Eterna intrebare a socializarii

i forgot

Ce faci cu socializarea?

1. Nimic. Stam toata ziua pe canapea si ne uitam la tavan.

2. Eu nu cred in socializare.

3. Vad ce se intimpla in societate si nu vreau ca sa-mi socializeze copiii.

4. Socializare? De aia fac homeschool!

5. Socializarea este partea cea mai usoara. Ii pun pe toti la zid si le iau banii de buzunar.

6. Ultimul lucru de care am nevoie este ceea ce numesti tu socializare.

7. Ceea ce consideri tu socializare, Karl Marx a promovat ca si comunism.

8. Noi vrem copii civilizati, nu socializati.

9. Eu nu ma bazez pe stat ca a-mi socializeze copiii.

10. Ce injuratura crezi ca e necesara ca s-o invete copiii mei?

18 gânduri despre „Eterna intrebare a socializarii

  1. Ador ironia – ai surprins f. bine ideile unei mame.
    Aabsolut toate intrebarile le am si eu, de cand fetita mea avea 1-2 luni. Marele avantaj este ca am multi prieteni, si in locurile de joaca exista grupuri de mamici, cu copii de varste diferite si grupuri sociale diferite.

    • @ arakelian Deci : SOCIALIZEZI stimata doamna !!!!!!! Acum stiu ca am de- a face cu o doamna si …nu ma mai las pacalit de nick 😉 ! Mie personal chiar nu mi-a parut ca este vorba despre ironie ci , doar despre gandurile , trairile interioare si ideile unei mame ce …chiar nu mai este sigura ca a adoptat cea mai buna metoda pentru ingrijirea , educarea si formarea ca oameni ce vor traii intre oameni , in mijlocul unei societati umane , a copiilor ei . Chiar daca asta nu prea convine Christinei sau altor mame sau tati ! ” Mama closca ” , mama eterna , mama care vegheaza permanent asupra vietii , asupra destinului { inplicandu-se permanent in directionarea acestui destin , fireste in limita posibilitatilor ei … ca si ea este om trecator pe acest pamant } , asupra drumului urmat de copii …chiar daca eu apreciez si-mi doresc asta …cred ca-i deja ceva sortit perimarii ! Oamenii sint destinati sa traiasca printre oameni , adica sa fie macar nevoiti sa …. socializeze !

    • Am fost intr-o zi la banca cu fetele ca sa fac un depozit si doamna de la ghiseu m-a intrebat de ce fetele nu-s in scoala. Eu i-am raspuns ca sint, chiar atunci invatau cum se facea un depozit bancar😉

      Alta data, cind am fost la magazin sa cumparam niste sandale, o alta femeie, care cumpara si ea ceva pe acolo le-a vazut pe fete si m-a intrebat de ce nu-s fetele la scoala. Eu i-am raspuns ca scoala este pentru pesti.🙂 Aici asa i se spune unei „turme” de peste.😉

      Oamenii sint conditionati ca sa creada ca scoala detine cheile cunostintelor si toti copiii trebuie s-o frecventeze. Trist.😦

      • Mi-asi fi dorit sa pot fi acolo { la respectiva banca sau la acel magazin } numai pentru a putea vedea expresia de perplexitate aparuta pe fetele respectivelor persoane 😉 ! Oamenii sint obligati { in unele tari prin lege } sa-si duca copii la scoala insa , maxim 10-15% dintre ei , cred considera ca scoala cu si prin profesorii ei ,detine cheile cunostiintelor stiintifice , culturii sau educatiei . Deci chiar nu-i deloc trist avand in vedere respectivele procente . Fireste aceasta este doar parerea mea si nu-i bai daca nu esti de acord cu mine 😉 !

      • Da, erau derutate doamnele, dar asa cum nu le-am intrebat eu pe ele de ce nu sint la lucru sau in alta parte…tot asa trebuie sa-si vada de oale lor.

