E timpul sa ne cercetam

Desi scoala de stat a devenit obligatorie din motive si prin evenimente diferite in SUA si in Europa, scopul invatamintului obligatoriu a fost si este acelasi: controlul. Exista impresia ca „altcineva”, fie guvernul, fie vreun patron al unei firme private stiu mai bine decit parintii ceea ce este mai bine pentru copii.

Dar asta nu este ceva nou. De-a lungul secolelor, crestinii si-au abdicat responsabilitatea de a-si instrui copiii si au dat aceasta datorie statului sau altor persoane. Stiti de ce crestinii au acceptat orice concepte cu privire la educatie care au fost la moda in timpul lor?

Simplu – ei nu au cunoscut ce spune Biblia si ce asteapta Dumnezeu de la ei. In schimb, ei incearca sa-si traiasca viata in functie de cunostintele omenesti si de ceea ce este acceptat in societate. Oridecite ori un om (crestin sau nu) isi propune sa creeze o utopie aici pe pamint, el urmeaza idei si concepte omenesti.

Noi, crestinii, vom da socoteala mai mare decit oamenii care au promovat invatamintul de stat. De ce? Pentru ca celui ce i se da mult, i se cere mult. Noi, ca si crestini, ar trebui sa stim mai bine. Lumea nu stie, ei doar isi urmeaza natura pacatoasa. Noi ar trebui sa fim diferiti – si totusi – cit de multi dintre noi au cazut la picioarele conceptului atotputernic al educatiei ca la un idol! Deci e vina noastra, a crestinilor! Noi sintem cei care ar trebui sa recunoastem pacatul si sa-l evitam! Si totusi, noi ne aliniem impreuna cu cei necredinciosi si mincam din murdariile lumii.

Poate ne-am intrebat de multe ori citind in Biblie, cum a putut vechiul Israel sa se inchine lui Baal dupa cit a facut Dumnezeu pentru ei? Dar si noi sintem vinovati de acelasi lucru, doar ca noi ne numim zeii „scoli bune”, „diplome” si „un loc de munca bun”.

Noi trebuie sa fim dispusi sa ne pocaim asa cum a facut-o Daniel. El a cerut iertare pentru tot Israelul, el a spus „noi am pacatuit”, nu „ei”. Israel a fost pedepsit pentru idolatrie si noi ne aflam in aceeasi situatie. Aceia dintre noi care sint credinciosi trebuie sa ne cerem iertare pentru aceasta idolatrie, in loc sa o lasam sa continue.

Daniel 9
3. Si mi-am intors fata spre Domnul Dumnezeu ca sa-L caut cu rugaciune si cereri, postind in sac si cenusa.
4. M-am rugat Domnului Dumnezeului meu si I-am facut urmatoarea marturisire: „Doamne Dumnezeule mare si infricosat, Tu, care tii legamantul si dai indurare celor ce Te iubesc si pazesc poruncile Tale!
5. Noi am pacatuit, am savarsit nelegiuire, am fost rai si indaratnici, ne-am abatut de la poruncile si oranduirile Tale.
6. N-am ascultat pe robii Tai prorocii, care au vorbit in Numele Tau imparatilor nostri, capeteniilor noastre, parintilor nostri si catre tot poporul tarii.
7. Tu, Doamne, esti drept, iar noua ni se cuvine astazi sa ni se umple fata de rusine, noua, tuturor oamenilor lui Iuda, locuitorilor Ierusalimului si intregului Israel, fie ei aproape, fie departe, in toate tarile in care i-ai izgonit, din pricina faradelegilor de care s-au facut vinovati fata de Tine!
8. Doamne, noua ni se cuvine sa ni se umple fata de rusine, da, noua, imparatilor nostri, capeteniilor noastre si parintilor nostri, pentru ca am pacatuit impotriva Ta!
9. La Domnul Dumnezeul nostru insa este indurarea si iertarea, caci impotriva Lui ne-am razvratit!
10. N-am ascultat glasul Domnului Dumnezeului nostru, ca sa urmam legile Lui pe care ni le pusese inainte prin robii Sai prorocii;
11. ci tot Israelul a calcat Legea Ta si s-a abatut astfel ca sa n-asculte de glasul Tau. De aceea ne-au si lovit blestemele si juramintele scrise in Legea lui Moise, robul lui Dumnezeu, pentru ca am pacatuit impotriva lui Dumnezeu.
12. El a implinit astfel cuvintele pe care le rostise impotriva noastra si impotriva capeteniilor noastre care ne-au carmuit si a adus peste noi o mare nenorocire, asa cum niciodata si nicaieri sub cer nu s-a mai intamplat o nenorocire ca aceea care a venit acum asupra Ierusalimului.
13. Dupa cum este scris in Legea lui Moise, toata nenorocirea aceasta a venit peste noi; si noi n-am rugat pe Domnul Dumnezeul nostru, nu ne-am intors de la nelegiuirile noastre si n-am luat aminte la adevarul Tau.
14. De aceea, si Domnul a ingrijit ca nenorocirea aceasta sa vina peste noi; caci Domnul Dumnezeul nostru este drept in toate lucrurile pe care le-a facut, dar noi n-am ascultat glasul Lui.
15. Si acum, Doamne Dumnezeul nostru, Tu, care ai scos pe poporul Tau din tara Egiptului prin mana Ta cea puternica si Ti-ai facut un Nume asa cum este si astazi: noi am pacatuit, am savarsit nelegiuire.
16. Dar, Doamne, dupa toata indurarea Ta, abate mania si urgia Ta de la cetatea Ta, Ierusalimul, de la muntele Tau cel sfant; caci din pricina pacatelor noastre si din pricina nelegiuirilor parintilor nostri este Ierusalimul si poporul Tau de ocara tuturor celor ce ne inconjoara.
17. Asculta, dar, acum, Dumnezeul nostru, rugaciunea si cererile robului Tau si, pentru dragostea Domnului, fa sa straluceasca fata Ta peste Sfantul Tau Locas pustiit!
18. Pleaca urechea, Dumnezeule, si asculta! Deschide ochii si priveste la daramaturile noastre si la cetatea peste care este chemat Numele Tau! Caci nu pentru neprihanirea noastra Iti aducem noi cererile noastre, ci pentru indurarile Tale cele mari.
19. Asculta, Doamne! Iarta, Doamne! Ia aminte, Doamne! Lucreaza si nu zabovi, din dragoste pentru Tine, Dumnezeul meu! Caci Numele Tau este chemat peste cetatea Ta si peste poporul Tau!”

Un gând despre „E timpul sa ne cercetam

Lasă un răspuns

