Mitul socializarii

Cind educatia la domiciliu a luat avint, educratii au scandat ca copiii educati acasa nu pot obtine o educatie de aceeasi calitate ca cea a elevilor din scolile publice; nici ca parintii nu vor putea sa-i invete pentru ca nu sint calificati sa faca acest lucru. Cu toate acestea, copiii educati acasa au avut rezultate mai bune la testele standardizate si au ocupat pozitii de top in concursurile academice nationale.

Succesul scolii la domiciliu a fost jenant pentru acei educrati care s-au opus permiterii copiilor educati la domiciliu ca sa participe la concursurile nationale pe motiv ca acestia au avantaj fata de cei din scolile publice. Acei copii educati la domiciliu au avut mai mult timp sa invete cu acei parinti pe care educratii i-au numit prea incompetenti sa-si educe copiii.

Astazi, elevii din scolile publice invata ca nu exista absolut, sau valori morale. Procesul lor de gindire este bazat pe sentimente, nu pe gindirea logica, rationala. O mare parte din curicula este dedicata formarii atitudinilor si credintelor relativiste mai degraba decit educarea elevilor cu o educatie solida.

Dimpotriva, copiii educati la domiciliu au scapat de mocirla teoriei educatiei publice si au revenit la forma traditionala de educatie. Aceasta da rezultate. Facultatile solicita copii educati acasa, deoarece acestia pot gindi individual si ii intrec pe colegii lor de la scoala publica. Ei aduc un aer curat, creativ, intr-un mediu academic rigid.

Socializarea adevarata nu se invata in scolile publice deoarece acestea sint medii anormale. Nicaieri in viata cineva se va asocia strict cu persoanele de aceeasi virsta. Cineva invata sa fie adult de la adulti, nu de la alti adolescenti care pretind ca sint „cool”. E ca si cum un orb este condus de un alt orb.

In momentul cind copiii termina scoala, asa zisa socializare  se dovedeste a fi lipsita de valoare. Cind aplica pentru un loc de munca, nimanui nu o sa-i pese de sentimentele lor. Ei vor fi intrebati „Ce poti sa faci?” si „Ce stii sa faci?” Abilitatilepe care le-au invatat cu privire la presiunea grupului nu se aplica in lumea reala. Dar competentele de a comunica cu cei de alte virste lipsesc.

Copiii educati acasa participa la campionate de football, baseball, merg in diferite excursii, formeaza cluburi de astronomie, de construit roboti, sau grupuri in biserica. Ei nu trebuie sa invete sa puna prezervative pe banane, nu sufera din cauza presiunii grupului, nu sint introdusi drogurilor ilicite, nu sint supusi programei radicale de stinga, nu sint invatati valori morale diferite de ale parintilor, nu sint batuti, injunghiati, impuscati sau ucisi.

Cred ca putem face fata fara acest tip de socializare. Voi ce credeti?

.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s