        Nu, nu maxim 10-15% cred asa, pentru ca daca ar fi astfel…ar fi legal sa se faca homeschool si in Romania. Dar multi parinti nu stiu, pe multi ii intereseaza mai mult banii, altora le este frica…altora nu le pasa…

  2. 10] Toate injuraturile posibile si imposibile deoarece aceste pot constituii la un moment dat …chiar o arma ce-l poate apara pe copilul tau de multe necazuri ce-l pot ameninta ! 9] Numai un nebun se bazeaza pe stat ca sa-i socializeze copii ! Singurele comunitati de stat in care sint oamnei ce „socializeaza ” intre ei sant armata si ….puscariile ! Semper Fi 😉 ! 8] Eu mi-am dorit intotdeauna ca copii mei sa fie civilizati in relatiile din comunitate iar socializarea cu membrii acelei comunitati sa fie excelenta si cat mai stransa …cat mai apropiata . 7 ] Karl Marx n-a definit comunismul prin socializare maselor ! 6] Evident ca si pentru mine ultimul lucru de care am nevoie este ceea ce tu numesti socializare . Pai si atunci ….unde-i dragostea frateasca despre care vorbea atat d e frumos apostolul Pavel sau si mai frumos , sub forma de porunca Domnul Isus Cristos ??? 5] Si ce te faci daca acel grup social pe care doresti sa-l pui la zid n-are nici un ban in buzunare ?😉 Ai executi asa otova de nevaz ca n-ai reusit sa-ti completezi veniturile cu banii lor sau ….te gandesti sa-i ajuti intr-un fel sau altul pentru ca si ei sa aiba bani in buzunare sau eventual sa puna mana pe arme si sa puna alt grup social la zid ? 4] Respect pentru asta si multumeste lui Dumnezeu ca ti- a dat aceasta posibilitate de a traii in America ….tara tuturor posibilitatilor ! 3] Ca vrei sau ca nu vrei….copii vor face asa cum vor ei atunci cand vor putea decide ! Fireste daca-i vorba despre ” socializarea ” cu negrii 😦 …mai bine lipsa !!!!! 2] Nici macar eu nu cred dar…pe aceasta socializare s-a bazat intotdeauna societatea umana d e la inceputurile ei si pana azi . 1] Aia despre care vorbesti nu-i socializare ci…pierdere d e vreme ! Iti doresc zi cat mai buna in continuare sora Christina ….plec sa-mi iau nepoata de la scoala de stat …deoarece nu doresc ca ea sa ” socializeze ” cu colegii din clasele superioare sau cu alti copii d e pe strada : aia au prostul obicei de a buzunarii copii mai mici ! ;-(

    • 10. Absolut nici una, pentru ca un om civilizat nu injura. 9. Majoritatea parintilor pun aceasta intrebare celor care educa acasa, pentru ca ei considera ca daca nu-ti trimiti copiii la scoala ca sa ti-i socializeze statul, ramin nesocializati. 8.🙂 7. L-a definit prin dependenta de guvern. 6.Daca intrebi acea persoana care spune ca numai scoala ii poate sociliza pe copii iti va spune ca un copil trebuie sa se obisnuiasca cu a fi luat in ris, injurat, chiar si batut. Eu nu cred ca un copil are nevoie de asta. 5. N-ai inteles. 4. Ii multumesc. Pentru cit inca mai e posibil, ca si asta este atacat. 3. Eu nu vreau ca sa mi-i educe sociatatea. Cind vor fi adulti ei fac ce vreau ei, dar pina atunci sint educati de mine, nu de societate. 2. Omenirea nu s-a bazat pe socializare 1. N-ai inteles.🙂 O zi buna🙂

