Exista vreun mandat biblic pentru educatia la domiciliu?

Biblia nu spune nimic specific despre o anumita metoda de educatie. Dar nu aceasta ar trebui sa fie prima intrebare pe care ne-o punem. Scriptura ne spune ca atunci cind Isus a fost copil, a fost inca sub autoritatea parintilor sai si a crescut in intelepciune, in statura, si era tot mai placut inaintea lui Dumnezeu si inaintea oamenilor. (Luca 2:52)

Biblia ne invata ca trebuie sa cautam si sa cerem intelepciune. Deci exista un mandat biblic pentru a obtine intelepciune, atit pentru noi cit si pentru copiii nostri. Si cum putem obtine intelepciune? Abia acum putem discuta „metoda” de educatie unde alegerea de a educa la domiciliu sau la o scoala crestina devine foarte clara. Proverbe 13:20 ne spune ca „Cine umbla cu inteleptii se face intelept, dar cui ii place sa se insoteasca cu nebunii o duce rau.” Pe cine numeste Biblia nebuni? Pe copii si pe cel care spune ca nu exista Dumnezeu. Unde gasim aceste doua categorii in abundenta? In scolile publice. Atunci cum se face ca un parinte crestin asteapta sa-i devina copilul intelept dupa 12 ani intr-un astfel de mediu?

Si copiii mei au nebunia lipita de inima lor, la fel ca oricare copil. (Prov 22:15) Datoria mea ca parinte crestin este sa ascult de Cuvintul lui Dumnezeu si sa-mi indeplinesc mandatul pe care mi l-a dat El de a nu-mi trimite copiii intr-un mediu in care ar avea de suferit. Da, nu exista nici o garantie ca daca ii educ la domiciliu copiii mei vor fi intelepti si intotdeauna vor face alegeri bune. Ei sint liberi sa faca alegeri gresite toata viata lor, dar asta nu neaga obligatia mea de a implini Scriptura. Eu NU sint libera sa-mi ignor mandatul de parinte ca sa-i invat sa caute intelepciune si sa nu-i las sa fie impreuna cu aceia care il neaga pe Hristos, atita timp cit se afla sub autoritatea mea. Eu sint responsabila pentru a-i invata despre Domnul, sa caute intelepciune si sa umble cu inteleptii. Trebuie sa las rezultaele in mina lui Dumnezeu. Rezulatul nu defineste datoria noastra ca parinti. Daca ar fi asa, Hristos a murit degeaba, pentru ca, desi a murit pentru toti, unii il resping. Cred ca este datoria fiecarui crestin, necontind virsta, ca sa umble cu inteleptii si sa caute intelepciune.

De asemenea, Psalmul 1:1 ne spune „Ferice de omul care nu se duce la sfatul celor rai, nu se opreste pe calea celor pacatosi, si nu se aseaza pe scaunul celor batjocoritori!” Un copil care merge la scoala nu poate face acest lucru fara a sta pe scaunul celor batjocoritori. Scolile au trecut de la negarea lui Hristos la batjocorirea Adevarului Sau. Acesta este un prilej de pacatuire pentru ca ei nu pot sa filtreze informatiile oferite cu mintile si inimile lor neinstruite. De fapt, Isus ne-a avertizat in Luca 17:2 ca „ar fi mai de folos pentru el sa i se lege o piatra de moara de git, si sa fie aruncat in mare, decit sa faca pe unul din acesti micuti sa pacatuiasca.” Pentru mine nici o educatie nu mai are valoare atunci cind voi sta in fata lui Dumnezeu stiind ca am provocat copiilor mei cu buna stiinta un prilej de pacatuire cind i-am asezat pe scaunul celor batjocoritori care spun ca nu exista Dumnezeu.

Daca cineva care a studiat Scriptura a ajuns la alta concluzie, mi-ar place sa aud asta. Acesta este modul in care ne maturizam si crestem in credinta.

.

2 gânduri despre „Exista vreun mandat biblic pentru educatia la domiciliu?

  1. „Pe cine numeste Biblia nebuni? Pe copii si pe cel care spune ca nu exista Dumnezeu. Unde gasim aceste doua categorii in abundenta? In scolile publice.”

    ce-mi place! mi-ai iluminat ziua 🙂

Lasă un răspuns

