Practica la Centrul de Inovatie si Cercetare – Ford

La Fizica studiem frictiunea. Laboratorul de cercetare stiintifica al companiei Ford a oferit o sesiune despre tribologia motoarelor si noi am profitat de acest lucru 🙂 Citeva poze:

.
La inceput a fost explicat conceptul:

.

.

.
Am invatat despre viscozitatea uleiului folosit la motoare. Din cauza uzurii si a frictiunii se pierde o anumita cantitate de energie, iar cu ajutorul principiilor tribologiei se cauta metode pentru salvarea acestei energii, economisind milioane de dolari. Intr-un motor, 7-10% din energie este pierduta din cauza frictiunii.

.

.
Am facut citeva experimente studiind coeficientul de frictiune:
.

5 gânduri despre „Practica la Centrul de Inovatie si Cercetare – Ford

  1. OAW FIZICA !!!!!!!!!!!!!!!
    Noi suntem ‘terorizati ” de d-na profesoara de fizica de la liceu. Fara sa le dea explicatii le-a dat sa faca 2 referate cu temele :Transformari sau tranzitii de faza si aplicatia lor in practica si Masini termice cu alegerea unui motor despre care sa scrie.
    Am cautat pe net, am contactat-o pe profesoara de fizica din generala ca sa ne elucidam ce tr buie sa scriem. Cam asa se face predarea la noi.: profesorul lanseaza o tema si copilul vine cu ea in brate acasa si incepe sa caute pe net, sa intrebe in stanga si in dreapta sa se descurce. Uneori ma intreb de ce trebuie sa piarda 4 ore pe saptamana la fizica in scoala cand pentru ce face doamna profesoara ar fi suficienta o ora in care sa le spuna temele si sa le dea un extemporal din ce pregatesc acasa, si in plus nu ar trebui sa-i suporte toanele si comentariile descurajante, „sunteti prosti”, „daca eram profesoara voastra anul trecut nici jumatate din cati sunteti nu treceati”, si multe altele de genul acestora……si culmea toata lumea ii blameaza pe copii si pe parinti pentru rezultatele slabe la invatatura. Pai daca nu am fi facut noi parintii cu copii acasa cat a fost posibil la cat muncesc unii profesori la scoala cu ei nici rezultatele acestea nu le-ar fi obtinut. Sincer regret ca nu am avut posibilitatea altui sistem de invatamant. Am citit despre cel din Finlanda si pare cu totul altfel si pus la punct . Cat despre cel de acasa noua ne lipseste infrastructura si cum merg lucrurile pe lanoi mare lucru nu am fi obtinut. Oricum multumesc Domnului Isus ca ne ajuta in „hatisul” asta aberant al sistemului scolar pe care il avem acum la dispozitie si cu care trebuie sa ne descurcam.

    • Şcoala din Finlanda este pusă la punct pentru ca statul a preluat controlul in totalitate. După cum se vede, dvs faceţi deja „şcoala acasă” pentru ca la şcoala nu prea învaţă mare lucru, ci munca grea se întîmplă acasă. De ce atunci sa nu studieze copilul in timpul zilei, cind este odihnit, nu seara cind este mai greu?? Dacă statul ar lasa părinţii sa ia decizile necesare eu cred ca am avea copii mult mai educaţi.

Lasă un răspuns