      • Christina , fata mea cea mai mare de 37 de ani , ce locuieste de minim 15 ani in USA casatorita cu un ex marine’s , actual police man si care se numeste la fel ca tine , adica tot Christina , stia sa injure mai rau decat un birjar ce- si respecta hegemonicul ! Nu de la mine , din casa a invatat sa injure ci …de pe strada , din cartier . Eu am auzit-o injurand intamplator , atunci cand mi-a luat apararea in fata catorva derbedei ce sub pretextul ca-mi cer tigari doreau de fapt sa ma buzunareasca . Eu si fata mea , pe atunci in varsta d e only 17th old year’s i-am facut pe respectivii …de spital la propriu !!! Berceniul n-a fost niciodata un cartier al oamenilor subtiri . Dimpotriva era si inca este este cotat avand cea mai mare rata a infractinalitatii dintre cele 6 sectoare ale Bucurestiului surclasand Rahova si chiar Ferentariul . Nimeni n-a indraznit vreodata sa incerce macar ” sa-i sufle in ciorba ” cat de al dracului ar fi fost ala ! Invectivele folosite impotriva potentialilor adversari si-n ultima instanta , karate-ul si judo-ul invatate d e la mine si fireste la un nivel superior de la echipa de judo condusa de sensei Hantau unde-si facea antrenamentele al linisteau definitiv pe individul respectiv . Cu toate acestea si-a terminat facultatea de matematica ca aia i-a placut ….in pasi de dans . Crezi oare ca n-a avut educatie din partea noastra a parintilor ? Crezi oare ca si atunci si azi nu este ceea ce numim , un om civilizat ? Te pot asigura ca …este un om , o femeie ….mai mult decat civilizata si educata . Fireste si faptul de a fi membra a comunitatii baptiste inca de aici din Romania a contribuit enorm la aceasta . La punctul 5 …asta am inteles …mea culpa 😉 ! Sunt d e acord : este posibil ca la punctul 1 sa nu fi inteles ce ai dorit sa spui . Acelasi : confiteor mea culpa ! La 2 insa te contrazic . Daca oamenii n-ar fi fost sociabili , adica prietenosi intre ei si avand relatii prietenesti unul cu celalalt …ar fi fost calcati in picioare si distrusi , de catre alti oameni care formau un grup ce …. socializau , intre ei cel putin 😉 ! Despre Marx… adica punctul 7 …. ” numai de bine ” 😉 , stiind ca este marota ta 😉 in rest …te pot intelege chiar daca tu locuiesti acolo iar eu in aceasta Romanie de unde este prea tarziu , mult prea tarziu pentru a ma gandi macar sa mai plec la …mama dracului unde-o-i vedea cu ochii !!! Si-n final , raman la parerea mea asa cum i-am tastat si doamnei ” arakelian ” : nici vorba de ironie in postarea dumitale !

  3. Daca-ti amintesti eu sunt unul sau chiar singurul ce am afirmat despre educatia la domiciliu ca inplica o munca d e proportii imense iar acest fapt nu face decat sa incarce femeia , mama respectiva cu greutati suplimentare ale vietii . SI atunci si azi te felicit si ma rog la Dumnezeu sa-ti dea puterea sa-ti duci aceasta munca pana la capat cu bine si …fireste sa te bucuri de toate roadele muncii tale !!! FELICITARI CHRISTINA SI…..RESPECT !!!

  4. Cristina, conceptul de ‘a injura’ se invata acasa. Nu neg, copilul va mai auzi un cuvant ‘dezaxat’ de la alti copii/tv/carti, dar daca nu ii e in firesc sa vorbeasca urat despre frustrari, despre ceea ce nu ii convine, la adresa celorlalti, nu o va face!! Il va folosi 1-2 ori, ca i se va parea amuzant, dar apoi va iesi la fel de usor din uz, pt ca nu ii e uzual.
    Eu nu sunt de acord cu exprimarea furiei in injuraturi – desi unele carti de psihologie promoveaza asta. Nu ma ajuta daca bag/scot tot arsenalul betivilor plus cel unguresc care le-am auzit pana acum ( by the way, de departe cele mai savuroase injuraturi sunt cele unguresti)

    Cum sa explic, tiparul copilului se formeaza in primii ani. Uni zic in primii 6 ani. Eu zic ca din copilaria timpurie se creaza niste template-uri, niste reactii, ce ii intra in subconstient. Daca pe mine cand nu mi-a iesit ceva, ma vede trandind si injurand si tipand si lovind, fata mea va face la fel. Dar daca ma vede deoparte, cum spun: NU E BINE, O IAU DE LA CAPAT MAI TARZIU, FAC O PAUZA, atunci asa i se va parea normal.

