Cristina

    Noi credem ca Isus s-a nascut prin fecioara Maria. Dar nu credem ca ea are vreo putere. Este moarta asa cum si ceilalti oameni au murit si asteapta a doua venire a lui Isus. Maria nu a avut toate virtutiile ceresti, doar Dumnezeu le are. Ea, ca si noi, a pacatuit cit timp a fost pe pamint.

    =>fara Fecioara Maria nu era posibila venirea lui Hristos, Hristos a venit in lume pentru vrednicia Fecioarei,al carei suflet si trup aveau maximul de curatenie si puritate pe care o poate avea firea umana dupa cadere …daca Fecioara nu spunea ingerului „fie mie dupa cuvantul tau”,acceptand intruparea lui Dumnezeu-Cuvantul ,Hristos n-ar fi venit si nimeni n-ar fi iesit din iad …mai mult chiar pot sa afirm ca drumul cel mai usor si mai direct spre Iisus e cu ajutorul Sf Nascatoare de Dumnezeu. ea e treapta intermediara intre om si Dumnezeu ,e mai sus decat orice om si dupa cum spunea un parinte vrednic de crezare ce face Dumnezeu cu puterea Sa, poate face Sf. Nascatoare de Dumnezeu CU RUGACIUNEA CATRE DUMNEZEU.dupa pererea voastra care e cea mai puternica si ascultata rugaciune a unei fapturi create de Dumnezeu ? a Maicii lui Dumnezeu care mijloceste pentru intreaga lume si suspina pentru intreaga lume.

    =>Dumnezeu Cuvantul n-a ingaduit ca trupul Sf Fecioare sa cunoasca stricaciunea ci a fost rapita cu trupul la cer ,caci tronul pe care a stat Imparatul Vietii e mai vrednic decat orice alta creatie a lui Dumnezeu si imediat dupa Sf. Treime ,prima fiinta creata ca vrednicie si importanta este Maica lui Dumnezeu.Trebuie sa-i multumim Sf.Fecioare in fiecare zi ,ca fara ea, nu era cu putinta venirea lui Hristos .ea a fost mana intinsa de omenire in sus catre cer si mana Fecioarei e singura care a ajuns la mana lui Dumnezeu si astfel a fost posibil ca sa fie ridicata spre mantuire toata firea omeneasca(prin persoana Sf.Fecioare) .

    daca nu puteti sa dati supravenerare Maicii Domnului aveti grija sa nu primiti vreun gand impotriva ei sau a vredniciei ei mai presus de orice fiinta creata.

    • Gresit, Dumnezeu a avut planul ca sa-L trimita pe Domnul Isus inca de la Adam si Eva, deci cu mult inainte de a exista Maria.

      Conform 1Timotei 2:5,6 – Caci este un singur Dumnezeu si este UN SINGUR MIJLOCITOR intre Dumnezeu si oameni: omul Isus Hristos, care s-a dat pe sine insusi ca pret de rascumparare pentru toti.

      Deci, SINGURUL MIJLOCITOR este Isus. Niciunde in Scriptura nu scrie asa ceva despre Maria. Nu scrie niciunde ca rugaciunea ei este mai ascultata decit a mea, sau a oricarei alte persoane.

      Ce verset Biblic ai ca dovada atunci cind spui ca trupul Mariei a fost rapit si ca dupa Sfinta Treime, ea este cea mai importanta? Apoi, nu e sfinta fecioara, pentru ca dupa ce l-a nascut pe Isus nu a mai fost 🙂 Plus ca a avut si alti copii.

      Cu ce verset argumentezi ca mina Mariei a ajuns la mina lui Dumnezeu?

      Venerare, slava si onoare ii dau doar lui Dumnezeu!!! El este Cel care merita toata cinstea, gloria si slava, acum si in veci!!

