De ce mai este nevoie pentru a se legaliza educatia la domiciliu in Romania?

La data de 10 Decembrie 1948, Romania a semnat si a ratificat Declarația Universală a Drepturilor Omului. Acolo ni se arata:

Art. 26 (3) – Parintii au dreptul de prioritate in alegerea felului de invatamint pentru copiii lor minori.

La data de 9 Decembrie 1974, Romania a ratificat International Covenant on Civil and Political Rights. Acolo ni se arata:

Art. 18 (4) – Statele prezente la Conventie se angajeaza sa respecte libertatea parintilor si, atunci cînd este cazul, tutorilor legali de a asigura educația religioasă și morală a copiilor lor în conformitate cu propriile lor convingeri.

La data de 9 Decembrie 1974, Romania a ratificat International Covenant on Economic, Social and Cultural Rights. Acolo ni se arata:

Art. 13 (3) – Statele prezente la Conventie se angajeaza sa respecte libertatea parintilor si, atunci cînd este cazul, tutorilor legali de a alege pentru copiii lor școli, altele decît cele stabilite de autoritățile publice, care se conformeaza cu standarde minime si care pot fi stabilite sau aprobate de către stat, și care asigura educația religioasă și morală a copiilor lor în conformitate cu propriile lor convingeri.

Acest lucru este interpretat în sensul că impune ca școlile publice să respecte libertatea de religie și de conștiință a elevilor lor, și ca interzice instruirea într-o anumită religie sau sistem de convingeri cu excepția cazului în care sint disponibile scutiri nediscriminatorii și alternative.

Nu in ultimul rind, la data de 8 Decembrie 1991, Romania a adoptat Constitutia Romaniei. Acolo ni se arata:

Art. 29 (6) – Părinţii sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educaţia copiilor minori a căror răspundere le revine.

Patru documente semnate si ratificate, 3 la nivel european si unul la nivel national recunosc dreptul parintilor de a-si educa copiii potrivit propriilor convingeri si fara interventia statului. Oare nu exista destui oameni capabili ca sa se foloseasca de aceste documente si sa legalizeze si sa acrediteze educatia la domiciliu? De ce mai este nevoie pentru acest lucru?

.

30 de gânduri despre „De ce mai este nevoie pentru a se legaliza educatia la domiciliu in Romania?

  1. În România e legală educaţia la domiciliu încă de pe vremea lui Ceauşescu şi este cunoscută sub numele de meditaţii. Atâta doar că este complementară şi nu alternativă învăţământului clasic.
    Dacă ar deveni o alternativă la învăţământul clasic, ar fi o legalizare a abandonului şcolar sau chiar o formă de a ocoli complet şcolarizarea. Pentru a preveni aşa ceva, ar trebui creată o nouă birocraţie care să verifice periodic dacă fiecare copil în parte chiar urmează educaţia la domiciu sau pur şi simplu nu urmează niciun fel de educaţie. Chiar şi aşa ar fi ineficient, pentru că un control post-factum nu ar putea da timpul înapoi, copilul – victimă a fictivului homeschooling rămânând măcar cu întârzieri dacă nu cu goluri.
    Dar pe principiul că e treaba fiecăruia şi cine vrea n-are decât să-şi lase copilul analfabet (deşi copilul este sub vârsta consimţământului legal şi despre dreptul copilului la educaţie este vorba), sigur că se poate introduce învăţământul la domiciliu ca alternativă la cel clasic.
    Oricum, cei 23 de ani de reforme (şi) în învăţământ nu sunt lipsiţi de rezultate: analfabetismul a reapărut şi a luat aripi. Aşa că există premisele introducerii „homeschooling”.

    • Meditatiile nu pot fi trecute sub forma de educatie la domiciliu pentru ca nu iti da nimeni dimploma de absolvire🙂 Doar pentru ca este facuta la domiciliul cuiva, nu inseamna ca se numeste „educatie la domiciliu”.