    • Suna frumos ce spui, dar in general nu e asa. Cei „7 ani de acasa” sint petrecuti cind copiii inca nu inteleg nimic in primii 3-4, deci jumatate din ei nici nu stiu ce se intimpla, nu ai cum sa spui ca acolo se formeaza un copil. Sint nenumarate exemple in care parinti cu scoli inalte, oameni cu control de sine, deci cu exemplu bun, au copii care atunci cind ajung la liceu injura ca birjarii, sau se poatea exact cum au vazut acasa. Apoi, se spune ca un copil cu un parinte betivan si violent ajunge sa faca la fel cind creste. Eu nu cred in asa ceva. Mediul inconjurator conteaza foarte mult la copil pina acest creste mare, nu numai primii ani de acasa, cind copilul nu intelege mare lucru. Eu am vazut copii care injurau de fata cu prietenii dar acasa se abtinea, pentru ca stia ca nu ii este permis. Parintii lor nici nu stiau ca fac acest lucru.

      Avantajul educatiei la domiciliu este ca un parinte supravegheaza dezvoltarea copilului si il poate corecta la momentul respectiv, in gindire, in vorba. Atunci cind un copil este la scoala 6-7 ore, un parinte nu poate stii ce este pus in capul copilului, nu poate stii ce vocabular foloseste acesta si nu il poate corecta. Mai ales, daca ambii parinti lucreaza, cind vin acasa obositi, gatind, curatind, nu intotdeauna au timp sa verifice ce idei si cuvinte a auzit copilul la scoala. Scoala si familia lucreaza una impotriva alteia, de aceea exista acest „crash” al generatiilor.

  5. pai hai sa vedem cristina! de ce „cei 7 ani de acasa” . si mai intai sunt psiholog juvenil, am 3 copii si din experienta mea de mama si fiica si din cea profesionala iti spun ca in acesti 7 ani copilul invata prin imitare si acesti 7 ani sunt baza pe care se cladeste viata lui ca adult.in adolescenta suntem construiti sa gresim si s-o dam in bara si cred ca asta a fost intentionata pt ca inca putem corecta un adolescent si aici stiu din experienta personala.dar iti promit ca daca ai cei 7 ani de acasa nu de la gradi sau de la bona (cu toate ca in unele cazuri e mai indicat de la cei din urma ,eu vorbesc aici de mami si tati normali care vor ce e mai bine pt micut) conteaza, de la mami inveti increderea,sa vorbesti frumos, sa stii sa acctionezi in situatii de criza , sa gatesti sa faci economii si tot ceea ce iti trebuie in viata de zi cu zi. fara aceasta baza e ca si cum mergi sa dai de pomana cu cosul gol si iti aduci aminte pe drum ca e gol si incepi sa il umpli cu buruieni. si sa stii ca copilul intelege foarte multe, mai multe decat iti poti imagina tu , si atunci cand zici ca e mic si nu intelege incearca sa inlocuiesti cu expresia sinonima pe ala mic nu_l duce capul si vezi cum suna.da nu pricepe tot ce tine de anumite subiecte din cauza bagajului redus de cunostinte da copilul intelege viata si o vede mult mai clar ca tine , intelege tot ce speri si vrei tu sa nu inteleaga daia are nevoie de modele bune si demne de urmat
    iar in ceea ce priveste cu lucratul eu lucrez 4 ore si sotul cam toata ziua vin acasa si fara nici un stres stau cu cei doi copii ramasi cu mine (cea mare are 21 de ani) stam de vorba facem experimente ii invat sa fraca curat sa spele si alte chesti, cu cea mica de 4 ani citim , desenam,cantam,scriem cifre invatam note muzicale depinde de ce doreste ea sa faca cu cel mare daca are nevoie de ajutor la lectii (da nu prea are ca nu ii place sa le faca, in general el „nu are lectii”) il ajut da stand de vorba cu el, apoi plimbam cainii si seara innainte de masa stau cu ei si facem ceva bun impreuna , trebuie sa specific ca cei mari amandoi sunt buni bucatari si economi , in week-end cand vine acasa de la facultate fata cea mare preia ritualul de seara iar cel mslociu are 15 ani si e supra solicitata de vecini si prieteni la curatenie si babysitting din care face bani frumosi pt varsta lui. si da am uitat socializarea pai are frati , copii in parc la teatru, vecini si sunt in stare sa duca o conversatie cu un adult de la mic la mare .eu zic ca stam bine

    • Nu stiu, mie mi se pare ca un copil de 1 an nu are cum sa invete sa vorbeasca frumos, un copil de 2 ani nu are cum sa invete sa actioneze in situatii de creiza, un copil de 3 ani nu are cum sa invete ca sa gateasca si unul de 4 ani cum sa faca economii. Da, primii ani sint importanti doar pentru sanatatea copiilor, conteaza daca parintii le dau de mincare, daca nu-i ranesc fizic. Dar la anii lor asa de micuti nu au cum sa invete lucruri care sa le formeze caracterul pe viitor.

