Programa pentru acest an scolar

Peste doua saptamini vom incepe inca un an scolar. Orarul este gata, lectiile programate, cartile comandate. 🙂 Programa pe acest an este:

Pentru Damaris – clasa XII-a

Fizica

Calculus

∙ Limba germana

∙ Sign language (limbajul prin semne?)

Literatura sec XX. Cartile studiate in acest an:
– Livada cu visini – A. Chekhov
– Liniste pe frontul de vest – E. M. Remarque
– Ferma de Animale – G. Orwell
– Metamorfoza – Franz Kafka
– The Great Gatsby – F. S. Fitzgerald
– Perla – J. Steinbeck
– Menajeria de sticla – T. Williams
– Batrinul si marea – E. Hemingway
– Alesul – Chaim Potoc
– Siddhartha – H. Hesse
– The Crucible – A. Miller
– Waiting for Godot – S. Beckett
– Fahrenheit 451 – R. Bradbury
– To kill a mockingbird – H. Lee
– Eu, Robotul – I. Asimov
– Cetatenii Galaxiei – R. A. Heinlein
– The Hobbit – J. R. R. Tolkien

Guverul american

Scriere/Compozitie

∙ Evenimente curente, folosind 3 carti:
Secretele marilor comunicatori
Cum sa scri bine
Cum sa vorbesti bine

Economie

Filosofie/Teologie – 8 oameni care au schimbat vestul: Rousseau, Hume, Kant, Hegel, Kierkegaard, Nietzsche, Sartre, Barth

∙ Arte: desen, vioara, french horn

Pentru Nicole – clasa VII-a

Matematica

Gramatica

Literatura

Anatomie

Scriere/Compozitie

∙ Geografia statului Michigan

.

15 gânduri despre „Programa pentru acest an scolar

  1. hm..I was wondering: nu ar merge si ceva de Eugene Ionesco la literatura secolului 20? Sau ceva de Marcel Proust, sau ceva de James Joyce?
    Anyway, este o ocazie extraordinara ca voi puteti face homeschooling. Mult ajutor de Sus iti doresc!

    • Cartile vin cu programa de literatura, nu le-am ales noi. Nu stiu insa cite carti am mai putea introduce pe linga cele 17 existente. Programa de literatura se studiaza concomitent cu istoria secolului 20 si cu programa de filosofie (care adauga inca 5 carti, Schaeffer, McDowell, Gaarder). Un fel de „amestecatura” venita din mai multe perspective, analizind secolul 20, de ce si cum s-a intimplat schimbarea in gindire. (shift in thinking)

      Cred ca Ionesco vine din aceeasi perspectiva cu Beckett, ar fi inutil de studiat acelasi fel de gindire, plus ca timpul este limitat la 36 de saptamini de scoala.

      Este o binecuvintare ca putem face homeschooling, este mult de lucru, dar se merita. Multe binecuvintari si voua!

      • Intr-adevar, MERITA! E intr-adevar o binecuvantare dar este si o alegere care implica si efort. Felicitari!

        (de cele mai multe ori „a merita” nu este reflexiv, adica fara „se” – rog nu publicati aceasta observatie facuta din/cu dragoste)

      • i see now. principiul organizator era „shift in thinking”. good idea. La noi in clasa a XII-a cand am studiat literatura sec. 20, principiul organizator era „accumulate as much as you can” :). Multumesc pentru precizari.

      • treaba cu programa nu am intzeles-o: deci voi facetzi home school dupa programe impuse de cineva ???

        deci, sa intzleg ca nu avetzi libertate 100%?

        sau mai precis nu avetzi libertate de loc? asta e ca si cum ai spune: ai libertatea deplina sa executzi intocmai si la timp sarcinile trasate de partid !!! parca imi aducea aminte de ceva …

        de cine sunt platitzi cei care fac programa???

        astept vesti bune. Dl Isus sa te calauzeasca in formularea raspunsurilor.

        multzumim anti cipat !!!

      • Nu, nu fac scoala dupa programe impuse de nimeni. Exista zeci de firme care publica manuale. Daca un parinte doreste sa cumpere aceste manuale, o poate face alegind de la citeva zeci de companii. Daca un parinte decide sa-si invete copiii fara manuale, are acesta alegere.

        Din cele citeva zeci de companii care publica parerea lor in a cum ar trebui studiata literatura, de exemplu, mie imi place compania pe care am ales-o. Folosim manualele lor de istorie/literatura/geografie/guvern/filosofie, pentru ca-mi place stilul lor. Asa ca am 100% libertate sa fac literatura (si nu numai, dar aici vorbeam de literatura) care mi se pare cea mai potrivita.

        Companiile respective fac bani din vinzarea manualelor, asa ca au interesul ca sa le faca asa cum cere piata, in cazul nostru, parintii. Exista companii care publica manuale cu ideologie ateista, altele numai crestina, asa ca parintii pot alege sa-si invete copiii conform propriilor principii.