      Nu stiu ce numiti „invatamint clasic”. Este ceea ce se face in ultima suta de ani sau ceea ce s-a facut cu mii de ani inainte?

      Cind vorbim despre un drept al parintelui, statul nu are autoritatea ca sa verifice daca parintele isi exercita dreptul. Parintele are dreptul ca sa-si hraneasca copiii. De ce nu dam voie statului ca sa vina in fiecare casa si sa verifice daca parintele isi hraneste corect copiii? Si cine decide ce este „corect” pina la urma, statul? Ca doar fara ca copilul sa stie integrale poate trai, dar fara mincare nu. La fel, parintelel are dreptul sa-si imbrace copiii. De ce nu dam voie statului sa vina sa controleze dulapurile parintilor ca sa vada daca sint haine conform cerinteleor statului? Cred ca ati prins idea….

      • Părintele nu are dreptul ci obligaţia de a-şi hrăni copilul, precum şi de a-i asigura participarea la procesul de învăţământ asigurat gratuit de stat. COPILUL care este lipsit de venituri, NU PĂRINTELE, are dreptul la educaţie prin Constituţie. Dumneavoastră, oamenii de dreapta, interpretaţi eronat acest drept al copilul la educaţie ca pe un drept al părintelui. Nu pentru părintele eventual puturos sau zgârcit se asigură acest învăţământ gratuit, ci pentru copil.
        Să revenim la hrănirea copilului: dacă nu vi-l hrăniţi, sunteţi pasibilă de urmărire penală şi de retragerea drepturilor părinteşti, adică vă poate fi luat copilul.
        Deci da, sunteţi controlată dacă vă hrăniţi copilul şi dacă îl trimiteţi la şcoală.
        Da, se fac anchete sociale în care vi se poate căuta în dulap. Dacă aţi făcut un copil, acesta de la naştere este un cetăţean român cu existenţă şi drepturi proprii care pot fi apărate de stat dacă este cazul chiar şi împotriva părinţilor (iar statul o face mult prea puţin, în România sunt mult, mult prea mulţi copii maltrataţi sau lipsiţi de educaţie de către părinţi).

      • De unde are statul dreptul ca sa ofere educatie? Cine ii da acest drept?

        Deci nu ati inteles… Abia DUPA ce nu-l hranesc si moare sint pedepsita. Punctul pe care am vrut sa-l fac este ca doar pentru ca sint parinti care nu-si hranesc copiii nu inseamna ca guvernul are dreptul sa intre in casele TUTUROR oamenilor ca sa verifice daca FIECARE parinte isi hraneste copilul!

        Din cite stiu eu, esti considerat nevinovat pina este dovedit ca esti vinovat. Deci daca parintele are dreptul sa-si hraneasca copiii, CE il hraneste nu este treaba statului. Fara nici o dovada de vinovatie, guvernul nu are dreptul sa faca nici o ancheta sociala.

        Statul nu are voie sa controleze DACA imi hranesc copilul si DACA il trimit la scoala. Altfel, statul ar trimite cite un oficial in fiecare zi in fiecare familie ca sa vada daca copiii respectivi sint hraniti…

        Va pasa asa de mult de drepturile copiilor? De ce nu va pasa ca dreptul lor la libertatea de constiinta este incalcat? De ce nu va pasa ca dreptul lor la libertatea intelectuala este incalcat? De ce nu va pasa ca dreptul lor la proprietate privata este incalcat? Sau la libera circulatie??