      • Apoi, nu e sfinta fecioara, pentru ca dupa ce l-a nascut pe Isus nu a mai fost 🙂 Plus ca a avut si alti copii.

        bunul simt nu-ti semnalizeaza ca batjocoresti taina lui Dumnezeu spunand ca vasul care a purtat mirul de mult pret (pe Dumnezeu-Omul) a devenit vas obisnuit sa mai cunoasca placerea trupeasca ? iti trebuie doar bun simt ,nu un verset ,sa intelegi care lucruri sunt demne de Dumnezeu si care nu.

      • Pai sint versete in care scrie clar ca Isus a avut frati. Apoi Iacob/Iacov a fost fratele lui Isus. Deci de unde le scoti ca nu a mai cunoscut placere trupeasca?

        N-ai nici versete si nici medical nu mai poti spune ca cineva se mai poate numi fecioara dupa ce tocmai a nascut.

  24. Ana, apreciez felul sincer in care scrii. Si apreciez faptul ca nu te-ai pus pe blog sa jignesti , ca atunci s-ar curma discutia.
    Si vad in tine atita sensibilitate si atitea emotii, mai ales cind scrii de Maica Domnului. Numai ca te-as ruga sa te duci la…drumul ala pe care se certau ucenicii…adica inapoi la Biblie, si sa vezi ca unele din lucrurile pe care le sustii nu sint biblice.

    Iti reamintesc din nou ce a spus Maria oamenilor care au venit sa ii spuna ca nu mai era vin. Maria ii trimite la Isus. Nu zice haideti cu mine ca vorbesc eu cu el, ca pe mine o sa ma asculte mai bine decit pe voi; sau am sa-i spun ca sintem prieteni si pentru mine o sa faca ceea ce n-a face pentru voi. Ea le spune”duceti-va si faceti INTOCMAI ce va spune.”
    Aceste cuvinte sint cuvintele ei. Ea trimite oamenii la Isus sa faca INTOCMAI asa cum El le spune.

    Mai este un pasaj unde Domnul Isus era intr-o casa si propovaduia Evanghelia. Au venit ucenicii la El si I-au spus…’mama si fratii tai sint afara si vor sa vorbeasca cu tine”…Stii ce le-a raspuns Domnul Isus? „Mama si fratii mei sint cei ce fac voia Tatalui Meu.” Eu nu iti spun de la mine…am citit in Biblie.

    Si eu te rog sa nu ma crezi pe mine – tu sa iei Bibia si sa o cercetezi. Dumnezeu iti va deschide inima si ochii sa vezi pentru tine adevarul.

    Prima liturghie nu a fost cina cea de taina, Ana. Domnul Isus avea obiceiul sa se adune in casa aia in camera de sus foarte des. Camera aia era permanent amenajata pentru ei…S-au adunat acolo ca de atitea ori sa ia cina…adica sa manince…Doar ca de data aia in asteptarea evenimentelor ce aveau sa vie Domnul Isus cind fringe piinea, le da o porunca pentru viitor – s faca acest lucru spre pomenirea Lui. Si noi facem acest lucru lunar. Ar putea fi mai des…mai rar…sau in fiecare zi…ca nu spune cit de des.
    Apoi, aduti aminte ca dupa inviere, pe drumul de la Emaos cind Domnul Isus li se arata si sta de vorba cu ei o bucata de drum si apoi, se asaza jos cu ei si maninca…Iti aduci aminte cind dupa ce Domnul I

  25. continuare…(mai fetelor va spun precis ca numai diavolul nu vrea sa scriu comentul asta. e a treia oara cind imi dispare ce scriu- dar nu ma las…) am sa continui cind vin de la Biserica…

  26. Pai hai sa vedem ,Iisus Hristos este Dumnezeu!

    Si atunci cum zici ca el este intermediar intre noi si Dumnezeu?

    Sau nu-l consideri pe Iisus Hristos Dumnezeu ci doar Intermediar,ce legatura are o astfel de credinta cu crestinismul?

    Iar daca este Intermediar,cum dar zice catre Tatal ,,…precum Noi Una suntem”(Ioan 17,22)?

    Noi nu avem trebuinta de „credinta ” asta sectanta pt. ca duce la blasfemie.

