Perspectiva „Designer”

Acest cadou frumos legat nu reprezinta lumea fizica si materiala ca si celelalte perspective. Reprezinta un cadou pe care o persoana il creaza pentru sine insasi. Aceasta perspectiva alege cite ceva din fiecare celelalte perspective si o aplica cum ii convine.  Aceasta perspectiva spune ca orice cale catre Dumnezeu este buna – Dumnezeu fiind definit in functie de placerile individului. Nu exista vina/pacat. Din moment ce tu iti formezi religia cum vrei, poti exclude sau poti include ce vrei.

Caracteristici:  Nu sint pentru „religie organizata”, „Sint spiritual, nu religios,” Adaptezi cum iti place, atita timp cit nu ranesti pe nimeni.

Comunicare:  cum vrei sa fie, asa este.

Creatie:  cum vrei sa fie, asa este

Dragoste: cum vrei sa fie, asa este.

Iertare:  cum vrei sa fie, asa este.

Mila:  cum vrei sa fie, asa este.

Scopul in viata:   care-l vrei

Adevar: care il vrei

Moarte:   cum vrei, asa este.

Reguli:    E ok sa amesteci religiile. Nu judeca pe nimeni niciodata. Fi in contact cu puterile spirituale care ti se potrivesc.

Alte nume:

New Age, Kabbalah, Scientology

11 gânduri despre „Perspectiva „Designer”

  1. Introducerea se aplica strict pt persoana care doresc sa creada intr-o zeitate, insa nu se aplica atat introducerea cat si caracteristicile de mai jos pt o persoana care nu crede in nici o zeitate si caracteristicile ar suna in felul urmator :

    Caracteristici : cred doar in ceea ce se poate dovedi, prin dovezi empirice, irefutabile, repetitive pt a da acelas rezultat

    Creatie: cum e dovedita asa e …

    Dragoste: e experienta si o descoperire, e ceva nou care are ceva aparte, te atrage unde are atata parti pozitive cat si negative …

    Iertare : empatie si o forma de moralitate, dezvoltata la randul ei din dorinta si necesitatea de a trai sau a convietuii

    Mila : idem de la topicul anterior

    Scopul in viata : idem de la topicul anterior

    Reguli : depinde de circumstante in idee fa cat mai putin rau si cat mai mult bine …

    Alte nume:

    Agnosticism, scepticism – rationament critic si desigur ateu

    Iar din cate stiu eu despre New Age, Kabbalah si Scientology – nu se aplica definita sau definitiile tale … sau cel putin nu in intregime !

    Numai bine !

    • Vedeti raspunsul la celalalt post. Se aplica perfect si aici. Multumesc pentru comentarii.

      As fi curioasa insa sa ne spuneti de ce sinteti de acord cu ce a facut Hitler, Mao sau Stalin. Adica v-ar fi tot una daca li s-ar intimpla aceste lucruri copiilor dvs (daca si cind ii veti avea)?

  2. Cristina,

    Nu, chiar daca sun ateu asta nu imi altereaza sub o forma sau alta percipetiile fata de lumea inconjuratoare, ci chiar dimpotriva mi le inaspreste. Detest ceea ce au facut acei indivizi, sunt un pacifist. Insa personajele mentionate de dvs nu au facut acele orori din cauza ateismului ci din cauza ideologiei create de ei, nu uita ca pe curelel soldatilor nemti, s.s. scria ” Dumnezeu e cu noi ” – Hilter si Stalin erau religiosi, Mao era insasi d-zeu pt poporul sau … sa incercam a nu le amesteca.

    Ma bucur ca au plecat dintre noi acei indivizi si nu au continuat ororile acelea si sper ca omenirea sa aiba de unde invata in ciuda faptului ca se mai intampla suficiente crime impotriva umanitatii chiar si in sec 21, trist.

    Numai bine !

