Statul nu are voie sa ofere protectie

Protectia nu este o functie biblica a statului. Functia biblica a statului este de a face dreptate si de a-l pedepsi pe cel ce face rau. Protectia este lasata lui Dumnezeu, familiei, individului, nu statului.

De ce este aceasta diferenta importanta? Pentru ca din punct de vedere etic/juridic cele doua functii, protectia si dreptatea, au puncte de pornire complet diferite și implică moduri de acțiune complet diferite. Este adevarat ca, indirect, protectia este un produs secundar al justitiei. Ceea ce multi crestini rateaza este faptul ca atunci cind protectia este facuta sa fie scopul principal al statului, justitia este distrusa si se stabileste tirania.

In Biblie, statul este o institutie negativa; adica nu are nici o functie de a oferi societatii un produs pozitiv. În cea mai mare parte, statul trebuie sa fie inactiv, cu excepția cazului în care se comite o infracțiune sau apare o dispută între persoane private care nu poate fi soluționata in privat. Puterea statului este enormă în comparație cu puterea celorlalte instituții, dar este limitată și reactivă: pentru că sarcina justiției necesită reacție doar pentru crimele reale, DEJA comise.

Pe de alta parte, a oferi protectie este o sarcină proactivă și necesită justiție preventivă, un concept complet anti-creștin și idolatru. Pentru ca statul să poată oferi protectie trebuie să aibă un aparat guvernamental activ cu funcții executive care să poată citi mințile oamenilor și să prevadă cine ar putea fi predispus să comită o crimă, pentru a putea exclude pe acești oameni din societate înainte de a le comite.

Deci, pentru a oferi protectie, statul trebuie sa isi exercite controlul asupra persoanelor nevinovate. Pentru ca daca se stie ca o persoana este criminala, inseamna ca infracțiunea ar fi fost deja comisă, deci acțiunea necesară ar fi justiția, nu protectie. Numai Dumnezeu are prerogativa de a vedea ce este inima unui om; cînd statul își ia această prerogativă, se declară divin.

Astfel, cei care cer guvernului să ofere protectie – spre deosebire de sarcina biblică de justiției retributiva și de restituire – cer o idolatrie judiciară pe fata. Și din moment ce idolatria aduce întotdeauna tiranie, ei promoveaza tirania judiciară.

Odată ce guvernului îi este încredințată sarcina de a acționa preventiv pentru a oferi siguranță si protectie, nu există o limită logică a ceea ce poate face cuiva, inclusiv propriilor cetățeni. Un astfel de concept de guvernare ar justifica încălcarea drepturilor civile de care ne bucurăm astăzi și, în cele din urmă, libertatea va fi distrusa. Nu am învățat din istorie?

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s