    Eu te intreb: cum dar zici ca Dumnezeu este Intermediar catre Dumnezeu?

    Au nu te cutremuri de spaima indraznind pe Dumnezeu a-L micsora la un Intermediar,l-a al face doar Intermediar pe Acela prin Care toate s-au facut?

    Tu cand te rogi , pt. altii ce faci?
    Nu mijlocesti Domnului ?

    Ii furi tu locul de Mijlocitor a Lui Hristos facand asta?

    Si aici te-am prins din nou: fie minti si nu recunosti ca si tu te faci mijlocitor, cand te rogi pt. semeni, fie esti egoist si te rogi doar pt. tine!

    • Isus este Dumnezeu. Da, ne rugam unii pentru altii, dar o putem face doar pentru ca Isus s-a jertfit pentru noi. In Vechiul Testament, preotul era cel care se prezenta in fata lui Dumnezeu pentru iertarea pacatelor, dar de cind Isus a venit si a murit pentru noi, noi insine avem dreptul sa ne prezentam direct lui Dumnezeu cu rugaciunile noastre, PENTRU ca Isus e usa prin care intram la Dumnezeu. Nu MAria.

      Nu eu il fac Mijlocitor, ci Scriptura. Fiind insuflata de Dumnezeu, ia-te de Dumnezeu ca spune acest lucru.

  27. Sfântului Apostol Pavel indeamna pt mijlocirea sfinţilor..

    ,,Vă îndemn deci, înainte de toate, să faceţi cereri, rugăciuni, MIJLOCIRI ,mulţumiri pentru toţi oamenii căci acesta este lucru bun şi primit înaintea lui Dumnezeu…(I Timotei 2,1-3)

    Apoi cartea lui Iov ne vorbeşte despre intervenţia oamenilor sfinţi pentru semenii lor:

    „Robul meu Iov–- să se roage pentru voi;–- din dragoste pentru el, voi fi îngăduitor ca să nu mă port cu voi după nepriceperea voastră, întrucât n-aţi vorbit despre Mine aşa de drept cum a vorbit robul meu Iov „(42,8 ).

    În aceeaşi carte a lui Iov este menţionat, de asemenea, ajutorul dat de îngeri pentru obţinerea ştiinţei necesare şi al sprijinului haric din partea lui Dumnezeu:

    „Dacă atunci se află un înger lângă el, un MIJLOCITOR între vii, care să-i arate omului calea datoriei „.(Iov 33,23)

    DEci?

  28. Cat despre MAICA DOMNULUI ,de ce nu merita Maica Domului sa fie cinstita?

    Cine spune asta?

    Apostolul Pavel a poruncit:

    „Daţi tuturor cele ce sunteţi datori: celui cu darea, darea; celui cu vama, vamă; celui cu teama, teamă; celui cu CINSTEA , cinste” (Rom 13,7).

    Merita Maica Domului sa fie cinstita sau nu?

    Elisabeta, mama lui Ioan Botezatorul o numeste „Maica Domnului” (Luca 1,40-43)

    Daca Fecioara Maria a nascut pe Iisus, Dumnezeu Adevarat din Dumnezeu Adevarat, atunci este Nascatoare de Dumnezeu.

    Nici nu era nevoie sa o afirme, caci un adevar se afirma pe el insusi.

    Cuvantul Scripturii spune (prin gura Maicii Domnului):

    „Că, iată, de acum mă vor FERICII toate neamurile. Că mi-a făcut mie mărire Cel Puternic şi sfânt este numele Lui.” (Luca 1:48-49)

    Vedem si noi cum o „fericesc ” sectantii!

    Ce este asa greu de inteles?

    „Oare nu stiti ca sfintii vor judeca lumea?” (I Corinteni VI, 2)

    • Maria a fost o femeie deosebita, a fost aleasa ca sa-L nasca pe Mintuitorul. O putem numi fericita! Asta insa nu inseamna ca merita sa-i aducem inchinare, slava si marire, pentru ca asa ceva trebuie sa-i aducem DOAR lui Dumnezeu.