  2. Ba-mi pasă.
    Revenind la homeschooling, există o contradicţie în ceea ce susţineti dvs.
    Pe de o parte, susţineţi că statul nu are dreptul să verifice dacă vă educaţi copilul sau nu.
    Pe de altă parte, sustineţi că meditaţiile nu sunt homeschooling pentru că nu se obtine o diplomă. Păi diploma se obţine în urma unei verificări, deci într-un moment sau altul, cineva din afara familiei dvs. va verifica dacă v-aţi educat copilul sau nu în regim de homeschooling.
    În afară de cazul că rămâneţi consecventă până la capăt şi îi eliberaţi diploma chiar dvs., urmând ca tânărul/tânăra să-şi încerce norocul pe piaţa muncii cu această diplomă.
    Repet, dumneavoastră confundaţi mereu drepturile cu obligaţiile. Copilul are dreptul la educaţie, statul are obligaţia să i-o furnizeze până la un anumit nivel stabilit prin lege care este de 8 clase în acest moment. Din păcate, Statul Român nu-şi respectă această obligaţie în mediul rural de exemplu.
    Cine i-a impus această obligaţie statului? Poporul român când a votat Constituţia.
    Cât despre hrănire: e adevărat, statul nu verifică din oficiu toate familiile cât de bine îşi îngrijesc copiii. Totuşi, dacă există sesizări privind rele tratamente se declanşează anchete penale şi sociale. Dacă s-ar declanşa aceste anchete exclusiv după decesul copilului, ar fi cam târziu, nu?

    • Sint foarte consecventa🙂 am pus o poza a diplomei aici:

      https://enjoyinghomeschooling.wordpress.com/2013/02/16/diploma-de-absolvire-a-liceului/

      In josul paginii veti vedea ca este semnatura parintilor😉 Noi i-am verificat cunostintele🙂

      Dvs confundati ce inseamna drepturile unui om. Cine are dreptul are si indatorirea/responsabilitatea. Adica, eu am dreptul ca sa maninc ce vreu, eu imi procur mincarea, nu ma astept ca statul sa ma hraneasca. Eu am dreptul la imbracaminte, eu lucrez si-mi cumpar propria imbracaminte, nu ma astept ca statul sa ma imbrace. Eu am dreptul la un loc de munca, eu ma duc si-l caut, nu ma astept ca statul sa-mi bata la usa ca sa-mi ofere un loc de munca. Eu am dreptul la un acoperis deasupra capului, eu lucrez si adun bani sau iau imprumut de la banca, pe care tot eu il platesc inapoi, si imi cumpar casa/apartament. Nu ma astept ca statul sa-mi gasesca unul. Si toate astea pe gratis!

      Datoria statului este ca sa nu-mi incalce aceste drepturi, deci sa nu ma opreasca de la a-mi procura mincare, sa ma opreasca sa-mi caut un loc de munca sau sa ma opreasca sa maninc ce vreau. Datoria statului nu este sa ma forteze sa le primesc de la el, ci sa ma lase sa mi le caut singura.

      Tot asa si cu educatia. TOTI oamenii au dreptul la educatie si ei insisi au datoria sa o obtina. Singurul lucru pe care statul trebuie sa-l faca este ca sa nu opreasca pe cei care vor sa o obtina. In prezent, statul roman incalca acest drept.

      Cit despre poporul roman care a votat Constitutia respectiva, sa fim seriosi….care cetatean a gindit ca ei au dreptul sa-si educe copiii, au dreptul la libertate intelectuala, la proprietate privata, dar renunta la aceste drepturi si le da statului??? Cum spuneti, cei din mediul rural chiar au inteles asa ceva??

  3. am si eu o intrebare….daca invatamintul de stat e asa bun ( ca de’ statul e obligat sa ne educe ) de ce mai este nevoie de meditatii? Si daca tot trebe sa dau meditatii ,pe linga ceea ce copilul meu invata la scoala…de ce nu pot sa mi-l educ io acasa?

