De ce nu m-am razvratit

Fiecare familie este diferita. Ce tehnica merge la un copil, esueaza la altul. Auzim despre adolescenti care sint detașati si dezinteresati de ceea ce spun parintii lor. Dar nu toti sint asa. Fiica mea mi-a scris parerea ei despre viata de adolescent. Am tradus-o si publicat-o cu acordul ei.

Părinții mei mi-au arătat că familia este importantă.

De multe ori adolescentii se simt departe de parintii lor, ca si cum acestia au in comun doar legatura de singe si atit. In familia noastra nu a fost niciodata asa. Tot ce au facut parintii mei a fost pentru binele familiei, nu pentru placerea lor personala. Deciziile luate nu au fost bazate pe cit de gras ar fi fost contul de la banca sau cit de luxoasa ar fi fost masina din garaj. Daca locul de munca cerea din partea lor ca sa renunte la timp important cu familia, nu l-au acceptat. Ei au avut ocazia sa cistige mai multi bani, dar asta insemna ca eu si sora mea sa stam singure si nesupravegheate. Asa ceva nu a fost acceptabil in ochii lor. Egoismul nu a fost acceptat in familia noastra, orice s-ar fi intimplat, familia era pe primul loc.

Părinții mei au fost sinceri si corecti

Multi parinti isi incurajeaza copiii sa experimenteze orice. In ochii lor, copiii trebuie sa se gaseasca pe ei insisi, sa-si gaseasca talentele. Alti parinti actioneaza exact opus. Ei nu stiu altceva decit sa-si critice copiii si sa nu fie niciodata multumiti de ceea ce fac. Parintii mei au gasit o cale de mijloc. Ei ne-au incurajat cind a fost necesar, dar nu ne-au laudat daca nu am facut ceva bine. De exemplu, ei nu mi-au spus niciodata sa practic gimnastica, pentru ca stiu ca nu sint flexibila. Ei au fost intotdeauna sinceri cu noi, deci noi am stiut intotdeauna ca ei ne inteleg si vor ce este bine pentru noi.

Noi am putut sa vorbim despre orice

Acest lucru a fost mai accentuat de cind am inceput sa fiu homeschooled. Prin materiile pe care a trebuit sa le invatam impreuna am gasit nenumarate subiecte de discutie. Am inceput cu ce spune lectia, dar aproape de fiecare data discutia o lua pe alta tangenta. Vorbeam despre Razboiul de Independenta ca apoi sa vorbim despre credinta lui George Washington si sa terminam cu experienta mamei mele atunci cind rugaciunile i-au fost ascultate cind bunica a paralizat si cum credinta i-a fost intarita. Noi nu am vorbit doar despre materiile scolare, ci despre orice se intimpla in jurul nostru. Vorbeam despre prietenele sorei mele, despre politica, despre filmele vizionate sau pe care am vrut sa le vedem. Tatal nostru ne povestea despre cum a crescut la tara, despre cum a fost in armata. Aceasta deschidere din partea lor a pus baza pe care s-a construit increderea intre noi. S-a contruit un fel de parteneriat intre noi. Da, un parteneriat unde ei au fost parintii si noi am fost copiii, dar o relatie unde actiunile unei persoane a afectat pe ceilalti. Datorita acestei relatii nu am avut nevoie sa ma razvratesc ca sa fiu ascultata ori sa fac ce-mi trece prin cap. Am stiut ca daca parintii mei au spus „nu”, au avut un motiv bine intemeiat.

Parintii nostri nu ne-au permis sa ne razvratim

Ei nu au acceptat ca noi sa le raspundem urit, sa trintim usi la nervi sau sa nu ascultam. Parintii nostri nu au avut multe reguli, dar au asteptat ca noi sa luam decizii bune si sa actionam moral. Am inteles ce asteapta ei de la noi, ei ne-au ascultat punctele de vedere si am luat deciziile necesare. Pentru ca am avut incredere unii in altii nu m-am simtit sufocata, deci nu am avut motiv de revolta.

Dumnezeu a fost si este in centru

Fiecare discutie si decizie luata in familia noastra a fost bazata pe principiile biblice. Educatia pe care am primit-o a fost bazata ca sa-I aduca slava lui Dumnezeu. Pentru alte familii mai importante sint notele, sau diplomele. Chiar daca am avut test sau examen in ziua de luni si as fi vrut sa stau acasa duminica ca sa invat, parintii mei nu au acceptat. Era treaba mea daca nu mi-am planificat studiul mai devreme, dar de la biserica nu se lipseste. Dumnezeu a fost pe primul loc in toate si asa am incercat ca toate deciziile mele sa arate acest lucru.

Damaris M.

3 gânduri despre „De ce nu m-am razvratit

Lasă un răspuns