      SI eu am fost mica odata…😉 deci imi pot imagina ce intelege un copil mic. Ceea ce ti-ai invatat copiii nu ai facut-o pina la 7 ani si dupa aceea nu i-ai mai invatat. Eu cred ca ai continuat sa o faci pina la cei 21 de ani, nu? De aia zic eu ca fraza „cei 7 ani de acasa” nu este corecta, pentru ca nu-ti inveti copiii doar pina la 7 ani, apoi ii lasi de capul lor si ei isi vor aminti ce sa faca toata viata de la 7 ani inainte. Da, parintii au o influenta asupra copiilor, dar tot asa si colegii si prietenii. Sa spui ca daca iti inveti copiii primii 7 ani si dupa aceea va stii singur ce sa faca ci cum sa faca….nu este corect. Asta e parerea mea, din ce am vazut de la mine crescind, precum si de la copiii mei. Am avut nevoie de calauzire mult dupa cei 7 ani de acasa, copiii mei la fel. De fapt, chiar si acum trebuie sa fiu atenta de mediul cu care ma inconjor, pentru ca ma poate influneta in rau. Si iti garantez ca ceea ce am invatat pina la 7 ani nu are nici o legatura cu ceea ce e azi.

      • fraza cu cei 7 ani cred ca doar e expresie specifica romanilor. Nu are valoare fix ca cifra, e absurd ca uite, gata, nu mai invata nimic dupa 7 ani, totul se anuleaza ce e dupa. Pana la urma, omul toata viata invata, la inceput cu sufletul, apoi intra in actiune ratiunea.
        Ideea ca bazele acolo se pun. Dupa aceea copiii incep sa si judece, si sa decida. Un copil cu bazele corecte nu are nevoie

        Un exemplu e dat de cazurile in care copiii au fost crescuti de animale. Au fost recuperati de oameni dupa o anumita varsta, dar comportamentul animalic nu a mai reusit sa fie complet anulat. Sau gandeste-te la agresivitate: un copil lovit cand era mic sau care a asistat la asa ceva, va ramane agresiv si o va lua ca normalitate sa dea in altii la nervi. Are nevoie de multi ani de terapie si de exercitiu rational sa isi controleze iesirile nervoase … si asta pt ca in primii ani de viata, creierul nu invata rational, ci memoreaza, isi creaza template-uri, isi formeaza rutine si moduri de actiune. Iar unii ajung sa repete modurile copilariei pt ca asa se simt ei bine.
        Pe tema asta s-a scris mult…

  6. ca si anca coman, eu zic ca un copil pana la 6-7 ani copie. Maimutareste. Nu neaparat cuvinte, injuraturi, ci ma refer la gesturi, cum isi controleaza iesirile. Daca parintii urla si lovesc, ghici ce face copilul? Iar astea intra in subconstient, de astea nu mai poate scapa, ci doar invata in ani de eforturi sa le controleze rational. Peste aceste iesiri nervoase, se muleaza f. bine cuvintele grele numite injuraturi.
    Un copil sub 6 ani nu invata rational, degeaba ii dau argumente, el va face ce vede!!! nu ce i se spune.

    De ex. eu ma scobesc in nas. Nici nu imi dadeam seama. Fiica mea face la fel. Si atunci …m-am trezit !!! ca ea face la fel ca si mine…

    • Corect. Si cite minute sint in recreatie, 10 minute? Nici nu ai timp sa legi doua vorbe mai interesante… Mai ales daca trebuie sa schimbi clasele, le pierzi pe coridoare.

Lasă un răspuns