  29. Fals!

    Nimeni nu se inchiana Maicii Domului ,decat o Cinstim!

    Cinstirea NU e inchinare!

    Nici un ortodox nu confunda aceasta CINSTIRE adusa sfintilor cu INCHINAREA adusa lui Dumnezeu.

    Cinstirea o gasim si in cele 10 porunci date de D-zeu lui Moise: sa ne cinstim partinii, si desigur sa ne cinstim si apropiatii, mai precis sa ii respectam.

    Noi dam toata slava lui Dumnezeu iar sfintilor respectul cuvenit !

    Noi recunostem ca Sfintii merita cinstire pentru contributia lor in raspandirea credintei crestine; fiecare ii cinsteste cum considera de cuviinta.

    Ei sunt un model pentru noi! Vedem cum au crescut in cuvantul Domnului si incercam sa luam exemplu!

    „Fiţi URMATORI mie, precum şi eu Îi sunt lui Hristos” (I Corinteni 11,1).

    EI nu sunt „dumnezei”, sunt exemple de viata, ne invata sa fim curati, milostivi, drepti .

    „Aduceţi-vă aminte de mai MARII VOSTRI ,…priviţi cu luare aminte cum şi-au încheiat viaţa şi le URMATILE credinţa” (Evrei 13,7).

    „vă scriu şi să vă îndemn ca să LUPTATI pentru credinţa dată SFINTILOR , o dată pentru totdeauna“ (Iuda, 1, 3).

    Cinstind pe sfinti, cinstim indirect pe Dumnezeu:
    „Cine va PRIMESTE pe voi, pe Mine Ma primeste „(Matei 10, 40).
    „Cel ce vă ASCULTA pe voi, pe Mine Mă ascultă, si cel ce se LEAPADA de voi se leapădă de Mine”(Luca 10, 16).
    Astfel, cine nu cinsteste pe sfinti, nici pe Domnul insusi nu-L cinsteste.

    In acest caz se mai poate spune ca-l aveti pe Hristos?
    Nu!

      • Cristina, invataturile noastre nu sunt de la noi, ci sunt lasate noua de Sfintii Parinti, oameni care au trait in post, rugaciune si s-au rugat neincetat. Ei ne.au lasat dogme, rugaciuni, si ne-au intretinut credinta de-a lungul miilor de ani. Ceea ce avem azi noi ortodocsii, nu este inventat de mine sau de altcineva dintre cei care scriu aici, ci este o credinta vie care dateaza de 2000 de ani.

        Sfintele moaste, sunt asa cum spui tu oase, sau mai tare ..putregai, vorba parintelui Rafael Noica, dar care fac minuni.

        Maica Domnului sa ne ierte pentru ca am ajuns sa ne rafuim in cuvinte din cauza putinei noastre credinte. Daca am fi fata catre fata, poate am indrazni sa ne iertam si chiar sa ne imbratisam si Dumnezeu s-ar indura de iubirea noastra si ne-ar arata adevarul.

        Sunt eu mai buna ca voi pentru ca sunt in credinta ortodoxa? Nu sunt. Insa ii multumesc Domnului nostru Iisus Hristos ca m-am nascut pe pamant ortodox de 2000 de ani, ca am primit credinta de la bunici si parinti si ca in cuda necredintei mele, nu m-a lasat sa caut prea mult, ci mi-a aratat ca sunt acasa.

        Ce minune ca suntem romani. Din cauza partii economice, habar nu avem de ce daruri ne-a dat Dumnezeu noua romanilor.

        Noi asa cum spuneam mai devreme o avem pe Maica Domnului mijlocitoare. La fel si pe sfinti. Tu Cristina porti numele unei sfinte dragi mie. O copila care a murit la 16 ani pentru credinta dreapta.

        Doamne ajuta

      • Ana, sint sigura ca daca ne-am intilni fata-n fata ne-am intelege de minune. In afara de o verisoara si sora mea, toate neamurile mele sint ortodoxe sau catolice. Niciodata nu am avut vreo cearta cu ele in privinta religiei.