    • Daca si conform perspectivei tale totul este relativ, nu exita o moralitate data de cineva superior umanitatii, atunci de ce crezi ca ceea ce au facut acesti indivizi este gresit? Este gresit din punctul tau de vedere, dar nu si din al lor. De ce atunci ii acuzam? De ce nu ii privim ca pe niste egali, care au acelasi drept ca si noi sa accepte propria moralitate, asa cum au evoluat ei?

      Cu este este moralitatea ta mai superioara decit a lor, daca toti am evoluat din acceasi molusca (sau din ce crezi ca am evoluat)?? Ce face moralitatea ta mai buna sa zici ca ceea ce au facut ei este gresit, sau imoral?

  3. Cristina

    Moralitaea e obiectiva, preferand ca eu sa nu sufar dintr-o circumstanta sau alta, la fel cred ca e moral corect si obiectiv ca nici cel de langa mine sa nu sufere, de aceea ceea ce au facut acei indivizi e gresit si imoral, pt ca daca toate societatile s-ar comporta la fel, totul s-ar duce de rapa. Ti-ar placea sa traiesti intr-o societate unde oricine te-ar putea viola, sau sa te bata, sau sa te ucida intr-o forma sau alta ?, cu alte cuvinte, cum am mai scris, e de preferabil sa faci mai putin rau si cat mai multe bine, si asta pt ca societate inseamna 2 sau mai multi, iar daca indivizii dintr-o societate se inteleg si pot convietuii in pace, aceea societate poate inflori, constient fiind daca ii faci rau altcuiva sau altei societati [ cu privire la razboaie] nu iti va fi bine, insa ideologia creata de acesti indivizi le-au intunecat rationamentul. Si cand zic, ca moralitatea e relativa ma refer sau implicit apare notiunea de timp si societatea prezenta timpului respectiv, de exemplu si acesta chiar din biblie, unde sclavia era vazut ca o chestie corecta din partea societatii cat si a stapanului, dar asta nu si a sclavului decat daca era sarac si acela mergea de buna voie dar tot nu era normal sau moral din perspectiva a mea sau a sec 21.

  4. Iti scapa argumentul pe care vreau sa-l aduc: daca oamenii au evoluat, si moralitatea lor a evoluat odata cu ei. Adica, moralitatea nimanui nu este superioara, pentru ca toata provine din aceeasi molusca (sau ce o fi) Deci daca crezi ca am evoluat, moralitatea ta nu este superioara moralitatii lui Hitler, Mao sau Stalin. Nu are cum sa fie superioara, pentru ca fiecare isi face moralitatea asa cum vrea.

    Da, tu spui ca nu e corect si imoral, bazat pe ce crezi tu, dat tot asa si ei pot sa spuna ca este corect si moral bazat pe ceea ce cred ei. Daca nu exista un standard de moralitate superior umanitatii, nu ai punct de referinta care nu depinde de parerea si mofturile oamenilor, nu poti spune despre absolut nimeni si nimic ca este imoral sau gresit.

    Moralitatea ta nu are cum sa fie superioara lui Hitler, ce ar faceo superioara? Atunci de ce ar fi gresit ce au facut ei?

  5. Ce faci tu e apel la autoritate … vrei sa zici ca doar daca exista vreun zeu, care vine cu setul lui de reguli, asta face ca acele reguli sa fie morale .. ?, cum ramane cu povestea lui Avraam [ si sunt convins ca ai sa intelegi gresit ] sau sacrificiul lui Iefta, sau primii ucisi din Egipt sau toate vietuitoarele atat oameni, bebelasi, copii, femei insarcinate, animale, plante sau cate cetati au fost invadate si cetatenii acestora ucisi in moduri oribile ” infinge sabie adang in pantecele femii ca sa moara si fatul ” si asta din ordiunl dat de acest zeu care numele lui e GELOS – toate acestea pt ca acest zeu are vreo problema de „personalitate” – asta e moral ?, e moral ceea ce zice acest zeu ca e moral, sau e moral pt ca e moral ?!?!