  4. Doamnă, pe acea diplomă e adevărat că aţi semnat dumneavoastră, dar sus scrie mare „Grace Academy”, nu familia … , dacă am reţinut bine.
    Tot vorbiţi intr-una despre „eu am dreptul sa …”.
    „Adica, eu am dreptul ca sa maninc ce vreu, eu imi procur mincarea, nu ma astept ca statul sa ma hraneasca. Eu am dreptul la imbracaminte, eu lucrez si-mi cumpar propria imbracaminte, nu ma astept ca statul sa ma imbrace.”
    Tot n-aţi înţeles că aici este este vorba despre drepturile copilului şi nu ale dvs.
    Dacă vreţi să spuneţi că un copil poate să-şi procure mâncarea, să lucreze pentru a-şi cumpăra propria îmbrăcăminte, etc., iar dacă părinţii nu o fac pentru el statul n-are nicio treabă, nu avem ce discuta, avem definitii diferite asupra notiunilor de bine si rau, binele dumneavoastră este răul pentru mine şi invers.
    Ce să mai comentez despre „TOTI oamenii au dreptul la educatie si ei insisi au datoria sa o obtina”. Mă întreb cum şi-ar putea îndeplini această datorie un copil de 7 ani, dacă părinţii nu i-o asigură şi nici statul.
    Dacă am reţinut bine, sunteţi împotriva avortului (şi eu). Deci luptaţi pentru drepturile copiilor nenăscuţi, dar drepturile copiilor născuţi nu par a vă interesa prea tare. Orice drept al copilului (născut) păleşte în faţa drepturilor şi libertăţilor părinţilor. Doar dacă se ajunge la crimă puneţi problema unei eventuale trageri la răspundere a părintelui în faţa societăţii.
    Deci, statul nu are dreptul să caute în dulapul părinţilor, dar are dreptul să umble prin burta mamelor şi să le interzică să dispună de propriul corp (repet, şi eu sunt împotriva avortului, dar v-am scris cele de mai sus pentru a evidenţia incoerenţa unor luări de poziţie ideologizate pe care le aveţi).
    Înţeleg că, în condiţiile comerţului liber cu arme de foc, aţi ajuns să vă fie frică să vă trimiteţi copiii la şcoală, preferând să-i izolaţi de societatea în care tot vor ajunge să trăiască până la urmă, mai mult sau mai puţin pregătiţi.
    Dar puteti fi linistita: în România situaţia de facto este foarte aproape de ceea ce doriţi dvs, mai ales la ţară. În afară de suburbiile oraşelor mari, mediul rural la noi este un fel de paradis libertarian: statul este aproape complet absent. Nu există asistenţă medicală, învăţământul se asigură doar până în clasa a patra, ordinea publică e o himeră, se asigură fie prin consens fie prin potere ad-hoc. Populaţia este majoritar semianalfabetă sau analfabetă, se descurcă fiecare din lucrul pământului pe care nici măcar acte de proprietate nu se mai fac pentru că serviciile notariale sunt scumpe.
    În privinţa diplomelor pe care nu scrie „Ministerul Învăţământului”, dacă v-ar auzi fostul rector al Univ. particulare Spiru Haret, una dintre fabricile de diplome din România, v-ar iubi.
    Această experienţă a privatizării învăţământului s-a făcut deja în România, iar în învăţământul superior a generat fabricile de diplome, în care educaţia e doar aşa, de faţadă, pentru a masca pur şi simplu comercializarea diplomelor.
    Universităţile particulare au un număr mai mare de studenţi decât cele de stat, dar şi o proastă reputaţie bine stabilită în România, spre deosebire de spitalele şi clinicile private care nu şi-au câştigat încă această reputaţie doar datorită numărului restrâns de clienţi şi a faptului că trimit întotdeauna cazurile grave la stat, unde au loc decesele care le-ar afecta lor imaginea.
    În cazul fiului meu, Spitalul particular Sanador nu a putut asigura nici măcar diagnosticarea certă a unei apendicite (au rămas doar la suspiciune), iar despre operaţie nici nu se punea problema – ne-au trimis la stat.

    • „Grace Academy” este numele „scolii” noastre. NOI i-am ales numele, asa, ca sa sune mai oficial. Eu, cu fetele mele ne-am intrebat ce nume sa dam scolii noastre. Din mai multe variante, aceasta ni s-a parut cea mai buna. Deci, dupa cum se vede….guvernul nu a avut absolut nimic de spus in aceasta privinta.