        Da, eu cred ca a-L slavi pe Isus si a-i da Lui cea mai mare onoare posibila este singurul lucru pe care ar trebui sa-l facem. Ii apreciem pe aceia care s-au jertfit pentru credinta lor, sint multi, foarte multi, dar au murit si nu mai au nici o putere.

        Asta, insa, nu ma face sa nu respect faptul ca fiecare are dreptul sa creada ce vrea si cum vrea. Citesc diferite bloguri care apartin persoanelor ortodoxe, musulmane sau mormone si nu cred ca vreodata am lasat vreun comentariu in care am facut autorul blogului ca fiind un eretic.

        Eu am credinta foarte mare, am credinta in Dumnezeu, ca numai El este cel care merita toata cinstea si onoarea si slava. Dindu-i Lui slava si cinste, nu cred ca contrazice cu nimic Biblia.

  30. Toti care suntem aici cred ca am trecut prin perioada comunista, deci avem un trecut despre care stim cate ceva. Marturia monstruozitatii comuniste a fost lasata noua de marturisitorii din inchisorile comuniste. Orice om de buna credinta daca citeste acele marturisiri, acele convertiri la credinta ortodoxa, e imposibil sa nu simta macar putin din Bucuria credintei in Hristos.

    Sa lasam atacurile la credinta si sa ne axam pe rugaciune, pe ceea ce insemnam noi ca romani pe acest pamant. Cei din inchisorile comuniste ne-au lasat noua cuvinte din care intelegem ca orice roman are o misiune.

    Cititi Intoarcere la Hrostos de Ioan Ianolide. Este o parte din noi, o parte din istoria noastra.

    Sa ne rugam unii pentru altii si sa ne bucuram de armele credintei noastre impotriva vrajmasului.

  31. Referitor la cartea recomandata de mine mai devreme, pe un blog am vazut un pasaj din carte care intareste discutia de la care s-au porniti comentariile aici referitoare la botez si nu numai.

    http://daruindveidobandi.blogspot.com/2010/06/trebuie-sa-devii-crestin-in-toate.html

    „Nu eşti creştin dacă ai fost botezat, mergi la biserică dar vieţuieşti după principiile societăţii egoiste, imorale, materialiste în care trăieşti. Trebuie să devii creştin în toate aspectele vieţii tale de zi cu zi şi prin aceasta să încreştinezi şi lumea din jurul tău. Dar nu se poate ajunge aici prin studii intelectuale, ci prin trăirea în duh, prin lupta de fiecare clipă cu păcatul făcut, apoi cu păcatul vorbit, apoi cu păcatul gândit. Înainte de a ne lupta cu păcatele lumii, trebuie să urâm păcatele, prostia, suficienţa şi moleşeala sufletelor şi minţilor creştinilor, căci tocmai adormirea conştiinţei creştine a dat pas liber impertinenţei ateiste.”
    Valeriu Gafencu (în Ioan Ianolide – Întoarcerea la Hristos)

    Iar pe mine sa ma iertati. Suntem in post, asa ca ma retrag.

    Bucurie in Hristos si Doamne ajuta

    • Suna frumos ce scrie acest om. Dar daca te uiti mai adinc, ce vezi? Sa devii crestin in toate aspectele: NOI sa increstinam, NOI sa traim in duh, NOI sa luptam cu pacatul, NOI sa urim pacatul, NOI, NOI, NOI, NOI.

      Prin lupta NOASTRA ajungem sa se mintuim. NOI sa ne mintuim. De ce am mai avea nevoie de Hristos cind NOI putem face lucrurile astea?

      Credinta baptista spune ca noi nu putem face nimic ca sa fim mintuiti. Dumnezeu a facut totul. Noi trebuie numai sa acceptam ceea ce a facut EL. Prin mila si harul Lui sintem mintuiti. Pentru ca EL vrea, nu pentru ca NOI am facut ceva.

      Dumnezeu sa ne dea tuturor intelepciune sa intelegem si sa traim voia SA. Acesta este cel mai important lucru.

