Diploma de absolvire a liceului

diploma

.
Pentru cei interesati ca sa vada cum diploma este semnata de noi, parintii, fara vreo stampila de acreditare din partea statului.

.
Editare:

Pentru inscrierea la facultate nu este necesara diploma de mai sus. Ceea ce cer ei este TRANSCRIPT-ul, adica foaia pe care scrie materiile si notele luate in liceu. Fiecare facultate are cerinte diferite, in functie de domeniul studiat. Asa arata foaia pe care a trebuit s-o prezinte Damaris cind a aplicat la facultate:

.
transcript 101

14 gânduri despre „Diploma de absolvire a liceului

  1. Intrebarea mea este:
    Materiile de studiu le-ati ales voi,sau a-ti urmat o programa obligatorie?
    Intreb acest lucru, caci as vrea sa inteleg mai bine sistemul american.
    Si eu sunt interesata tot mai mult de acest subiect, mai ales de unschooling. Apreciez curajul acelor parinti care pur si simplu se dezic de sistem si isi elibereaza si copiii din el. Ma intreb insa ce face in America un copil, atunci cand devine adult daca nu a facut nici o scoala. Mai are sansa ca sa urmeze vreo facultate de exemplu daca isi doreste? Cum isi traiesc vietile intr-o societate care pentru orice meserie se cer studii, diplome?
    Eu pot face cu copiii unschooling din Romania , inscriinu-i la o scoala din America, care nu cere nici un fel de programa. Iar eu as vrea ca ei sa studieze doar acele lucruri de care sunt atrasi, dar pentru Romania, asta ar insemna sa ramana fara vreo diploma., caci pentru a participa la bacaloreatul international de exemplu, ar trebui sa invete materii inutile si neplacute lor. Sunt oare sanse ca daca tot am platit pentru o scoala , sa ramana si cu o diploma in mana, in urma careia sa dea examene mai departe tot in America eventual?
    Eu tot intru pe bloguri despre unschooling, dar nu am inteles prea clar ce se intampla cu copiii mai tarziu. Cumva trebuie sa-si castige existenta? Cum o fac?
    Scuza-ma daca sunt prea insistenta, sunt multe lucruri care nu sunt prea clare acum, mai ales ca la noi nu este ceva legal.
    Sunt cu totul de acord cu tine in comentariile de pe blogul Ralucai. Pentru mine este clar ca in Romania ideea de unschooling este aproape neacceptata, iar despre homeschooling eu am concluzionat dupa ce am citit atatea pareri ale parintilor romani ca homeschooling-ul seamna mai degraba cu scolile Waldorf sau Montesori de la noi, scoli care nu mai au de loc la baza idealul celor care le-au infiintat, ci si-au pastrat doar numele, insa cu aceiasi programa scolara romana. Deci aceiasi Marie cu alta palarie.

    • Bine ai venit🙂

      Materiile de studiu le-am ales noi. Daca copilul stie in ce domeniu vrea sa se specializeze, la anii liceului, pe linga materiile generale, poate ca sa aleaga materii care sa-l ajute, si de ce nu, ca sa iasa in evidenta cind aplica la facultate. De exemplu, fata mea vrea sa mearga in domeniul inginerie/arhitectura, deci si-a luat clase de desen tehnic, matematica avansata, fizica. Daca dorea ca sa se faca medic probabil lua mai multa biologie, anatomie, chimie, etc.

      Daca parintii se ocupa de copii si ii educa acestia oricind pot merge la o facultate. Fata mea cea mare este in primul an la facultate, deci scoala acasa nu a fost o piedica, ci un mare ajutor pentru ca a avut posibilitatea ca sa invete materii mai avansate.

      In SUA sint multi oameni care stau pe ajutor social. Pina acum nu am auzit ca vreunul dintre acestia sa fie educat acasa. In general, educatia la domiciliu nu inseamna numai academice. Sint studii care arata ca copiii educati la domiciliu nu numai ca au note mai bune, dar fac mai multe opere de caritate, doneaza din timpul lor sa ajute pe altii mai mult decit cei din scolile publice. Cei educati acasa cunosc mai bine legile tarii si sint mai implicati in politica. Ei nu au spiritul de turma.

      Nu stiu care sint legile privind scoala-umbrela, te poti interesa la scoala, daca iti dau ei diploma de absolvire a liceului. Nu vad de ce nu ar da, problema cred ca e in Romania, daca vrea ca sa mearga la facultate, copilul va fi primit ca „student strain” si probabil tuitia este mai mare. Eu nu apartin de nici o scoala, nu este nevoie, de aceea nu iti pot da mai multe informatii in aceasta privinta.