      Copiii sint sub autoritatea parintilor, iar legal pina la 18 ani. Deci legile naturii, daca nu vreti sa spuneti ca ale lui DUmnezeu, face ca copilul sa se nasca intr-o familie si nu intr-un guvern. De aceea parintii au o autoritate pe care guvernul nu o are. Parintii au dreptul sa hotarasca ce sa manince, ce sa imbrace si ce sa invete copilul. Nu cred ca este asa de greu de inteles.

      Dimpotriva, este invers. Eu lupt pentru drepturile copilului si acesta are dreptul sa fie invatat si crescut de proprii parinti, nu de stat. Prin implicarea statului, legatura dintre parinti si copii este intrerupta. AM mentionat mai sus despre dreptul copiilor la libertatea intelectuala. Daca spuneti ca va intereseaza drepturile copiilor, nu va deranjeaza ca statul impune un anumit set de idei? De ce nu lasa copiii sa gindeasca „singuri”?? Exista dreptul la libertatea de constiinta, daca unii copii aleg ca sa fie crestini, de ce statul ii obliga ca sa invete lucruri anti-crestine? Spuneti ca va intereseaza dreptul copiilor? Unde este dreptul lor la proprietatea privata? Banii cistigati de parintii lor apartin familiei lor, prin faptul ca statul ii taxeaza pe parinti si pe ei cind vor fi mari ca sa-i redistribuie la alti oameni, le incalca aceste drepturi.

      Ideea despre avort imi da mie dreptate. Statul ne da voie sa ne omorim copiii, dar nu ne da dreptul sa-i educam? Unde este logica aici?

      Gresiti, copiii nu sint pericol la scoala din cauza comertului cu arme de foc. Armele de foc au existat pe acest continent inainte de a exista Statele Unite ale Americii. Ceea ce se intimpla azi in scoli este rezultatul amestecului guvernului in educatie. Guvernul impune o programa ateista care desconsidera viata umana si moralele crestine. Nu este de mirare ce se intimpla. Inca un motiv care dovedeste ca guvernul trebuie sa iasa din educatie.

      Situatia in Romania este exact care si-a dorit-o guvernul. Oamenii au fost indoctrinati ca sa creada ca ei nu au nici o responsabilitate, ci guvernul le va oferi toate serviciile din lume. Asa ca omul a fost dresat sa depinda de guvern. Din nou, o dovada ca guvernul trebuie sa iasa din viata privata a omului.

      Se vede ca nu cunoasteti destula economie ca sa va dati seama de ce sectorul privat nu functioneaza atit de bine atunci cind statul ii face concurenta. Oare unde se duc americanii care nu au spitale de stat la care sa se duca?

      • Doamnă, dacă aveţi o şcoală privată care se numeşte Grace Academy e altceva. Dacă însă „Grace Academy” este un alias pentru familia dumneavoastră pe care vi l-aţi ales singuri, fără a fi autorizaţi de cineva să deschideţi această şcoală în familie, fără a vi se stabili o programă minimală, fără a vi se verifica abilităţile pedagogice şi cunoştinţele în domeniile pe care le predaţi, fără ca „elevii” dumneavoastră să fie evaluaţi şi notaţi independent, atunci cu siguranţă este o problemă cu un sistem care permite aşa ceva. În România o asemenea diplomă nu ar putea fi recunoscută, din fericire. Cum ar putea fi comparaţi doi tineri pe baza notelor obţinute la asemenea şcoli? Nu ar putea fi departajaţi decât în baza unui examen de admitere, iar astea s-au scos din cea mai mare parte a facultăţilor. Acum se practică sistemul distribuirii pe baza diverselor medii, atât la liceu cât şi la facultate.
        Cum ar putea un părinte al cărui copil este evaluat şi notat pe baza exigenţelor din şcoală, să accepte cu seninătate pentru copilul său să piardă locul în faţa unui alt copil evaluat şi notat de propriii lui părinţi?
        Dacă asta este homeschoolingul, e o reţetă pentru fraudă în sistemul de admitere la liceu şi facultate.
        Eu credeam că este ceva asemănător învăţământului fără frecvenţă de la facultate, în care elevul trebuie totuşi să participe la examene într-o unitate de învăţământ.