  32. Cum adica „noi nu putem face nimic ca sa fim mintuiti”?

    Draguta , cunoastem teza voastra „sola fide”mantuirea numai prin credinta.
    Promotorul acestei idei nastrusnice ,este nimeni altul decat ratacitul de Luther.

    Apoi,mântuirea este prin credintă si prin fapte ,retine asta .

    Pentru mantuire, aceasta credinta nu-i suficienta, ci este necesara ……”credinta lucratoare prin iubire” (Gal. 5, 6).

    Sfantului Apostol Pavel, se adreseaza filipenilor: „… lucrati cu frica si cu cutremur la mantuirea voastra” (Filip. 2, 12),

    Vezi spune sa „lucram „,nu sa lenevim!

    Mantuirea nu este un simplu dar de la Dumnezeu, nici numai un act sau o lucrare a omului, ci o actiune de durata care are un inceput, se dezvolta treptat si se realizeaza prin impreuna-lucrarea lui Dumnezeu si a omului.

    In orice stadiu al cresterii sale duhovnicesti s-ar afla, credinciosul trebuie sa-si aduca aminte de cuvintele Sfantului Apostol Pavel: ” Asa ca celui ce i se pare ca sta, sa ia aminte sa nu cada „(I Cor. 10, 12).

    Asa ca nu te ma obosi degeaba………”credinta fara fapte este moarta”!

    „Ce folos, fraţii mei, dacă zice cineva că are credinţă, iar fapte nu are? Oare credinţa poate să-l mântuiască? Dar va zice cineva: Tu ai credinţă, iar eu am fapte; arată-mi credinţa ta fără fapte şi eu îţi voi arăta, din faptele mele, credinţa mea…credinţa fără de fapte, moartă este.” ( Iacov cap2)

    ____________

    Poate să creadă cineva în Dumnezeu şi credinţa lui să nu-i aducă nici un folos.
    Şi dracii cred în Dumnezeu! Nu spune Apostolul Iacob (cap. 2,19)

    « că şi demonii cred şi se cutremură? »

    Dar la ce le foloseste diavolilor credinţa, dacă ei nu fac voia lui Dumnezeu?

    _____________

    „Iată, vin curând şi plata Mea este cu Mine, ca să dau fiecăruia, după cum este fapta lui. „(Apocalipsa 22,12)

    „Care va răsplăti fiecăruia după faptele lui„(Romani 2,6)

    „O dată a grăit Dumnezeu, aceste două lucruri am auzit: că puterea este a lui Dumnezeu şi a Ta, Doamne, este mila; că Tu vei răsplăti fiecăruia după faptele lui.(Psalmul61,11)

    „Căci Fiul Omului va să vină întru slava Tatălui Său, cu îngerii Săi; şi atunci va răsplăti fiecăruia după faptele sale.„(Matei 27,16 )

  33. Am avut o zi grea…si pina acuma n-am ajuns sa-mi termin commentul; si dupa cum vad discutia s-a incheiat. Va las si eu cu un salut dat de Domnul Isus…’Pace voua”…Adevarata pace vine de la El, Domnul pacii…de la El trebuie sa cerem intelepciune si in Cuvimtul Sau este numai Adevar. Inainte de a citi orice Carte ar trebui sa citim foarte bine Cartea care ne-a dat-o Dumnezeu ca sa ne ghidam in viata…

  34. Iar in privinta „fratilor” Domnului ,in Biblie, cuvintele frate si sora au intelesuri distincte, semnificand o anumita inrudire intre oameni sau apropiere duhovniceasca.

    Cuvantul „frate” in inteles obisnuit, insemnand de fapt ruda.In Vechiul Testament intalnim destule exemple din care se poate vedea cat de larg era intelesul cuvantului frate.

    De ex ,Avram spune către Lot:

    „Să nu fie sfadă între mine şi tine, între păstorii mei şi păstorii tăi, căci suntem FRATI. (Facere 13, 8 )

    Avraam il considera frate pe Lot, dar de fapt ii era unchi …..ia uite…..

