Cum sa-ti formezi ginerele

Avind doua fete sint foarte interesata de felul cum gindesc in alegerea viitorului sot. Nu mica mi-a fost mirarea cind am aflat ca si noi, parintii, putem sa avem ceva de spus in formarea viitorului ginere.🙂

Aici.

Ce parere aveti sau ce sfaturi puteti adauga?

6 gânduri despre „Cum sa-ti formezi ginerele

  1. Asa…🙂
    Dar, Cristina, ce-ai face in urmatoarea situatie (o voi descrie mai pe larg sa ma fac mai bine inteles).

    Fata ta cea mare vrea sa fie libera, independenta, lucruri ce le-a invatat de la mamica ei!🙂 Pentru ca si tu spui ca esti o fire careia ii place libertatea, initiativa, independenta. Eu asa am inteles de la tine. Deci si fata ta vrea sa aiba afacerea ei proprie, sa castige bani, sa aiba cat mai repede o independenta financiara. Inteleg ca are 18 ani, merge pe 19, nu? Ei, sa zicem ca, incercand sa faca ceva, reuseste destul de repede si peste 2-3 ani are afacerea ei proprie si e independenta. Eventual pleaca din Detroit (caci se poate intampla lucrul asta) intr-un oras unde se castiga mai bine si perspectivele profesionale sunt mult mai bune. Bineinteles, n-o sa mearga in Flint, o sa mearga, sa zicem, la Chicago! Isi face prieteni, ajunge sa fie cunoscuta in lumea business-ului, succesul incepe sa se arate!🙂 Dar… in viata mai conteaza si viata sentimentala, nu numai succesul profesional. Si uite asa, incepe sa-i bata inima mai tare dupa un baiat. Baiatul, serios, instarit, slujba buna, arata bine. Nu bea, nu e violent, deci un om serios. Si se indragosteste de el. Si el se indragosteste de ea. Sa presupunem ca incep amandoi sa lucreze la afacere si treaba merge struna! Ii dai un telefon, iti spune ca e ocupata, ca trebuie sa calatoreasca in interes de afaceri. Tu te bucuri pentru ea, pentru succesul ei si ca totul merge bine. La un momendat primesti un telefon: „Mama, sunt cu Jim la Paris (Europa), trebuie sa-ti spun ceva…”, „Ce, spune mai repede!”, zici tu. „Mama, eu si cu Jim ne-am casatorit, venim in Detroit peste 1 saptamana”. Tu te gandesti, ce fel de baiat o fi, incepi sa te pregatesti. Dupa o saptamana sosesc in Detroit. Sigur, se fac prezentarile. Jim iti face o parere excelenta! Baiat bun, cu simtul umorului, deloc deplasat, educat. Tu incepi sa vorbesti despre republicani, politica, religie, necesitatea religiei. Dar, intr-un moment cand esti singura cu fata ta la bucatarie, ea iti sopteste: „Mama, Jim e ateu…”
    Ce-ai face in aceasta situatie!🙂

    • Răspunsul e simplu. Nu as putea face nimic. Insa acest audio clip vorbea despre altceva. Părinții au datoria si responsabilitatea ca sa dezvolte o relație cu fata lor in asa fel incit sa nu se ajungă la aceasta situație. Părinții trebuie ca sa facă in asa fel incit fata lor sa invete cum sa aleagă corect, cum sa respecte invataturile date si astfel de situații sa nu se întîmple.