      • Nu, scoala „privata” este scoala de acasa, care o fac cu cele 2 fete ale mele. Nu am fost autorizati de nimeni ca sa „deschid” acesta scoala, pentru ca este familia mea, de unde as putea lua autorizatie ca sa-mi fac o familie??🙂 Asa se face in Romania, va trebuie autorizatie de la stat ca sa va „deschideti” o familie?

        Se pare ca dvs nu stiti ce inseamna libertate. Libertate in idei, in constiinta. De la formarea Americii oamenii si-au cunoscut indatoririle, iar educatia propriilor copii a fost una dintre ele.

        De unde ar sti cineva „independent” ce cunostinte sa verifice? Fiind dreptul meu sa-mi educ copiii, eu am dreptul sa imi aleg propriul standard dupa care imi conduc educatia. Deci daca as cere statului sa vina si sa-mi verifice copiii ar fi la fel daca as chema un electrician ca sa-mi scoata apendicele.

        Eu nu-mi educ copiii, si nici ceilalti 2 milioane de copii educati la domiciliu, ca sa-i compar cu alti copii. Eu stiu ce vreau ca copiii mei sa stie si asta ii invat. Pe mine nu ma intereseaza ce stie copilul vecinului. Pe mine ma intereseaza ce stie copilul meu.

        Fata mea este in primul an la facultate. Ca majoritatea copiilor educati la domiciliu, nu a avut nici o problema sa se inscrie. Facultatea nici nu i-a cerut diploma. Asa cum am scris, i-a cerut doar foaia matricola. A dat examenul si a intrat. Puteam eu sa scriu nota 10 la toate materiile fara ca s-o fi invatat nimic, nu ar fi stiut nimeni. Dar s-a vazut la examen. In unele materii a fost mai avansata ca cei din scolile publice si a sarit peste acele materii, nu a mai trebuit sa le faca, ca ceilalti din scolile de stat care te educa atit de bine!

        In Romania totul este frauda. Pentru ca asa i-a invatat statul. Asa cum am spus, in SUA asta se practica de la inceputul zilelor tarii acesteia, si asa s-a format Harvardul, Yale, Princeton, etc.. Ele au ajuns de renume fara ca statul sa le dea „acreditare”.

        Stiti care e partea si mai haioasa? Nici macar scolile de stat din America nu sint acreditate de stat. Nici programa nu a fost impusa de guvern. Atunci cum sa aiba pretentii de la alte forme de invatamint??

        Stiu ca e greu de inteles ce inseamna libertatea. Stiu ca romanii „cred” ca sint liberi. Dar o spun pentru ca nu stiu cum este sa fi intr-adevar liber!

        PS. Vedeti cum indoctrineaza statul? Credeti ca daca el nu acrediteaza, nu verifica si nu noteaza, oamenii sint prea prosti ca sa se educe…😉

  5. Da, din nefericire faceti in mod clar o confuzie intre scolarizare si educatie. Sunt pentru invatamantul la domiciliu, l-as dori si in Romania dar cu profesori atestati si cu o grila minima obligatorie. De fapt as impune scolilor acreditate in special celor de stat sa detina in salile de clasa sisteme de video-conferinta care sa faca posibil invatamantul de la distanta. Si as impune ca in fiecare localitate, la primarie sa existe o sala de video-conferinte pentru ca fiecare copil din mediul rural sa fie in masura sa mearga la scoala fara sa parcurga zeci de kilometrii. Pe de alta parte, e bine ca statul sa stabileasca niste conditii minimale de invatamant si acreditare. Cand e sa pun in balanta drepturile parintesti cu cele ale copilului, nu ezit sa le prioritizez pe cele din urma.