    „Avram a luat pe Sarai, nevasta sa, şi pe LOT , FIUL FRATELUI SAU , împreună cu toate averile, pe care le strânseseră şi cu toate slugile pe care le câştigaseră în Haran. Au plecat în ţara Canaan, şi au ajuns în ţara Canaan. ( Facere 12, 5.)

    Cum este,sunt frati sau nu?

    _________________

    Hai sa vedem alt ex…

    „În acel timp, Moise a ajuns mare, a mers la FRATII SAI şi a văzut muncile lor grele” (Exodul 2,11). …

    Poi aici ce facem, Moise este „frate” cu tot poporul?

    ___________

    Concluzia e clara …

    Cum Avraam il numeste „frate” pe Lot ,dar de fapt ii era nepot..(Geneza 13, 8).

    Cum Moise numeste” fratii „pe cei din popor ,dar de fapt erau conationali.(Exodul 2,11).

    Tot asa si „frati Domnului”….nu erau frati de sange…sau dupa trup….ci erau RUDE…sau prieteni…(Matei 12,46)”

    SIMPLU…..ca buna ziua…:)

    __________

    Apoi ,daca Iisus ar fi avut frati naturali, de ce a incredintat-o Mantuitorul pe Maica Sa Apostolului Ioan?

    De ce nu au rămas în grija lor, mai ales că unii din aşa-numiţii „Fraţii Domnului” erau chiar Apostoli!?

  35. Nu…mintuirea nu este prin fapte…”ca sa nu se laude nimeni”…asa spune Biblia. Nu am timp sa scriu mai mult dar a trebuit sa spun atit. Faptele sint roadele faptului ca am fost altoiti in El…in Isus Christos. Facem fapte bune pentruca sintem ai Lui. Ele aduc dupe ele o rasplata in cer…Si mihai, poti sa vorbesti frumos fara sa fi ironic? Citim aceeasi Biblie chiar daca avem intelegeri diferite; te asigur ca ne straduim sa fim placuti Domnului nu oamenilor – si din moment ce cautam Calea si Adevarul asta ar trebui sa fie ceva important si pentru voi ca si pentru noi. Ca la asta am fost trimisi sa mergem in toata lumea si sa propovaduim Evanghelia. Este Biblic ce spun; n-am luat din nici o alta carte decit singura care prezinta Adevarul asa cum ne-a fost lasat.
    O zi buna, tuturor…si Dumnezeu sa ne lumineze pe toti ca toti avem nevoie de El…

  36. Mai citeste textul de la Iacob,cap 2..

    14. Ce folos, fraţii mei, dacă zice cineva că are credinţă, iar fapte nu are? Oare credinţa poate să-l mântuiască?

    17. Aşa şi cu credinţa: dacă nu are fapte, e moartă în ea însăşi.

    18. Dar va zice cineva: Tu ai credinţă, iar eu am fapte; arată-mi credinţa ta fără fapte şi eu îţi voi arăta, din faptele mele, credinţa mea.

    19. Tu crezi că unul este Dumnezeu? Bine faci; dar şi demonii cred şi se cutremură.

    20. Vrei însă să înţelegi, omule nesocotit, că credinţa fără de fapte moartă este?

    • Inteleg ca vii pe aici numai sa arunci vorbe, dar cind ti se raspunde, ai macar buna cuviinta sa citesti. Am dezbatut problema cu mintuirea prin fapte mai sus. Raspuns la problema asta ti l-am dat in iunie 10, 2010 la 10:49 pm. Fa bine si-l citeste.

      Mintuirea nu se capata prin fapte. Doar prin harul si mila lui Isus. Ai altceva de adaugat ca subiectul asta e inchis!

  37. nu imi place laptele
    nu imi place sa mint
    nu imi place sa fiu folosita
    nu imi pac oamenii care vorbesc de iubire, dar urasc din tot suufletul lor
    nu imi plac ipocritii
    nu imi plac fariseii zilelor noastre
    nu imi place lumea in care traies si intentionez sa o schimb

Lasă un răspuns

