Pentru ce se dau notele?

Care este filozofia ta cu privire la scopul calificativelor sau al notelor?

Vreau copiii mei să aiba succes. Vreau să îi pregatesc pentru a avea succes. Deci, în loc să le dau un proiect de facut sau o lectie de învatat, pe care apoi sa le verific si sa le dau o nota corespunzătoare, nota care ar putea sau nu să insufle succesul sau poate chiar eşecul, le dau posibilitatea de a învăţa din propriile greşeli şi de a lucra mai serios pina vor obţine rezultatele dorite.

De exemplu, la ora de scriere/compozitie, primele lectii sînt de recapitulare. Le pun sa faca o compunere, verificam lista sa fim sigure ca am inclus tot ce trebuia si o punem deoparte. Deocamdata nu dau note. Dar dupa cîteva lecţii le voi cere o re-scriere a compozitiei şi apoi compunerea finală. Atîta timp cît fac ceea ce le-am spus şi învata din greselile lor, ele primesc un „10”. (100% la noi) Acesta este scopul meu – să înveţe, să crească, sa stăpîneasca materia/conceptul. Dacă vad ca una dintre ele nu stapîneste materialul, atunci mă întreb de ce? Este atitudinea ei? Se apropie de lectii cu dispreţ şi asta are influenta la inţelegerea materialului? Dacă da, cum poate o nota de 6, sau 5, sau 4 sa schimba asta? Este foarte importanta atitudinea lor, pentru ca este mai important caracterul decît o compunere scrisa dupa regulile cerute.

Oare inseamna ca manipulez „sistemul” pentru ca ele sa termine cu o medie mare? Nu cred. Notele ar trebui să indice stapînirea materiei. Profesorii folosesc notele deoarece acestia nu se pot opri la fiecare elev pentru a verifica daca au inteles lecţia/capitolul/materialul. Ei trebuie să arate munca lor părinţilor şi guvernului. Eu nu am niciuna dintre aceste probleme. Nu am nevoie de o nota la fiecare lectie ca să-mi amintească sau sa-mi comunice cum progresează copiii mei.

Acesta este modul în care imi creez lectiile. Notele ar trebui să fie utile pentru promovarea succesului şi pentru a progresa. Nu este necinstit să am o viziune diferită despre un sistem de notare care creează rezultate la fel de bune, dacă nu rezultate mai bune pentru studenţii care intră la universitate sau decid ca sa ocupe un loc de munca.

.

Lasă un răspuns