      • @Cristina
        Am impresia ca esti foarte posesiva. Adica tu vrei sa-i formezi ei ginerele? Vine o vreme cand fiul sau fiica trebuie sa-si aleaga singuri drumul in viata, fara ca parintii sa se bage in chestia asta. Desigur, un sfat din partea parintilor nu strica niciodata. Eu am remarcat ca multi parinti se tem de lucrul asta: ca fiul sau fiica lor vor decide singuri ce drum sa urmeze in viata. Unii parinti chiar sufera un soc atunci cand se intampla lucrul asta. Si din cauza asta ei cauta sa decida in continuare in locul copiilor lor. Dar rezultatele s-ar putea sa nu fie pozitive si, pe urma, fiul sau fiica sa-i reproseze parintelui ca i-a distrus viata. Atitudinea asta foarte paternalista a parintilor fata de copiii lor, care se prelungeste foarte mult, nu cred ca e cea mai buna. Daca va alege sau nu va alege „corect”, e treaba ei pana la urma. Nu poti s-o inveti pana la adanci batranete cum sa aleaga pentru ca, in felul acesta, ea nu va alege niciodata: alegi tu in locul ei. Sau nu va stii sa aleaga vreodata. Important este ca ea sa fie fericita, dar sa o tot inveti sa-si aleaga fericirea nu cred ca va duce, pana la urma, la fericire pentru ea.
        Eu cunosc un caz din asta cand parintii, foarte posesivi, au cautat sa aleaga ei in locul fetei lor. Nu ma indoiesc de buna intentie a parintilor dar nu cred ca au facut bine… De aceea, dupa parerea mea, trebuie mult tact si prudenta din partea parintilor in astfel de situatii.
        Spre exemplu: daca ea alege sa se casatoreasca cu Jim (din exemplul pe care l-am dat mai sus) e responsabilitatea ei: a ales in mod liber. Daca spui ca parintii „trebuie ca sa facă in asa fel incit fata lor sa invete cum sa aleagă corect”, atunci ce responsabilitate mai are fata lor? Eu nu spun ca parintii n-ar trebui „sa faca in asa fel fel incat fata lor sa invete cum sa aleaga corect”, ci spun ca nu trebuie sa faca asta tot timpul. Vine o vreme cand alegerea ii apartine in totalitate fiicei. In caz contrar, ea nu alege liber si deci nu are responsabilitatea alegerii facute si nici nu va invata vreodata ce inseamna responsabilitatea unei alegeri. Or, lucrul asta comporta riscuri pentru mai tarziu, in ceea ce o priveste. Pentru ca s-ar putea sa ajunga dezorientata, sa nu stie ce sa faca pentru ca nu e mamica langa ea ca s-o indrume. Or, nu putini parinti fac greseala asta, indiferent daca au baieti sau fete…

      • Ai inteles gresit. Poate nu m-am exprimat eu corect. Incerc altfel:

        Ca parinte, este datoria mea sa fiu posesiva, in sensul ca este datoria mea sa imi invat copiii ce este bine si ce este rau. Ca si crestini, Biblia este cea care ne arata cum trebuie sa fim si cum trebuie sa traim. De cind sint mici si pina cresc si pleaca de acasa, noi trebuie sa ne invatam copiii sa traiasca dupa aceste standarde.

        De exemplu, Biblia da anumite sfaturi despre cum sa traiesti o viata dupa placul lui DUmnezeu. Unul este foarte stiut: curvia. Intr-o casatorie nu poate exista asa ceva. Datoria mea de parinte este sa-i spun fetei mele ce zice Biblia despre cum sa-si aleaga partenerul de viata. Ea are dreptul sa nu urmeze invataturile Bibliei, dar asta nu ma absolva de datoria mea sa i le dau.

        Apoi, sa zicem ca in timp ce inca sta in casa cu mine, isi alege un prieten. In general, baietii din ziua de azi sint crescuti si educati de feministe. Multi baieti nu stiu care este rolul barbatului in familie. Ca parinte crestin, eu am datoria ca sa le spun cum sa se poarte biblic.

        Eu nu-i aleg viitorul sot, eu doar pot ca sa-i dau sfaturi cum sa si-l aleaga. Ea este libera ca sa le urmeze sau nu.

        Clipul de mai sus se bazeaza pe relatia dintre parinte si fata, in care fata intelege si este de acord cu perspectiva parintilor si cu ajutorul lor ea poate sa ia deciziile corecte. Poti ca sa ajuti pe cineva care nu stie care este rolul barbatului in familie cum sa fie un sot si un tata adevarat.

  2. si eu am o fata. Mult mai mica🙂 , dar si eu am fost fata.
    Din punctul meu de copil, cel mai bun sfat pt un parinte: sa isi vada de treaba lui si sa nu se bage. Fata isi va alege sotul dupa sufletul ei, si aici conteaza ce educatie a primit pana atunci. Pana la urma, dragostea, atractia vine din suflet, vine si instinctuala, din gena aia ce a facut omul sa evolueze, ce ne face sa ne apropriem de oamenii ce ne vor da sansa cea mai mare de supravietuire a speciei.

    Cel mai ingrozitor moment din viata mea, a fost cand mi-am dat seama ca am ales, influentata de mama, si am gresit. Nu imi pare rau pt niciuna din greselile mele din viata, imi pare rau pt momentele cand nu am actionat, sau cand am actionat impulsionata de ceilalti.

    • Fata mea cea mare are aproape 20 de ani. Deci am discutat mult despre acest lucru. Nu m-am bagat PE CINE sa aleaga, dar i-am umplut capul CUM sa aleaga. Ei sint tineri, de multe ori vorbesc un anumit fel de atractii.

      Si eu am fost fata la rindul meu😉 A trebuit sa fac multe greseli pina mi-am dat seama, cit de cit, de cum trebuie sa fie. Am dorit din toata inima ca sa fie cineva sa ma indrume si sa ma ajute. Cineva cu experienta in viata poate da sfaturi nepretuite tinerilor.

Lasă un răspuns