    Cam cum se spune si in International Covenant on Economic, Social and Cultural Rights.
    Art. 13 (3) – Statele prezente la Conventie se angajeaza sa respecte libertatea parintilor si, atunci cînd este cazul, tutorilor legali de a alege pentru copiii lor școli, altele decît cele stabilite de autoritățile publice, care se conformeaza cu standarde minime si care pot fi stabilite sau aprobate de către stat, și care asigura educația religioasă și morală a copiilor lor în conformitate cu propriile lor convingeri.

    Standardele minime sunt asumate si … reglementate. Este in interesul copilului care trebuie sa fie apt a face fata concurentei de pe piata muncii. Fata de sec XIX s-a specializat mult invatamantul ca si cerintele de pe piata muncii.

      • Doamna, nimeni nu DA nimic nimanui, nici macar drepturi ! Pentru tot, inclusiv pentru drepturi trebuie sa lupti sa ti le afirmi. Pentru situatia pe care ai gasit-o cand ai deschis ochisorii cineva a luptat inaintea ta. Nu pentru tine ci pentru ceea ce credea el. S-ar putea sa vrei mai mult, s-ar putea sa nu. De acolo ne vin drepturile : din sangele si sfortarea altor oameni. Si pentru a ni le pastra trebuie sa depunem la randul nostru eforturi si chiar sange. Dupa parerea mea trebuie intii sa va clarificati clar care sunt limitele in care puteti interveni in educatia copilului dvs. Ca orice drept va vine in minte, nici acest drept al parintelui nu e absolut si nelimitat. Limitarea lui e data de drepturile copilului ca om si cetatean si de interesele lui ocrotite de stat mai mult sau mai putin eficient.

      • Din pacate, asta o spune si ONU, de aceea o consider o organizatie criminala.

        Drepturile omului vin de la DUmnezeu. Dumnezeu a instituit guverne ca sa apere drepturile oamenilor. Oamenii bolnavi de putere incearca ca sa redefineasca ce inseamna libertatea, ce inseamna drepturi, ce inseamna moralitate si de unde vine.

        Da, sint oameni care lupta pentru ca aceste drepturi sa nu fie incalcate, dar nu ei le dau. Colonistii americani au inteles acest lucru si au luptat ca aceste drepturi sa nu mai fie incalcate. Din aceasta cauza au lucrat luni de zile, zi de zi, ca sa faca un document in asa fel incit guvernul sa nu mai incalce drepturile oamenilor pe cit posibil.

        B. Franklin a spus: When the people find that they can vote themselves money, that will herald the end of the republic.

        Se pare ca am ajuns acele timpuri.

      • Da, un vizionar Franklin . Dar ma indoiesc ca drepturile vin de la Dimnezeu. Dumnezeu iti da viata si posibilitatea de a obtine. Si tot ce iti da nu iti si pune in sac. Iar oamenii fac si desfac guverne.

      • Da, Dumnezeu ne da viata. Daca ne da viata, inseamna ca avem dreptul ca s-o traim cum vrem, atita timp cit nu luam viata altora. De aici decurg nenumarate drepturi implicate. Daca eu am drept la viata, drept dat de DUmnezeu, atunci eu decid ce fac cu ea. Atunci cind guvernul imi impune anumite lucruri pe care eu nu vreau sa le fac, acesta imi incalca dreptul meu de a trai cum vreau.

        Da, oamenii fac si desfac guverne pentru ca nu inteleg rolul guvernului. Astfel, fiecare care vine la putere vrea cite o felie din ce poate lua. Daca oamenii ar intelege rolul guvernului, absolut toata lumea ar duce-o mai bine. A, desigur, criminalii, marxistii, tiranii, intr-un cuvint nu le-ar palcea. Dar in general, oamenii de buna cuviinta ar mai liberi si mai prosperi.

