Scopul real al scolarizarii moderne

slaves

.

Alexander Inglis explica clar in cartea sa, Principles of Secondary Education, că învățămîntul obligatoriu pe acest continent a fost destinat să fie o copie a ceea ce a fost in Prusia in 1820: agenti de influenta (coloana a cincea) in educatie. Aceste sub-clase, zic ei, acesti tarani si muncitori trebuie impaartiti in functie de subiect, de virsta, de notele obtinute la testari, precum si prin alte mijloace mai subtile, pentru ca masa ignoranta de oameni, separata din copilarie, nu va fi in stare sa se reintegreze intr-un tot periculos.

Inglis descompune scopul școlarizarii moderne în șase funcții de bază:

1. Funcția adaptivă. Școlile trebuie să stabilească obiceiuri fixe de reacție fata de autorități. Aceasta exclude complet judecata/gindirea critică. Asta inseamna ca ideea ca copiii ar trebui să fie învățați lucruri utile trebuie distrusa, pentru că nu se poate testa ascultarea reflexivă pină se știe dacă se poate face ca copiii să învețe, și sa faca lucruri prostești și plictisitoare.

2. Funcția de integrare. Acest lucru ar putea fi foarte bine numit „funcția de conformitate”, pentru ca intenția ei este de a face copiii sa fie la fel pe cit posibil. Oamenii care se conformează sînt previzibili, iar acest lucru este de mare folos pentru cei care doresc sa valorifice și sa manipuleze o forță mare de muncă.

3. Funcția directivă și de diagnosticare. Școala are menirea de a determina rolul social adecvat al fiecărui student. Acest lucru se face prin înregistrări cumulative. Ceva ca „dosarul tău permanent”.

4. Funcția de diferențiere. După ce rolul lor social a fost „diagnosticat”, copiii trebuie să fie clasificati în funcție de rolul lor și instruiți doar în măsura în care ii apropie de destinația lor în mașina socială – și nici un pas mai departe.

5 Funcția selectivă. Școlile sînt menite pentru a eticheta pe cei nepotriviți – cu note proaste, cu plasarea lor in clase de remediere precum și a altor pedepse – destul de clar incit colegii lor, care sint considerati „elita” ii vor accepta ca inferiori.

6. Funcția propedeutică. Acest sistem social are nevoie de un grup de elita care sa se asigure ca totul functioneaza cum trebuie. Pentru acest lucru, o mica parte dintre copii vor fi învățați cum să gestioneze acest proiect countinu, cum sa supravegheze si cum sa controleze o populatie tinuta în mod deliberat stupida si „fara gheare” pentru ca guvernul sa actioneze nestingherit.

Au fost oameni care au finanțat cauza școlarizarii obligatorii, care au înțeles că sistemul prusac este util în crearea nu doar a unui electorat inofensiv și o forță de muncă servilă, dar, de asemenea, o turmă virtuală de consumatori fără minte. În timp, un număr mare de magnati industriali au ajuns să recunoască profiturile enorme pe care le pot avea prin cultivarea unei astfel de turme prin educație publică, printre care Andrew Carnegie și John D. Rockefeller.

Teoreticieni de la Platon la Rousseau la Inglis au inteles că dacă copiii sint inconjurati de alți copii, dezbrăcati de responsabilitate și independență, încurajati să dezvolte doar emoții ca lăcomie, invidie, gelozie și frică, ei vor crește mari dar nu vor crește maturi cu adevărat. Maturitatea este expulzata din aproape fiecare aspect al vieții noastre. Legile ușoare de divorț au eliminat necesitatea de a lucra la relații, creditul ușor a eliminat nevoia de auto-control fiscal; raspunsurile simple au eliminat nevoia de a pune întrebări. Am devenit o națiune de copii, fericiti să renuntam la judecata și voința noastră la fiecare miscare politica.

Școlile instruiesc copiii pentru a fi angajați și consumatori. Școlile instruiesc copiii ca să asculte din reflex. Școlile sint laboratoare de experimentare pe mințile tinere, centre de antrenament pentru a obine obiceiurile și atitudinile care le cere elita. Scopul real al scolii este de a transforma copiii în servitori.

2 gânduri despre „Scopul real al scolarizarii moderne

  1. Ai perfecta dreptate, dar cum folosim informatia asta? Poate ai raspuns deja, dar acesta este primul articol pe care il citesc, tocmai am aterizat aici de pe blogul prietenului meu Mihai Vasilescu.
    Am luat-o si eu pe drumul acesta, al „conspiratiilor” si am ajuns foarte departe, atat de departe incat as fi (si sunt) considerat nebun pe loc.
    Am un copil in clasa a 3-a, stiu pentru ce il pregateste scoala si permit sa se intample asta, pentru ca nu prea stiu ce sa fac. Nu vreau sa il izolez. Ii explic multe lucruri, ii explic despre oamenii din umbra care conduc lumea, ii fac unele conexiuni astfel incat sa vada legaturi intre anumite lucruri, ii explic ca sufletul este nemuritor si aici venim ca la scoala pentru practica, ii spun ca religia invatata la scoala este o poveste pentru copii, ca Dumnezeu nu porunceste nimic, nu pedepseste, ca Isus nu a murit pe cruce pentru noi…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s