    Da, moralitatea e selectiva si ceea ce au facut acei indivizi din pc meu de vedere e gresit si le sunt superior pt ca ei nu au inteles ca a ucide e gresit, la fel cum lor nu le-ar placea sa fie inchisi in lagare de concetrare la fel nici evreilor sau alte nationalitati care au fost inchie nu le-au placut – dar ideologia care i-au impins sa faca asta, le-au blocat judecata normala si morala ca tot de ea vorbim … la fel cum avem puterea sa inchide in spitale specializate persoane care au impresia ca vb cu cineva invizbil sau defapt inexistente precum Elvis sau Michael Jackson si aicea ma refer la persoane care sufera de diferite tulburari de personalitate sau psihice, la fel sunt convins ca ceea ce a facut sistemul nazist, stalinisti si maoist au avut anumite probleme pisihice de grandomanie sau narcisism combinate cu o ideologie bolanva … cine imi da dreptul sa zic asta .. ? eu, noi, oamenii care am cazut deacord ca a ucide e rau, a fura e rau, a viola e rau si multe altele, oameni au cazut deacord la aceste reguli, unde nu au avut nevoie de „vreo inspiratie divina” – pt ca am realizat daca mie nu imi place sa mi se fure sau sa fiu batut, violat am creat anumite legi care acuza – judecat astfel de comportamente, de aceea ceea ce au facut acei indiviz e o crima adusa umanitatii !

    • Eu nu vreau sa compar moralitatea ta cu a mea. Pentru ca tu vi dintr-o perspectiva diferita decit mine. Nu aici este problema.

      Eu vreau sa compar moralitatea a doi oameni atei. Tu si oricare altul, de exemplu. Amindoi evoluati dintr-o molusca. Amindoi aveti o moralitate. Ce face moralitatea unuia superioara altuia? Tu zici ca sa omori nu e bine. Celalalt zice ca este. Nu te indeamna insasi logica ca trebuie sa existe cineva/ceva la care sa te raportezi?

      Cind eu spun ca teritoriul Romaniei este inalienabil, dar tu spui ca nu este, trebuie sa avem un punct de referinta la care sa ne raportam. Conform cui sau a ce face afirmatia mea corecta sau gresita? Ne putem duce la Constitutie si acolo ni se va lamuri problema. Nici unul dintre noi nu are dreptate pina nu verificam cu standardul stabilit.

      Tot asa, cind vorbesti de moralitate, aceasta este data de Dumnezeu, pentru ca prin evolutie, totul este relativ, nu exista standard, deci fiecare face ce vrea.

      Sint oameni care vor sa adere la legile morale ale lui Dumnezeu nerecunoscindu-i insa autoritatea, acestia ori sint neinformati, ori sint ipocriti. Moralitatea relativa a fost aplicata de la ideile lui Einstein. El le-a aplicat la legile fizicii, nu la cele morale, dar oamenii secolului XX satui sa traiasca dupa principiile lui Dumnezeu, au hotarit ca e mai bine ca omul sa fie considerat o masina/masinarie, de care te poti descotorosi asa cum iti place. Si daca masinaria asta are vreo indoitura, sau o culoare care nu-mi place, sau de ce nu, o nationalitate care nu-mi place, o pot arunca oricind la gunoi, pentru ca omul, evoluat dintr-o molusca intr-o masinarie nu are nici o valoare, nici o demnitate. Atunci de ce e gresit ce a facut Hitler?

  6. Eu nu am alte cuvinte sa iti explic decat cele care le-am folosit mai sus, daca nu intelegi imi pare rau.

    Insa legat de legile „morale a lui d-zeu” si ce ti-am enumerat eu, nu vad nici o argumentare … si inca o data, Hilter nu era ateu, era cat se poate de religios, imi pare rau ca nu sti asta … ti-am mai zis ca pe curelele soldatilor nazisti scria ” Dumnezeu e cu noi ” – ti-am zis ca au fost condusi de ideologie bolnava.