      Pentru ca este legal in SUA ca sa faci homeschool, adiploma data de parinti este recunoscuta ca si cum ar fi dat-o o scoala. Deci asa cum se vede si in poza de mai sus, noi, parintii, sintem cei care i-am dat diploma. Probabil nu are atita greautate in Romania pentru ca nu este semnata de o „institutie”, dar daca voi faceti printr-o scoala de aici, scoala isi va pune numele oficial, stampila si ce mai au ei. Nu stiu daca trebuie neaparat ca sa dea bac-ul international pentru ca e student cu o diploma din alta tara, sau poate da bac-ul care-l da toti romanii. Trebuie sa te interesezi de la aceia care fac deja acest lucru.

      Exista un grup de parinti care au grup pe yahoo, poate ei au mai multe informatii.

      http://groups.yahoo.com/group/HomeSchool_RO/

      Nu este nici o problema, oricind ma poti intreba, cu placere iti raspund din ceea ce stiu.

  2. Draga Cristina,
    Am revenit cu intrebarile:
    Vad totusi ca homescool si unschool sunt doua concepte diferite. Din perspectiva homeschool-ing se respecta o programa de invatat. Din cea de unschool nu se tine cont de vreo curicula, is copiii sunt lasati liberi, chiar si la tv sau calc.Iar eu as opta pentru cea din urma, dar totusi nu ar trebui o limita in activitatile nebenefice lor? Dupa parerea ta, care este totusi limita?
    De exemplu copiii mei sunt foarte legati de tv si calc. Azi baiatul meu de 10 ani a stat 6 ore la calc, desi avea voie doar 2 ore. A preferat sa nu mai stea zilele urmatoare doar ca sa stea azi mai mult. Ingrijorarea mea este ca desi vreau sa-mi las copiii liberi, cand vad ce decizii iau nu pot sa nu ii controlez, sa nu le impun un anumit program de tv sau calc. EU, cand vad ce mult le ocupa viata, le-as scoate din casa fara sa ma mai gandesc, mergand pe varianta ca ce nu ai nu poti controla, dar consider ca as fi prea dura cu ei si se pot creea frustrari.
    Prin urmare desi ideea de a nu urma o programa anume imi place(mai ales ca cea romaneasca este atat de rigida si la multe materii invechita si neclara), am totusi temeri ca nu voi reusi sa-mi determin copiii sa faca alegeri bune.

    • Homeschool este ideea principala. Apoi, parintii care se decid sa faca homeschool, adica sa-si invete copiii acasa o pot face prin mai multe metode. Unschooling-ul este una din metode. Alte metode sint cea eclectica, Charlotte Mason, Trivium, Principle, Unit study, online.

      Nu cred ca unschooling este „sa nu faci nimic ce nu vrei”, adica sa stai la computer 6 ore daca asa vrei. Prin unschooling nu folosesti un program dinainte stabilit, dar asta nu inseamna ca nu se invata nimic. De exemplu puteti sa discutati despre carti, si sa-l intrebi ce carte i-ar place sa citeasca. In metoda Charlotte Mason, sau eclectica, se cam recomanda anumite carti. In unschooling se citeste ceea ce este interesat copilul. In final, important este ca se citeste, indiferent daca este dinainte stabilit sau in urma unei idei venita pe moment.

      Dar, ca parinte, este datoria noastra ca sa le canalizam natura curioasa intr-un mod productiv. Copiii sint prea tineri ca sa ia decizii proprii si trebuie ghidati. Ei trebuie sa fie liberi ca sa invete ce vor, nu ca sa fie liberi sa piarda timpul. Citirea cartilor, construirea unei casute pentru pasari, coacerea unei prajituri, vizitarea unui muzeu, ascultarea diferitelor tipuri de muzica, desen/pictura, etc, sint lucruri care ajuta la educatia copiilor.

      Unschooling este o educatie bazata pe interesele copiilor, nu lasrea de capul lor. Este interesat de viata marina? Cititi tot ce se poate gasi in carti, pe internet. Ca parinte, noi trebuie sa le oferim o atmosfera care le stimuleaza interesul. Unschooling inseamna ca daca copilul tau doreste ca sa studieze armele si bombele si tancurile folosite in al 2-lea razboi mondial, nu il opresti ca sa-i spui ca acum este timpul pentru chimie.

      Sper ca te-am ajutat…

      • Multumesc Cristina,
        Sigur ca mai ajutat. Desi nu am trecut inca la homeschooling, ma tot gandesc cum va fi. Inteleg ca de fapt trebuie sa imi schimb si eu modul de a a fi parinte…

      • Așa este. Homeschoolingul este un mod de viața. Partea academica este doar o parte din viața de familie. Viața este compusă din mai multe aspecte.

        Mult succes in continuare!

  3. buna ziua, ma bucur de acest blog.O intrebare, deci diploma trebuie neaparat acreditata? e clar ca lucrurile de acolo nu se potrivesc cu cele de aici.

Lasă un răspuns

