Daca nu esti destul de indoctrinat in scoala, mai ai o sansa la facultate

Daca esti in facultate si vrei sa ai succes la clasa de engleza, manualul acesta te va pregati sa gindesti exact cum vrea statul ca sa gindesti. O pagina arata cum sa faci acest lucru:

.
writing

.
– Copilul s-ar putea sa fie confuz de rolul parintelui ca si profesor

– Copilul nu invata sa interactioneze cu alti copii

– S-ar putea ca parintii sa nu impuna standardele educationale

– S-ar putea ca copilul sa invete numai perspectiva parintelui si sa nu fie expus la o gama larga de opinii

– Serviciile asistentelor medicale nu sint disponibile

Dupa ce va opriti din ris, trebuie sa recunoasteti ca cineva trebuie sa fie foarte disperat ca sa recurga la astfel de minciuni. Ei stiu ca homeschooling-ul este ultima frontiera a gindirii independente.

Se poate, astfel, face un experiment stiintific: de cit timp este nevoie ca un manual ca acesta sa arda?

.

18 gânduri despre „Daca nu esti destul de indoctrinat in scoala, mai ai o sansa la facultate

      • Bine, sigur si o carte buna! Dar si o muzica buna mai trebuie, mai ales ca ai posibilitatea de a asculta cantareti mari, de mare clasa, spre exemplu:

        Patsy Cline, Connie Francis – simboluri ale Americii, as zice eu…

      • Nu e chiar asa! Uite, spre exemplu, primul cantec cu Don Williams, reda mai bine sau tot atat de bine ca o povestire spiritul Vestului, faptul ca oamenii erau credinciosi inainte (acum nu stiu daca mai sunt atat de credinciosi ca in trecut), apoi imaginile iti dau o idee despre stilul de viata de acolo (asta ca sa luam tot videoclipul). Sunt lucruri care nu pot fi spuse prin cuvinte. In schimb sunt redate prin muzica.

      • Fiecare are conectiile diferite. Unii se relaxeaza ascultind muzica, altii citind, altii vizitind locuri exotice, etc. Nu este un fel mai bun ca altul. Iar muzica nu este stilul meu de relaxare. Daca clipul descrie ceea ce spui, este foarte greu de ascultat, stiind ce a fost America odata si ce a ajuns. Si asta nu o spun ca sint rasista.

      • Da, te inteleg. Mie imi place arta in general: literatura, muzica, pictura, sculptura, filmul, teatrul… Adica nu pot sa spun ca imi place, de plida, literatura si muzica, in schimb nu-mi place pictura si sculptura…

      • Sint doua feluri de citit literatura, cel putin in privinta mea. Pina am inceput scoala cu fetele mele, am citit de placere, fara nici un scop si fara nici o concluzie. Orice carte am citit-o am definit-o ca „buna” sau „proasta”. Nu am inteles niciodata mesajul de printre rinduri. Si am citit nenumarate carti, 2-3 pe saptamina. Stateam pina la 2-3 noaptea si citeam. Dar citeam ca sa vad ce se intimpla in „poveste” si atit. Niciodata nu am stiut ca exista un mesaj dincolo de cuvintele scrise. Apoi am inceput scoala….si „the rest is history” cum se spune. Acum, cind citesc ceva ma intreb care este mesajul, ce vrea sa spuna cu „propozitia” respectiva, ce reprezinta personajul principal, caut mai multe despre autor (daca nu am auzit) vad ideologia lui, in ce perioada a scris cartea, care au fost evenimentele istorice, etc. Deci cititul a devenit un exercitiu mental si placerea nu mai este „povestea” ci mesajul transmis dincolo de cuvinte.

        Poate din cauza asta nu-mi place muzica, pentru ca nu „invat” nimic de acolo, nu transmite un mesaj intelectual, doar emotii, care le are toata lumea. Cit despre pictura, sculptura, eh, la fel. Teatrul sau filmul sint ca si cartile si le tratez ca atare. Imi place sa ascult si la radio talk-shows care imi stimuleaza gindirea, nu mi-o adoarme prin muzica.

      • Da, eu inteleg… Dar de ce nu incerci sa joci sah? Sa vezi cum stimuleza sahul gandirea! Ai putea sa incerci sa rezolvi probleme de sah… Eu spun asa, poate ca si faci asta, n-am de unde sa stiu…🙂

        Dupa parerea mea, muzica este un act de cultura. Poate si pentru faptul ca, din fericire, nu se reduce totul doar la litera. Sunt lucruri pe care muzica le poate exprima intr-un alt mod decat litera scrisa, de exemplu legatura omului cu Dumnezeu. Una e sa citesti un psalm si altceva e sa-l canti… Dar gandeste-te si la lucrarile marelui Bach… Muzica transmite si un mesaj intelectual – gandeste-te la Prokofiev… De asemenea nu e vorba numai de simturi, ci si de sufletul omului – muzica poate incanta sufletul, te poate transpune intr-o dispozitie sufleteasca foarte buna! Cand ascult o muzica buna, spre exemplu o simfonie sau un concert de Beethoven stau si ma gandesc la faptul ca muzica ar fi cumva un alt fel de a vorbi. Ceea ce transmite e chiar mai complex decat ar fi putut fi transmis prin cuvinte. Tocmai asta e extraordinar: transmite celuilalt inefabilul!! Litera, cuvintele se dovedesc destul de sarace in a exprima anumite lucruri. Adica, poate mai bine spus, sunt lucruri care nu se pot exprima prin cuvinte. Sunt stari sufletesti, sentimente si… altceva, pe care n-am cuvinte sa pot exprima…

        Arrau si Bernstein uniti de Concertul nr. 4 in sol major de Beethoven!🙂 Ingemanarea dintre clasic si romantic este GENIALA!!🙂

      • Am încercat sa joc șah. Nu știu de ce, nu s-a prins de mine.

        Am cintat in cor, in orchestra, fetele au cintat in orchestra, deci cultura muzicală am. Chestia e ca nu ma relaxez ascultând-o. Nu ma incinta prea mult. Da, stările alea sufletesti nu ma atrag. Adică simt ce simt si e destul, la ce sa scormonesc ce au simțit alții. E treaba lor. Pentru mine Cuvintul e foarte important, el rezoneaza in creierul meu🙂

        Nu zic ca e rău ca cineva e incintat de muzica, eu daca nu o cint, nu-mi place s-o ascult.

Lasă un răspuns