      • Puterea absoluta corupe absolut. Atat ne-ar mai trebui ca ineptii care ne conduc sa traiasca cu impresia ca Dumnezeu i-a pus acolo nu voturile –– (editat de mine) ! Avem unu din asta in Bucuresti si uite cate necazuri face ! Si inca ceva : aveti drepturi pana in momentul in care interferati cu ale altora. Si statul prin specialisti trage linia. Asta e civilizatie. daca Dumnezeu punea conducatorii chiar traiam mai bine toti inclusiv marxistii pe care ii confundati cu comunistii.

      • Daca ar intelege ca DUmnezeu i-a pus acolo cu un scop, prin alegeri, normal, nu s-ar intimpla ceea ce vedem ca se intimpla.

        Rolul statului este ca sa ofere aparare si justitie. Asa cum ati spus, apararea drepturilor oamenilor.

        Atunci cind statul imi fura banii ca sa-i dea altora, atunci statul interfereaza cu drepturile mele. Omul care traieste din banii mei interfereaza cu dreptul meu. Deci statul trebuie sa-l opreasca.

        Nu Dumnezeu pune conducatorii, noi ni-i alegem. dar noi trebuie sa stim pentru ce ii trimitem la Bucuresti/Washington si ei trebuie sa stie pentru ce sint acolo.

      • Ca si crestin eu inteleg ca trebuie sa lucrez pentru ca sa imi intretin familia. Donatiile pe care le fac, o fac de buna voie si nesilita de nimeni, asa cum spune Biblia. Insa ca si crestin nu accept ca rolul statului e sa-mi fure banii mei ca sa-i dea altora.

        Ba da, omul care se foloseste de banul altcuiva, fara ca acesta sa-l fi donat de buna voie, acela traieste pe banii altora. Statul are voie sa taxeze numai pentru functiunile sale legitime: aparare si justitie. Taxarea care o face pentru alte lucruri o face prin furt. oamenii care stau pe bani furati sint partasi la furt.

      • Constitutia a oferit solutii timp de 100 de ani….si inca mai ofera, Important este ce fel de solutii doresc oamenii. Solutii care aduce demnitate si bunastare oamenilor sau solutii care aduc sclavie fata de guvern.

      • Constitutia la care va referiti se adresa doar barbatilor de minim 21 de ani, albi anglo-americani, protestanti, purtatori de arma si cu drept de vot. In forma ei originala, raspunsurile ei au fost un timp adecvate cam pana SUA a anexat Texas, Arizona si California.

  6. Cristina, in primul rand iti multumesc ca ai intrat pe blogul nostru. A fost reconfortant sa intalnesc opinii care rezoneaza in mare masura cu ceea ce cred si eu, asta este rar.
    Peste tot, oamenii au ajuns sa isi imagineze ca au acele drepturi pe care Statul le da, si nimic mai mult. Nu mai incearca decat arareori sa isi fundamenteze altfel convingerile, au capitulat de mult in fata autoritatii afirmate de o minoritate politica si nu o ,mai pun sub semnul intrebarii decat atunci cand acea autoritate devine insuportabila prin excesele ei.

    Pentru BlogR Ikonoclast si Euroscepticus, (sunt doar exemple), e nevoie intotdeauna de o autoritate de certificare. Acest act nu este unul voluntar, ci obligatoriu, pentru ca ceea ce faci tu, homeschooling, sa insemne ceva. Nu conteaza de unde vine aceasta autorizare de certificare, dar inafara ei, totul este derizoriu, nu-i asa?

    • Am fost impresionata sa gasesc pe cineva care nu ridica in slavi Obamacare. Ai trecut dincolo de problemele economice pe care le aduce si ai aratat ca prin nationalizarea sistemului medical relatia dintre guvern si cetatean este inversata. Daca pina acum cetateanul era „angajatorul” guvernului si ii spunea ce sa faca, acum este invers, guvernul detine in mina sa decizia cine sa moara si cine sa traiasca.

      Da, daca statul nu ne educa, nu ne ajuta sa ne crestem copiii, nu ne spune ce sa gindim sintem prea prosti ca s-o facem singuri. Desigur, ne considera destepti atunci cind ii votam pe ei…

Lasă un răspuns

