Daca ai 18 ani esti pedepsit…

Cel putin in ce priveste carnetul de conducere. Zilele acestea am fost ocupata cu alergatul pe la birourile de stat. Damaris a implinit 18 ani in ianuarie dar nu a vrut sa inceapa scoala de soferi pe timp de iarna. Luni, 19 Martie, s-a inscris la scoala de soferi pentru ca din toamna merge la facultate si trebuie sa conduca.

Dupa prima zi in clasa a fost informata ca statul Michigan ii cere ca sa se duca sa dea examenul scris inainte de a putea face scoala de soferi. Daca va mirati de lucrul acesta, trebuie sa stiti ca eu am fost socata. Ne-am dus la biroul secretarului de stat si am intrebat cum este posibil ca sa dai examen la o clasa, la un curs, inainte de a incepe clasa respectiva?

Dupa ce ni s-au cerut n-spe mii de documente, Damaris a dat examenul scris, iar dupa o luna poate ca sa dea traseul. Am auzit ca exista legi prostesti in carti, dar ca trebuie sa dai examen inainte de a face scoala de soferi nu am mai auzit. 😦

.

13 gânduri despre „Daca ai 18 ani esti pedepsit…

  1. Ei, sper sa ia cu bine carnetul de conducere! 🙂

    „Dupa prima zi in clasa a fost informata ca statul Michigan ii cere ca sa se duca sa dea examenul scris inainte de a putea face scoala de soferi. Daca va mirati de lucrul acesta, trebuie sa stiti ca eu am fost socata. Ne-am dus la biroul secretarului de stat si am intrebat cum este posibil ca sa dai examen la o clasa, la un curs, inainte de a incepe clasa respectiva? „

    Pai bine, bine dar ce explicatii ti s-au dat?

      • Cristina, poate n-am inteles eu bine…

        „Dupa prima zi in clasa a fost informata ca statul Michigan ii cere ca sa se duca sa dea examenul scris inainte de a putea face scoala de soferi […]”

        Sa dea examenul scris unde…? Examenul scris la facultate sau e vorba de examenul scris pentru scoala de soferi? Scuza-ma ca te intreb, dar… te rog sa precizezi ca n-am inteles prea bine.

      • Este vorba de proba in scris pentru carnetul de conducere. Proba scrisa nu se da la locul unde faci scoala de soferi, ci se da la unul din birourile secretarului de stat. Dupa ce ai luat scrisul, te duci la scoala de soferi sa te invete sa conduci.

        Stiu, nici pentru mine nu are sens. 😦

      • @Cristina
        Aha! Pai treburile devin clare: s-a dus si a dat proba scrisa pentru carnetul de conducere, daca asa e procedura. Inteleg ca a luat proba scrisa, nu?
        E o simpla chestiune de procedura. In alte state care e procedura, tot asa?

      • Stiu ca asa este procedura, aici este problema. De aceea s-a inscris la scoala de soferi ca sa invete cum sa conduca. Sint 2 parti: scrisul si traseul. Ea a trebuit sa dea examenul scris inainte de a incepe scoala de soferi. Cum poate cineva ca sa dea examenul scris cind nu a facut nici o ora de teorie. Ti se pare logic, ca mie nu?

      • @Cristina
        Trebuie sa admit ca nici mie nu mi se pare logic… Insa… ar trebui sa cunosti macar care sunt cerintele, ce anume ti se cere sa stii. Cu alte cuvinte ce trebuie sa stii pentru examenul respectiv, care e materia respectiva. In caz contrar examenul nu poate fi decat o simpla formalitate. Dupa parerea mea, este necesar sa ti se comunice ce anume trebuie sa stii si, eventual, sa ti se recomande o carte unde sa poti citi ceea ce trebuie pentru examen. Astfel se mai poate vorbi de verificarea cunostiintelor, altmineri….

      • Exista o carte din care se poate invata. Problema este ca noi nu am vrut sa invete acasa, de una singura, ci la scoala care o pregateste pentru examenul pentru carnet. Ceilalti colegi care sint sub 18 ani asa fac, invata cartea respectiva in clasa, dupa care dau examenul scris. In acest timp se programeaza lectiile pentru conducere, dupa care se da testul de condus masina. Asa este logic.

        Dar, pentru ca ea a implinit 18 ani, ea nu a putut ca sa isi programeze lectiile de conducere fara sa dea examenul scris. Nu era problema sa dea examenul respectiv daca avea timp de invatat cartea, dar examenul trebuia dat in ziua in care s-a inscris. Ceilalti copii nu au trebuit sa dea testul scris, dar ea da, pentru ca are 18 ani. De aici titlul postului, daca ai 18 ani esti pedepsit, trebuie sa dai test scris inainte de a avea sansa sa inveti cartea. Cei care au sub 18 ani prima data invata cartea in clasa apoi dau examenul.

        Poti vedea scopul acestei legi?

      • „Nu, nu, deci stai putin… Pai Cristina, stii ce se intampla? Daca e asa cum spui, eu deduc faptul ca esti pedepsit si la 25 de ani!!! 😆
        Daca se aplica regula asta pentru cel care a implinit 18 ani, e clar ca se aplica si pentru cel care are 20, 22, 25, etc. 😆 Deci si aceia sunt pedepsiti…

        As putea sa te intreb de ce nu a invatat si ea cartea pana sa implineasca 18 ani ca toti ceilalti, ca i-ar fi fost mai usor… Ai si zis:

        „Ceilalti colegi care sint sub 18 ani asa fac, invata cartea respectiva in clasa, dupa care dau examenul scris. In acest timp se programeaza lectiile pentru conducere, dupa care se da testul de condus masina. Asa este logic.”

        De ce n-a facut si ea asa? Ti-ar fi fost si tie mai usor… n-ar mai fi trebuit sa aduci n’spe mii de documente…

      • Odata trecut de 18 ani nu mai este necesar ca sa faci scoala de soferi. Poti sa mergi direct sa dai cele 2 examene, scris si traseu. Unul din motivele pentru care s-a inscris la scoala de soferi a fost ca vrea sa invete de la profesionisti toate regulile, poate ce am fi invatat-o noi este gresit, sau unele nu le stim. Este altfel cind fosti politisti te invata decit daca ai invata de la unchiul sau taticul. Eu consider absurda legea ca chiar daca vrei sa te inscri la scoala de soferi sa fie necesar sa dai testul scris inainte de a frecventa clasa. Cei care vor sa dea direct, fara scoala, sa poata face asta, dar cei care vor sa mearga la scoala ar trebui sa le dea posibilitatea sa invete corect inainte de a da examenul.

        N-spe mii de documente tot trebuia adus, problema a fost ca au fost la dispozitie doar citeva ore sa se uite peste carte inainte de a da testul in scris, test care era corect sa se dea dupa ce termina clasa. Sint inca alti 9 copii in clasa la scoala de soferi, toti sub 18 ani si ei invata cartea acolo, in clasa, odata cu fata mea. Diferenta este ca ei se pot inscrie la lectiile de condus fara ca sa dea testul la scris, dar pentru ca fata mea are 18 ani, trebuia sa dea testul la scris inainte de a incepe clasa.

        Nu cred ca te intereseaza motivele de ce nu am facut inainte de a implini ea 18 ani 🙂

Lasă un răspuns