        Sint unele companii care fac afaceri cu guvernul si care accepta sa publice lucrurile dorite de guvern, pe care, in general, le gasesti in scolile publice de azi. Ministerul Educatiei nu are voie sa publice manuale sau sa aprobe anumite manuale. Fiecare district scolar isi aproba cartile pentru districtul sau. In unele state si parintii care fac homeschooling trebuie sa ceara aprobarea statului, dar in statul Michigan nu se cere asa ceva, parintii care fac homeschool sint liberi si necontrolati de guvern si pot face ce-i taie capul. (asa ca mine 😉 )

  2. Chekhov n-a scris niciodata – Livada de ciresi. Poate livada cu visini. 🙂 Sunt o rusoaica cu bune cunostinte de romana si engleza. I can see the mistake, cherry inseamna si cireasa si visina in engleza.

    • Multumesc pentru corectare. In traducere se pierd citeodata detaliile. In engleza se mai spune „morello” la visin, iar din titlul cartii in engleza „The Cherry Orchard” nu mi-as fi dat seama ca e vorba de visin. 🙂

  3. Buna seara,

    De cate ori pot, ma uit pe blog-ul dumneavoastra si imi place tare mult ce vad! Va felicit pentru modul in care ganditi si realizati lucrurile.

    Referitor la termeni, din cate stiu, pentru visine se foloseste „sour cherries”; „morello” e un cuvant (mult prea) imprumutat. Oricum nu conteaza; ziceam si eu, asa, cu drag :).

    La Damaris – „calculus” ar fi algebra…. Poate fi si un soi de analiza matematica, dar ma indoiesc.

    Si daca tot vorbeam de opere, cred ca ar fi interesant sa vedem cum au lucrat traducatorii de pe la noi la titluri:
    – „The Great Gatsby” l-am tradus si noi cu „Marele Gatsby”;
    – „The Crucible” – „Vrajitoarele din Salem” (ei, cam indepartat, asa…);
    – „Waiting for Godot” – „In asteptarea lui Godot”;
    – „To Kill a Mockingbird”-„Sa ucizi o pasare cantatoare”
    „- The Hobbit”-„Hobitul” (chiar asa; se mai imbogateste si limba romana in ultimul timp :))

    Mult succes cu instruirea!

    • Multumesc pentru vizita, sper sa vii mai des 🙂

      Cit despre traduceri, sint de acord, sint mai multe variante si pareri. Cit despre matematica, cei de aici fac Algebra 1 in cl. 9-a, Algebra 2 intr-a 10-a, Geometrie/Trig in cl 11-a si Calculus in a 12-a. Stiu ca in Romania se imparte altfel matematica, ca de fapt si in alte tari, cred. Din cite imi aduc eu aminte la analiza matematica pe care am facut-o eu, am atins un pic in Algebra 2. Ceea ce studiaza Damaris la Calculus eu nu am facut la liceu si de aceea am nevoie de profesor pentru a preda materia.

      Cit despre opere, nu stiu cum au fost traduse in romaneste, de aceea am vrut sa fiu sigura si le-am scris in engleza. 🙂

      Este foarte greu cu literatura asta pentru ca eu nu am invatat la scoala cum se citeste o carte, cum se studiaza, si numai romanele romanesti au fost discutate putin in clasa. Aici invat cot la cot cu fetele mele.

  4. La clasa a12a:
    -nu aveti chimie? biologie? geografie+istorie?
    -nu aveti 2 limbi straine?
    -nu faceti algebra, si analiza matematica, si probabilitati, si gemoetrie/trigonometrie in acelasi timp?
    -dar de literatura universala?(asta mi-a lipsit in liceu)
    -nici latina/alta limba moarta?

    Calculus inteleg ca e reprentarea grafica a tot ce am facut noi la matematici. Asta e f. interesant, si acum visualisez unele fenomene prin… coordonate si graficul trasat.

    La literatura nu mi se par mult acele 17 carti. Citeam mai mult intr-un an – asta in plus fata de programa. Dar citeam de placere – alti colegi nici programa nu o citeau.

    La filosofie, Gaarder imi suna cunoscut. Daca e vorba de Lumea Sofiei – e o transcriiere SUUUUPEERBA a manualului de filosofie facut de noi in liceu, in forma de roman de aventuri. L-am citit cu o adevarata placere, l-am facut si cadou. Merita.
    Ador ca aveti arta: desen,si muulta muzica.

    • Biologie se face in clasa 10-a, Chimie a 11-a. Aici nu se cer toate materiile in fiecare an. In clasa 9-a am facut latina, clasa 11-12 limba germana.

      Matematica este impartita la fel, clasa 9-a Algebra, 10-a analiza, trig, 11-a geometrie si 12 – calculus. Cit despre literatura univesala, sint autori straini pe lista, cred ca sint alesi cei mai buni care reprezinta un curent ideologic. Nu cred ca este nevoie de mai multi care sa reprezinte teatrul de absurd, Beckett e de ajuns 🙂

      Noi analizam cartile respective nu numai din punct de vedere literar, cu mod si gen si artistic, ci si din ce perspectiva sint scrie. Mergem dincolo de expunerea literara si de metafore si incercam sa intelegem mesajul pe care a vrut sa-l transmita autorul.

      Plus, la flilosofie, da, citim Lumea Sofiei si multe altele, deci se aduna si acolo carti de citit. Plus ca sint si alte activitati pe linga cititul cartilor 😉

Lasă un răspuns