    Tu zici ca prin evolutie e totul relativ insa prin acest zeu legile lui nu sunt relative .. ? ma ingrozeste aceasta afirmatie asta inseamna ca orice zice el e luat ca si moral nu .. ? adica, crimele in numele lui sunt morale, violurile, [ aicea vezi una dintre legile lui Moise, care nu sunt 10 ci peste 600 unde scrie ca daca o femeie este violata, pedeapsa ei este sa il ia pe violator de sot si acesta sa ii plateasca o anumita suma de bani tatal fetei], sclavia se pare ca e morala din perspectiva acestui zeu, si nici Iisus [ care tot el este] nu a avut nimic impotriva acestui comportament care a mai si spus ca a venit nu sa schimbe legea ci sa o implineasca, oare la ce lege s-a referit .. ? sa fie oare a lui Moise, unde numele acestuia e cel mai mult mentionat in n.t. ?

    Daca zici ca ceea ce zice acest zeu e moral, atuncea daca iti zice ca sa omori pe cutare sau pe copilul tau .. ai face-o ? si nu imi zice ca nu ti-ar cere acest lucru, biblia te contrazice .. !

    Tu zici ca nu vrei sa comparam conceptul de moralitate al tau cu al meu, dar parca ma acuzi pe mine prin faptul ca sunt ateu sau pe orice ateu, ca nu are moralitate si ca suntem intr-o forma sau alta asemanatori cu Hilter [ care nu era ateu] sau alte personaje psihopate ale istoriei … dar cum ramane cu moralitatea crestina .. ? de ce ar fi ea mai buna .. ? sau cu ce e mai buna .. ? eu ti-am explicat mai sus cum vad eu moralitatea, ce e neinregula cu ea ?, chiar daca am evoluat asta nu de dreptul sa avem unele conceptii sau perceptii asupra noastra si asupra realitatii in care traim .. ? crezi ca suntem incapabil sa realizam ca a face rau e gresit si a face bine e un lucru bun … ? sunt constient ca tie nu ti-ar placea sa fi batutta sau violata la drumul mare … oamenii au cazut deacord ca aceste acte sa fie judecate … nu un zeu, aceste conceptii au existat de dinainte poporului israelit din era bronzului … iti este chiar atat de greu sa recunosti sau sa intelegi ca, chiar daca nu cred in ceva, pot sa fiu bun sa stim dragoste sa inteleg ce e aceea moralitate, empatie, mila, iertare .. ?!?!?!

    Dar toata discutia aceasta intr-o forma sau alta e inutila si asta pt ca tu intr-o forma sau alta te consider mai superioara mie din pricina faptului ca tu crezi ca exista un zeu si eu nu … ei bine, pana ce nu demonstrezi concret ca acest zeu exista …

    Numai bine !

  7. M-am uitat si am citit : http://wordarmy.org/2010/10/25/moralitate-capitolul-iii/
    Răspunde

    Si imi da intr-o forma sau alta dreptate la ce am scris eu, pt ca lumea aceasta nu se alcatueste intre mine si o alta persoana ci de societati care sunt create de miliarde de indivzi care sunt deacord intr-o majoritate ca a ucide e rau la fel daca cineva iti zice ca e ok sa torturezi copii e tot rau si acele societati au cazut deacord si am infintati centre speciale pt a „vindeca” aceste persoane, si cine ne da dreptul acesta si de ce noi suntem mai morali decat el, pt ca e mai importanta viata unui copil sau a unei persoane mature sa fie luata fara voia acestuia la fel cum nici tie nu ti-ar placea sa fi ucisa, cum se face ca nu intelegi aceste aspecte cand sunt atat de clare …? [ ma tot repet in argumente imi cer scuze ]

    Ce drept ii da acestui zeu de care zici tu, sa ucida … sau sa tortureze .. ?

Lasă un răspuns

